Volgende horloge

Heb nu twee horloges in de pelicase, deze

Nummer 3 wordt een harde noot om te kraken, één van deze zou het kunnen worden, maar welke en wat zie ik aan andere modellen over het hoofd?

3 likes

Een chrono misschien?

1 like

Heb je dit topic al door gespit? Heel veel sugesties voor leuke duikers in dezelfde prijs catogorie.

Een goede sugestie van Erik inderdaad, een chrono!

2 likes

Nee, een chrono zal de minst door mij gebruikte complicatie zijn, en de daarbij horende tachymeter al helemaal niet…

Oris aquis natuurlijk.
Elegant maar toch sportief.
Subtiel maar toch opvallend.
Beheerst maar toch kinky…

3 likes

De Squale GMT

2 likes

Die nieuwe Nomos is werkelijk schitterend.

2 likes

:upside_down_face: vooralsnog gelijkspel…

2 likes

Ik vind die nieuwe Nomos ook erg gaaf…leuk en origineel ontwerp.

1 like

Allemaal mooie horloges, maar zo verschillend (Club vs Aquis!) dat je er wel 100 kunt opnoemen die er tussen passen.

Om toch wat in de draad te plakken, een paar odd balls die ik toevallig leuk vind:
dress:
Mido Baroncelli Heritage, (dunner dan Zenith Heritage ultra thin), mooi gedecoreerde 2892

Sportief:
Christopher Ward C65 Trident Vintage Edition
Geschroefde kroon en 150m WR, 38mm.
https://media.christopherward.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/1800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/c/6/c65-38-a-svks-b_3d_2.png

Of go vintage:

Wat mij betreft van wat je hier toont de Sinn, maar dan de St Sa (indices ipv cijfers). Geen diver natuurlijk, maar wel een “bezel horloge” die behoorlijk minder toolig is dan de Citizen.
De Sinn en vooral de Nomos maken je collectie veelzijdiger. De Squale eigenlijk niet, en de Aquis nog minder. Maar ja, wie zegt dat je collectie veelzijdig moet zijn.

edit:

Nee, nu pas :smile:

Goede smaak heb je qua huidige en eventueel nieuwe horloges in ieder geval!

De Squale kan ik zeer zeker aanbevelen maar de Oris is ook erg gaaf…:wink:

2 likes

Ik zie 3 duikers dus ik denk dat vooral daar je voorkeur naar uitgaat. Ook al gedacht aan een Tag Heuer Aquaracer?

1 like

Ja, maar kan niet wennen aan de “luxaflex” wijzerplaat…

1 like

Niet alle aquaracer modellen hebben de “luxaflex” wijzerplaat als ik het goed.

1 like

De Sinn St Sa I heb ik gehad, maar vond ik met al die tussen streepjes bij de indices te druk, over de nomos twijfel ik over de dikke bezel rand…

Deze beide staan hoog op de lijst, de Aquis vanwege de rubberband, de stalen versie zat bij mij te strak of te los, de Tropic voor het totaalplaatje.

1 like

Heb ik wel aan gedacht, maar dat zijn vaak kleine kasten en tweedehands ben ik ook niet zo’n fan van. CW heb ik ook een handvol van gehad, tijd wat anders…

De Nomos for sure. Past mooi tussen je GS en Citizen👍

1 like

Je hebt nog geen flieger dus…

3 likes

Deze wel gehad😉

1 like