Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Volgens mij heeft Crystal Times in de UK ooit een poging gedaan ter vervanging van de acryl.
Als je een google poging doet vindt je wel wat. Maar waarom? De Boctok gedachte achter het huidige ontwerp is nu juist waar de Amphibia’s zich in onderscheiden t.o.v. van de rest. En is ook nog eens eenvoudig te herstellen bij een beschadiging. Zou de moeite en kosten besparen.

1 like

Totaal onverwacht een paar bandjes binnengekregen:

Koop gedaan via een Etsy verkoper(ster), keurig verpakt. Spul besteld op 20 februari, verwachte levertijd was 11 maart.

Ik geloof dat de Russen het volk op deze planeet is met de dikste polsen. 1 van de bandjes zou in de grootste stand rond een diameter van bijna 27cm passen … en het ding heeft draag sporen …

Ik denk dat ik voor deze ga. Moet er wel even een schakel of 500 tussenuit halen.

8 likes

Geachte modders,

Ik heb jullie inspirerende mening nodig. Ik heb afgelopen tijd even wat onderzoek gedaan naar wat ik zou willen voor m’n eerste mod en uiteindelijk is mijn keuze gevallen op 2 mogelijkheden namelijk.

Nu is mijn dilemma, voor welke zal ik gaan? Mijn voorkeur gaat toch licht uit naar nummer 1, een 110 kast met, wat ik dan in dit geval zal doen, een olijfgroene am bezel en olijfgroene strap. Ik vind de combi echt heel geslaagd en in de toekomst ook eventueel aan te passen naar andere kleur bezel en strap.

Keuze 2 is lekker zomers, ik heb al een aantal horloges met donkere wijzerplaat en nog geen met witte, de kast vind ik alleen iets minder en ik kan niet de juiste wijzerplaat vinden. Verder zou ik in dit geval ook een am bezel kopen en in de toekomst de kleurencombi veranderen.

431d180ff9ca215712c723994f9a9dfeb0358def_1_361x500

Ik zou deze kunnen doen en dan hoef ik eigenlijk niks aan te passen, wellicht in de toekomst maar ik wil denk ik toch het modden gaan proberen.

Wat vinden jullie? 1 of 2, misschien komen ze er allebei wel in de toekomst als ik de smaak te pakken heb😅 Of hebben jullie nog andere ideeën of hebben jullie zelf nog een vostok liggen wat in deze buurt komt?

Møeilijk🤔

6 likes

Ik zou ook voor optie 1 gaan.
Persoonlijk vind ik dat gewoon de mooiste van de 2 opties.
Maar nog belangrijker je geeft eigenlijk zelf ook al aan de je optie 1 mooier vindt, en dat je al ideeen weet voor als dat gaat vervelen. Dus dan kun je lekker blijven knutselen :wink:

Saai dus :grin:
En man o man ik schrik elke keer weer als ik die verschrikkelijk lelijke rubberen band zie op die fotos bij die modellen :nauseated_face: :joy:

2 likes

Daar heb je zeker gelijk in haha! En op meranom is die maar 77 dollar. Enig idee wat ik allemaal qua materiaal nodig moet hebben om dit voor elkaar te kunnen krijgen? Ook al gaat het alleen om een bezel en insert swap

1 like

Nummer 1 is supertof. Met een mesje of bezelwipper heb je die bezel er zo af. Inlay plak je vast met 2 componentenlijm als niet al vastgeplakt zit. Fluitje van een cent.

Ik heb laatst een combi gemaakt van nr 2 en 3 :hugs:

1 like

Optie 1 :ok_hand:t4::ok_hand:t4:
En ik blijf gewoon weer deze posten:


Op een kokosbol.

6 likes

Optie 1 heeft echt wel stijl, mooi. Alleen met dit soort (nato) straps vind ik het altijd lastig om de juiste lengte te vinden. Het lukt mij vaak niet om de gesp netjes onder mijn pols te positioneren. Aan de andere kant zit het nylon materiaal wel comfortabel dus gebruik ik soms een reguliere band met dit materiaal. Seiko heeft mooie die perfect zitten. Veel plezier met dromen.

1 like

Dan wordt het optie 1 :grin: zal nog wel even duren voordat ik 'm kan laten zien hoor, eerst nog salaris binnenkrijgen en dan moet ie nog uit Rusland komen :sweat_smile: heb er wel zin in! Hopelijk smaakt het naar meer en komt die andere nog ergens voor de zomer :upside_down_face:

Die is ook wel heel erg nice! Goed gelukt!

Ik moet maar even kijken wat werkt, heb nog even de tijd :grin:

Bedankt iedereen voor jullie inzicht :grimacing:

2 likes

Ik ben wat laat. Maar optie 1 super mooi.

1 like

Nooit te laat! Dankjewel voor je mening! :grin::+1:

1 like

Optie 1 vind ik absoluut de mooiste.
Alleen die 110 case… Not my cup of tea :zipper_mouth_face:

1 like

Vast wel. Als je de smaak eenmaal te pakken hebt dan ben je niet meer te redden :rofl:

Thanks kerel!

1 like

Iemand een idee waar/hoe ik zo’n bezels koop/maak?

Link naar duits forum

Je kunt beginnen door deze bezel te kopen.

Da’s toevallig, dat is mijn advertentie :sweat_smile: en dan heb je alleen nog een inlay nodig voor een Seiko SKX die in alle kleuren van de regenboog te verkrijgen is. Die plak je erin en klaar.
Of je koopt een kant en klare bezel bij AM Watches voor dik 50 piek.

1 like

Favinov bestelling binnengekregen. Keurig verpakt. Verstuurd per geregistreerde luchtpost, keurig aan de deur afgeleverd met handtekening bevestiging.

4 likes

Beste HF-vrienden. Graag jullie advies.

Ik heb een komandirskie classic gekocht op ebay een tijdje terug (parashutist). Made in ussr versie. Dus mid jaren ‘80 of zo. Ziet er nog zeer proper uit.
Maar … kat in een zak gekocht.

Grondige reiniging en smeerbeurt nodig alsook nieuw datumwiel en aandrijfveer. Iemand wil me dat doen voor 40€.
Is dat het waard? Heb er uiteindelijk 38€ op ebay voor gegeven. Dus zal dan 78€ waard zijn :confused:

Of laat ik het horloge voor diegene die het voor me opengedraaid heeft, en koop ik voor die 40€ kosten een leuke nieuwe amphibia? (En is de aankkop ebay prijs verloren leergeld).

Kun je voor dat bedrag wel een kat in de zak kopen?

Weet niet hoe handig je bent, weet ook niet welk loopwerk er in die komandirskie zit. Als het een 2414 is kun je er een compleet nieuw uurwerk er in zetten. Kosten niet erg veel. Mogelijk zelfs even naar een goed werkende tweedehands uurwerkje zoeken. Het lastigs is de wijzers even overzetten.

Maar wat je doen moet is aan jouw, hoe graag wou je het horloge hebben wat je gekocht hebt. Had je bij de aanschaf al het gevoel liever een Amphibia te willen, maar was dat iets te duur (kan en wil niet in je portemonnee kijken)? Ik begrijp dat de reparateur het horloge wil overkopen voor die €38?

Nieuwe Amphibia zal het wel een stuk langer volhouden, dan een vintage zonder service.

Het geld maakt me allemaal niet veel uit. Natuurlijk is 70€ naar de vuilbak gooien 70€ te veel … voor iedereen.

Een volledig nieuw binnenwerk is misschien een goede optie. Maar dan is het geen echt ‘80 horloge meer. Maar dan ga ik even onderzoeken.

1 like

Donker


Licht

4 likes