Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Zat er al in. Het is de 110649
Ik heb zoā€™n zwarte dial wel in mā€™n 100 kast gezet.
Die dial kwam los bij Zenitar op Ebay vandaan.

2 likes

Niet iedereen vind die 110 kast fijn. Ik persoonlijk niet ben ik achter gekomen. De lug 2 lug afstand is heel groot en daarnaast zit er geen enkele curve in de kast. Helemaal vlak dus.

1 like

Gaaf hoor! Die combinatie is wel heel nice :+1:

Ik zit nog te twijfelen welke kast ik zou willen, heb overal al gekeken maar ik kan maar geen goede vinden met een mooie witte plaat. En om nou als eerste mod meteen een dial te veranderen is ook zo iets :sweat_smile:. Eigenlijk is die dial op de foto perfect maar ben bang dat die kast niet lekker gaat zitten

Je kan ook het hele uurwerk in Ć©Ć©n keer in een andere kast lepelen.
Soms kom je de juiste dial tegen maar in ā€œde verkeerde kastā€.

1 like

Amplitude van 333, kan dat wel?
Ik meende opgevangen te hebben dat 310/320 het maximum is en alles daarboven een bij-effect ergens van. De pallen die de balans tegenhouden zitten gemiddeld toch onder een hoek van ca. 50 Ć  52 graden dus dan is de max. iets meer dan 300 zonder dat het botst.

Ik heb de melk dus wel horen klotsen maar als uit bovenstaand blijkt dat ik de tepel mis, praat me s.v.p. even bij :wink:

1 like

Inderdaad :sunglasses:

Waarschijnlijk is de lift angle niet op 42 gezet. Deze staat bij de Weishi standaard op 52 graden.

Als ik me niet vergis kun je zeggen dat per graad lift angle dit 5 punten scheelt op de amplitude (correct me if iā€™m wrong). Dus komt het hier nog steeds op een zeer gezonde amplitude uit.

3 likes

Hm dat is ook wel een goede, jammer dat ik hier geen YouTube kan kijken anders had ik allang dat filmje bekeken die je had gestuurd :sweat_smile:

1 like

Witte plaat heb ik ook heel lang naar gezocht. Die zoektocht heb ik opgegeven :smirk:
Dial veranderen is wel te doen. Ik deed zonder ervaring gelijk de datumschijf erbij de eerste keer :sweat_smile:
En anders kun je inderdaad altijd het hele uurwerk overzetten.
Hoe die kast draagt weet ik ook niet niet. Heb hem nog niet gepast :grin:

1 like

Ik heb er hier nog 1 liggen. Weliswaar met gebruikssporen maar die zijn er volgens mij wel een eind uit te krijgen.

1 like

Oh man dat is geen goed teken :joy:

Am watches verkoopt ze wel zo maar die dial is gruwelijk lelijk :joy:

Ik ga me maar eens goed inlezen over het modden hehe

2 likes

Ik was ook nog eens op zoek naar iets zonder datumvenster. Ik irriteer me aan het datumverzet van de Vostoks :face_with_monocle:

3 likes

Ik krijg mijne morgen weer terug als het goed is. Hij was even bij een forumgenoot voor een klusje.

1 like

Bij de 020 SE modellen van Meranom zijn er nog wel leuke witte beschikbaar zoals deze :

3 likes

Wat is dat een stylvol horloge! En geweldig netjes behandeld! Veel plezier er nog mee.

1 like

Hey, die heb ik nog tussen mā€™n tabbladen staan :sweat_smile: die was ik helemaal vergeten

1 like

Modden aan een Boctok valt best mee hoor. Snap dat je voorzichtig bent met een nieuwe maar zou een beetje oefenen met een " oude " komandirski oid. Je kunt ook goed oefenen met een Molnija 360x, mooi groot caliber wat uit een zakhorloge komt. goed oefenmateriaal.

Mooie serie he, SE. Vind de wijzers ook subliem.
Hoog favoriet.

1 like

8 likes

En een bronzen bezel wordt niet meer gezocht.

En ik zie nu pas dat het een sexy lume pareltje heeft, was ik bij dit type bezel nog niet eerder tegengekomen.

Bedankt Andre!!

p.s Groene Amphibia is gedemonteerd om de kast een beetje bij te borstelen vandaar de foto met de blauwe die er ook wel sexy uitziet met een beetje brons/messing (haal die twee dingen altijd door elkaar)

3 likes