Altijd weer die persoonlijke vragen; erg verschillende horloges en dan weer míjn smaak… Pak dan als tegenhanger van die dressy voorraad van je de… North Flag!!!
Hoe groot is je polsomtrek? De mijne is 17,5mm en ik heb een 36mm AHOI die prima van maat is. Zelfs m’n neef met z’n boomstammen van 21cm doet het goed met die maat. Een 41mm is wellicht overkill, ik raad je echt aan om eerst te gaan passen.
De reden dat ik liever een AHOI dan een Tangente heb? 200m WR baby! Een zelfde vormtaal als de Tangente, maar superieure specs:
Da’s wellicht de tofste en meest onderscheidende die er bij zit. Al zou ik geneigd zijn om een Citizen Chronomaster met Washi paper dial te overwegen. Da’s minder geld, weliswaar geen Spring Drive, maar wel een ontwerp wat mij net dat tikje meer past om de pols dan de 62GS kast van de Snowflake. Grappig. Da’s de tweede keer dat ik deze discussie heb vandaag.
Maar toch. Prachtig, de Snowflake. Als die om de pols past hebben we een winnaar.
En als je nou denkt “waarom noemt ie de BB58 niet?”… het blijft Tudor. Slab sided klompjes met een snowflake wijzer. Zo jammer.
Het is een hele gave re-issue, goed draagbaar en helemaal hip modern vintage. Maar hij is maar zozo. Beetje mwah. Hij verrast maar even. Veel ex BB58 eigenaren kunnen dat beamen.
Een GS daarentegen blijft je verrassen. Ik kan dat niet uitleggen. Dat is de magie van GS.
Bedankt voor de leuke commentaren. Het mag dan een persoonlijke keuze zijn, het helpt wel de gedachten op een rijtje te zetten. En weer wat leuke ideeen erbij.
Ik heb in de vakantie de familie op sleeptouw genomen naar een Tudor DA in Osnabruck (dichste bij voor mij) en daar het nodige gepast:
Ze hadden helaas de North Flag niet, maar wel wat andere Tudors. Allereerst de Pelagos in blauw.
Howel ik de wijzers wat grof vindt, trekt de zwart-goud-rood combi me wel. Ook het nieuwe in-house uurwerk ipv de zoveelste ETA28xx versie bevalt me wel.
Een andere die op het lijstje stond was de Nomos Tangente 41 Update:
Helaas met een donkere wijzerplaat, de witte modellen vindt ik wat mooier. De datum op dit horloge is wel erg mooi, net als de glazen achterkant.
De juwelier kwam nog met deze Club Sport 42, ook een erg mooi horloge. De stalen banden moet ik even aan wennen, ik weet nog niet of ik dat mooi vindt.
Inmiddels kwam ik op dit forum (waarvoor dank!) aan de tip dat bij Van Willigen de GS-en met 20% korting werden aangeboden. Na lang wikken en wegen (want ik wilde eigenlijk eens iets in de richting van een Seamaster of Tudor BB kopen) toch een resevering gemaakt voor een GS Snowflake. Na een bevestiging gekregen te hebben was hij toch al verkocht, maar zoals in dat topic al gemeld, kan ik hem toch voor de kortingsprijs krijgen wanneer hij eind februari of begin maart binnenkomt. Even wachten dus.
Ik vind het goed meevallen. Qua gewicht gelijk aan n Longines Hydroconquest. Band is goed afgescherpt, dus geen hair puller. Hij is er ook met n leren of NATO band, maar dan wordt ie wat topzwaar