Voorstellen + NA Seiko SKX / Seiko 5 sports SRPD

Haha nouja toevallig dat je hierover begint. Ik denk dat m’n interesse in horloges begon bij de Seiko’s, maar heb ik uiteindelijk toch een Citizen promaster bn0150-e61 (op staal) gekocht, onder andere vanwege de mooie band en ik vind eco drive wel tof. Dat vind ik nog steeds en de algemene kwaliteit van het klokje en zeker van het bandje zijn echt super. Desondanks ‘klikt’ het toch minder dan gehoopt en vandaar dat ik toch naar een Seiko wil. Het is altijd afwachten hoe hij dragend bevalt, maar ik vind het ontwerp van de vormgeving van kast en bezel van de SKX/5 sports gewoon echt heel mooi.

1 like

@Lucas08

Vergeet die 5KX pak deze :point_up_2:

Je moet in dit metier wel weten wanneer je je slag moet slaan he? :wink:

1 like

Echt die chapterring is perfect uitgelijnd. Je ziu gaan twijfelen over de echtheid.:wink:
Zou hem direct kopen als ik al niet twee aanwinsten onderweg had.

2 likes

Hoor je het ook ven een ander @Lucas08

1 like

Haha tnx voor het doorsturen. Mocht het toch een skx worden ga ik denk wel voor eentje in iets nieuwere conditie, of een geheel nieuwe :smile:

Dit ding is 4 jaar oud en zo te zien niet veel gedragen.
Ziet er super strak uit :+1:

Maar wees maar lekker eigenwijs.

2 likes

Het ding is uit productie!

Reken maar dat ze steeds moeilijker te koop zijn te krijgen.

1 like

Dat weet ik, is ook zo, maar voor nu nog wel goed te doen!

Haha beetje gezonde eigenwijsheid kan geen kwaad :sunglasses:

Maar niet voor deze prijs.

Je moet nog een hoop leren :roll_eyes:

1 like

Klopt zeker! En wat betreft dat leren: dat kan perfect hier op het forum! :smile:

Ga er over een tijdje maar bijna 300 ballen voor betalen.
Als jij dat graag wil, ga je gang.

Je bent niet de enige. Onlangs nog iemand die tussen verschillende modellen twijfelde, maar die vond dus de schuine lijnen aan de zijkant vd kast erg mooi.

Betreft die SKX in t blauwe gedeelte. Die ziet er voor zo ver ik kan zien op mn kleine smartphone scherm kon zien, is de staat best redelijk. Volgens mij geen schade aan glas of bezel insert, wat voor mij belangrijk zou zijn.

Je zou nog specifiek kunnen vragen of er ergens butsen of diepe krassen zitten, maar de staat ziet er netjes uit.
En met deze prijs kun je em waarschijnlijk zonder (veel) verlies flipperen mocht ie toch niet bevallen.

1 like

Die uit het blauw is inderdaad een veilige aankoop. Ik zit zelf te twijfelen, puur voor modden (heb al 1 op jubi band)

2 likes

Zou de originele delen erbij houden, zodat ie eventueel in originele staat terug kan. Dat doe ik althans altijd.

1 like

Ja, dat was mijn idee idd. Ik haal een 2e en mod die wel, scheelt deze uit elkaar halen, hij is nog zo netjes.

2 likes

Zelf al een SKX maar geïnspireerd door de volgende post twijfel ik nu ook voor de aanschaf van een 2e.

SKX voor zoontjes

2 likes

Heel cool idee!

1 like

:+1:t2: Serienummer matchend met geboortejaar/maand :sunglasses:

2 likes

Immidels al een jaartje in mijn bezit!

1 like