Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Sexy :kissing_heart:

Ha nice :+1: en de Romeine cijfers en Arabische kunnen best zo !

Prachtig!

Voor deze wijzerplaat had ik ook gekozen. Mooi dat ie past. :wink:

1 like

Heb ik al eens gedaan inderdaad.
Het chroom liet mooi los alleen was de bezel niet van messing zoals gedacht :smile:

3 likes

Wow, lume op een Vostok. “Snel pak de camera voor het weg is!”

4 likes

:grin:

2 likes

Top, goed te horen dat dit principe lukt. Heb nog een Komandirski liggen, mooi slachtoffer.

2 likes

Ze is wel heel erg goed gelukt. Moet nog wel even wennen aan de romeinse cijfers, sorry.
Hoe komt de kast onder het chroom vandaan? Kan het niet goed zien, lijkt een beetje gezandstraald?

1 like

Onder het chroom ziet het er gepolijst uit, wat je ziet is dat ik het gebrushed heb :grin:

Ach natuurlijk, stom van mij.

1 like

Na de fik in de band en de bezel gezet te hebben was de rest van de onderdelen bak aan de beurt.

Ik had nog een 710 kast met beschadigd glas, een uurwerkje, wijzerplaat en een zooitje wijzers.

Wijzerplaatje heb ik met dikke koffie drab ( Turkse koffie zeg maar ) ingesmeerd en gedroogd met een föhn.
De wijzers waren al flink aangetast dus die heb ik zo gelaten.

Het moest niet mooi en zeker niet gelijkmatig opdrogen en dat is gelukt :smile:.

Dus ik heb er weer één uit de serie HOW TO FUCK UP YOUR VOSTOK !




6 likes

Hij lijkt zo inderaad een beetje soft zoals je zegt maar i.r.l. ziet hij er nogal afgedragen uit en zitten er nogal wat kleurschakeringen in.
De band is zeker niet soft en zeer geschikt om te epileren😄
Alle onderdelen heb ik min of meer als testbed gebruikt voor verschillende toepassingen onder het mom van: Wat is het effect als ik … met … ga doen.
Zeker niet bedoeld als een horloge wat ik vaak ga dragen.

De eerste mod van 2020 komt er aan maar ik zit een beetje met een dilemma.

De dial en wijzers heb ik al en ook een gebrushte 120 kast.
Hier heb ik een bezel met insert op gezet die ik al had maar ik ben er niet helemaal gelukkig mee.
De hoogte en dikte van de bezel vind ik prima, alleen de insert trekt alle aandacht en niet de dial.

Dit kan komen omdat het geheel niet helemaal is gemonteerd ( uurwerk zit er niet in :grinning:, moet nog binnen komen ).

Ik krijg een 120 binnen die niet is gebrushed en zit te denken om die kast dan te gebruiken.
Het geheel komt dan op deze band:

Nu twijfel ik tussen twee inserts, de grijze vind ik heel mooi maar ik ben bang dat dit hetzelfde effect gaat hebben, namelijk dat alle aandacht naar de bezel getrokken wordt.
Bij de andere is de zwarte rand wat dunner en is wat minder in your face.
Echter vind ik die weer wat gewoontjes.
B-61-600x400~2

Als andere optie zou deze Meranom bezel ook nog kunnen:

Heb nog even gedacht om hem op rubber te zetten maar dat ga ik denk ik niet doen.

Graag hoor ik jullie( gezouten of ongezouten )mening.

Suggesties voor andere bezels/inserts welkom trouwens !

De zwarte meranom bezel is het mooiste.
Dun formaat, passend bij de kast en van goede kwaliteit.

Alternatief zou ook een gladde bezel kunnen zijn.

5 likes

Ik zou hier ook voor de Meranom bezel gaan. De andere is te breed en daardoor te aanwezig.
Hier een voorbeeldje van hoe die dial eruit ziet met een smallere bezel van een Komandirskie en een 100 kast, misschien heb je er iets aan voor het idee.

4 likes

Heb ik ook aan gedacht maar ik heb al één met een clean bezel.

1 like

Ziet er ook goed uit, thanks :+1:

1 like

PB ff je adres, stuur ik hem morgen naar je op.
Er zit ergens een klein plekje in het zwart maar dat zie je nauwelijks.

1 like

Wie weet of de gepolijste rand tussen de dial en het glas “vrij” is of zit deze onder de rand van het plexi?
Ik kan het niet goed zien en kan het me ook niet herinneren. Heb ook geen zin om hem ervoor uit elkaar te schroeven :sweat_smile:
@andrepost die van jou ligt uit elkaar. Kun jij er eens een licht op werpen?

1 like