NA: GS SBGA211G oftewel Snowflake

Als techniekfreak kwam ik jaren geleden bij een Duitse DA een Seiko horloge tegen met een Spring Drive uurwerk. De combinatie van quartz regulering en mechanische aandrijving zonder batterijen, accu’s of condensatoren sprak me gelijk aan. De secondenwijzer die over de wijzerplaat glijdt: prachtig. En… reality check: destijds volledig buiten bereik.

Fast forward naar december 2019. Een kerstvakantie met teveel vrije tijd, lid geworden van dit geweldige forum, teveel GS filmpjes op Youtube en bovenal bezoek van een Tudor dealer leidde tot deze discussie op dit forum. Ik was in eerste instantie op zoek naar een minder ‘dressy’ horloge.

Via het forum kwam ik erachter dat Van Willigen grote kortingen had en de Snowflake op voorraad was. Dus de knoop doorgehakt en aanbetaald. Deze voorraad was echter een stabiele ‘1’, oftwel hij was al verkocht, zoals ook @JPM mocht ervaren. Dus toen begon het grote wachten tot eind februari, misschien wel maart. Maar het goede nieuws kwam gelukkig veel sneller.

Auto’s koop ik rustig alleen zonder de familie, maar om een of andere reden wilde ik dit graag met z’n allen doen. Met schoolgaande kinderen lastig plannen, en dus besloten we dit weekend een weekendje Den Haag te doen, storm of geen storm. Dus op zaterdag naar Den Haag gereden en uiteraard eerst naar Van Willigen. Daar stonden nog verschillende GS-en in de etalage:

Ondanks de drukte werden we prima geholpen. De eerste kennismaking met een GS in het echt is toch wel bijzonder. De details die je op internet kent van macro foto’s zijn in het echt zo verfijnd, zo klein. Gelukkig voelde de GS zich gelijk thuis op mijn 17,5cm pols, de lugs volgen de pols prachtig. Ondanks dat wel nog even een stalen GS Hi-beat GMT en een Omega Aqua Terra gepast. De Hi-Beat is prachtig, maar een stuk dikker om de pols (en zwaarder). De Aqua Terra beviel ook goed, maar naast de Sneeuwvlok was de keuze snel gemaakt. Twee schakels uit de band, en hij zat als gegoten.

Erg leuk was om nog een mede horlogeforummer te ontmoeten die zijn Speedy kwam ophalen. Als je dit leest: ik ben benieuwd hoe hij je bevalt!

Daarna hebben we Den Haag nog verkend met de kids en vlakbij zee overnacht. De volgende dag zijn we wel wat eerder terug gereden ivm de storm. Hier nog wat plaatjes thuis bij het weinige grauwe daglicht.

Even kijken hoe laat het is werkt alleen niet meer. Je blijft kijken naar de prachtige wijzerplaat, de scherpe wijzers met hun geslepen zijkanten en de glijdende secondenwijzer.

Geniet nog even mee met dit geweldige filmpje. Bedankt horlogeforum en de leuke leden voor het maken van de juiste keuze op het juiste moment! (Ik ga nog even naar de wijzerplaat staren).

137 likes

Prachtig!!

1 like

Gaaf :ok_hand::ok_hand:

1 like

Fan-tas-tisch, geniet van je geweldige aanwinst en bedankt voor het leuke verhaal! Ik hoop op nog vele foto’s van het horloge!

1 like

Wat mijn bovenbuurman zegt!

Gefeliciteerd met deze topper. Dat gaat genieten worden de komende tijd.

1 like

Die wijzerplaat is en blijft erg mooi! Of we verder nog sneeuw krijgen deze winter, ik betwijfel 't dus goed dat je het wat aanvult…:wink:

1 like

Congrats, erg mooi. Ik was er zatermiddag ook, dus dat maakt drie. Ook goed geholpen, alleen nog wat geduld betrachten. Geniet ervan!

1 like

Was er een HF mini-meeting?

2 likes

Super mooi :ok_hand:t2:

1 like

Ik ben helemaal geen fan van lichte wijzerplaten maar dit is toch wel een verschrikkelijk mooi ding zeg, WOW! Laat maar weer zien dat de uitzondering de regel kan bevestigen. Ik zou hem zelf trouwens af en toe ook even omdraaien, die achterkant mag er ook zijn.

Van harte met deze hele fraaie uitvoering enne veel draagplezier! :ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Wat een prachtig horloge… Heel bijzonder! :star_struck:

1 like

Fantastische keuze. Geniet van dit juweel. (En vergeet m niet af en toe in GS only te posten svp)

1 like

Schitterend horloge. Ik heb deze zelf ook mogen passen en weet dat deze in echt nog veel mooier is dan op de foto’s! Veel plezier ermee! :+1::smiley:

1 like

Heel mooi :star_struck:

1 like

Wat is dat toch een pracht van een horloge. Proficiat met je fijne smaak.

1 like

Gefeliciteerd!
Wat een klasse, wat een schoonheid !
Dat filmpje ook. Je ziet gewoon de wind de sneeuw graveren… ongelofelijk mooi.

1 like

Geweldig, gefeliciteerd met je prachtige aankoop!

1 like

Wat een topper, gefeliciteerd met deze mooie aankoop👍🏼

1 like

Gefeliciteerd. Ook voor @JDM! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like