Voorstellen Seiko Sportura SNAE63P1 uit de 2011 collectie

Met plezier stel ik deze nieuwe aanwinst aan jullie voor, de Seiko Sportura Alarm Chronograph SNAE63P1 uit de 2011 collectie. Dit model is er 1 uit een serie van 3.
De overige 2 zijn de SNAE69P1 (zwart met rode chronowijzers) en de SNAE75P1 (met rode subdials en FC Barcelona schildje op dial).

Bijzonderheden aan deze modellen zijn:

  • conische pushers zoals bij de allereerste Seiko ‘‘stop watches’’ van 1964
  • verschillende kleuren van de cijfers 2, 4, 8 en 10 (zilver) en 1, 5, 7 en 11 (wit) om de uitleesbaarheid te vergroten
  • de open (tijd)wijzers, waarvan ik persoonlijk vooral de open kleine secondewijzer erg geslaagd vind

In vergelijking met voorgaande Sportura’s zijn deze modellen net wat minder ‘‘lomp’’, zonder aan stoerheid ingeboet te hebben. Ook de banden zijn wat meer dressy.

Plaatjes

Op deze foto is goed het kleurverschil van de cijfers te zien

Detail alarmdial

Detail conische pusher, en ook hier kleurverschil 4 en 5 goed zichtbaar

Bedankt voor het kijken

Ziet er goed uit, gefeliciteerd, heb je ook een wristshot?

Nog geen wristshot, dat mag ik eerst wel eens oefenen…(tu)

Mooie klok en Seiko kwaliteit! :slight_smile:

Een hele mooie, proficiat.(tu)

Strakke uitvoering, van harte!

Erg mooie uitvoering gefeliciteerd!Ik denk er aan om er zelf ook een te kopen alleen de prijs is mij nog niet bekend

Veel plezier met je aanwinst

Gr René

@Briston: ik heb hem zelf hier
http://www.expresswatches.co.uk/sportura
vandaan, en was incl verzendkosten € 319,10 kwijt (kan wat wijzigen ivm koers GBP). Het is een snelle verzender, ik had hem op zaterdag 27 augustus besteld en had hem vrijdag 02 september binnen.Hij heeft momenteel ook de SNAE65P1 te koop. Dat is de zwarte uitvoering met zwarte leren band.

Als je nog even wacht zullen er wel meer worden aangeboden, wat vaak wel wat prijsdaling tot gevolg heeft.

Mooi! Ik dacht overigens dat dit model nog niet uitgebracht was. Ik ga denk ik ook een keer een sportura kopen, zeker nu de huidige modellen wel erg mooi zijn.

WilSeiko Schreef:

Nog geen wristshot, dat mag ik eerst wel eens
oefenen…(tu)

Ik wacht geduldig af :slight_smile:

Nice!
Hoe groot is deze?

Hele mooie deze Seiko, ik hoop alleen dat er ook een kinetic versie van uitkomt.

Mooi ding, gefeliciteerd.

Diameter zwarte ring is 40 mm, in de breedte gemeten 44,3 mm excl kroon, maar incl verdikking bij de kroon.

Op verzoek uitgebreid met wristshot (hieronder) en een heuse video in HD!!!
De video kun je hier


bekijken (kies daarna voor ‘‘in HD bekijken’’).

Ziet er goed uit, staat je goed. Op de video lijkt het alleen of de sluiting niet goed in het midden zit?

Dat is echt gezichtsbedrog, want hij zit in het midden. Je ziet niet de hele onderkant van mijn pols, vandaar.
Wat horloges betreft ben ik ‘‘midden-dragend’’ in tegenstelling tot…
Whoeha

Seiko blijft verrassen , ziet er super uit. :)-D

WilSeiko Schreef:

Dat is echt gezichtsbedrog, want hij zit in het
midden. Je ziet niet de hele onderkant van mijn
pols, vandaar.
Wat horloges betreft ben ik ‘‘midden-dragend’’ in
tegenstelling tot…
Whoeha

Ok, ik probeer de sluiting ook zoveel mogelijk in het midden te hebben. vandaar dat het opviel. Verkeerd gekeken :slight_smile:

Nogmaals prachtig. Ligt het aan mij trowuens of lijkt de band een beetje op die van de Omega Speedmaster? Niet dat daar iets verkeerd mee is natuurlijk.