Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Nice! :ok_hand:
Ik heb exact dezelfde vintage leren nato klaarliggen voor die van mij. Erg mooi hoor!
Zit nog te twijfelen of ik voor de ei-methode ga of de bezel boven azijn+zout ga stomen.
Ik denk dat de ei-methode meer controle over het eindresultaat geeft omdat het langzamer gaat.

1 like

De band heb ik zelf de vintage look gegeven, opgeschuurd en met oude ingedikte schoenpoets bewerkt.
Dit was het origineel:

1 like

Zelfs de strap is modded… :clap:
Mooi allemaal, nog even en dan ga ik ook aan de slag. Wil ook de lumen op de dial kleuren.
Pics volgen dit weekend als alles goed gaat.

Heel benieuwd naar het resultaat, komt vast goed👍

Ziet er goed uit!! Nog tips?

Edit, sorry had nog niet verder gelezen :+1:t2:

Leuk, ben benieuwd. Ik heb toen ook verschillende dingen geprobeerd voor patineren, zie post 37 en post 50:

15 likes

Thanks, toch maar gedaan.:grin:
Als enige tip eigenlijk nog om het heel losjes te doen en niet teveel druk te zetten.


De bandenparade is vast binnen.

4 likes

Uit dit topic heb ik de meeste ideeën en kennis opgedaan. Ook het feit dat de Amphibian geen messing maar een rvs kast heeft maar toen had ik hem al besteld…

1 like

Ah oja hadden we het nog over.

Met azijn en zout leek er bij mij weinig te gebeuren. Ei deed meer en nog steeds geleidelijk. Met ammoniak gaat het hard.

1 like

Dan wordt het de eiermethode!
Vond ik ook eigenlijk ook wel de leukste…:smile:

1 like

Ik moest er zelf wel om gniffelen :joy::joy:

Hoe staat het met de verbouwing ?
Lukt het allemaal?

Ah ja, belofte maakt schuld (“Watch this space”). So far, hmmmmm, ok-ish.

… vroeg je nog…
Tot mijn grote verrassing bleek dat dus niet het geval. Talloze reviews van bezel-mods (zoutzuur, ei, ammonia) van de Amphibian op het web maar die van mij bleek na 36 uur gewoon vies mat grijs geworden te zijn. RVS dus.
Ondertussen had ik wel de dial onder handen genomen en met de soja methode van @HanDavinci de lumen gepatineerd waar ik erg tevreden over ben.
Maar de bezel kon dus in de vuilnisbak. What to do… Naar de Dagaz shop, lege bezel en een mooie insert (die natuurlijk de bleek in gaat) besteld en nu maar wachten op post uit Hong Kong.
Er gaat dus wat meer tijd in zitten, maar ik denk dat het resultaat beter zal zijn dan wat ik in eerste instantie van plan was… Watch this space…

Ah dat is balen.
Wel super dat het gelukt is met de lume.
Met de bezel had ik hetzelfde, ook overal gelezen dat die van messing is en bij het bestellen niet naar gekeken. Schijnt dat dit vroeger wel zo was.

Maar je hebt nu in elk geval de DSSW status behaald. Door Schade en Schande Wijzer. :grinning:

Ben benieuwd naar het vervolg.

Jammer. Ik kwam er na het bestellen ook pas achter dat ze allemaal van rvs zijn. Lig nu al weken op de deurmat te wachten op m’n spullen waar ik niet mee kan wat ik in gedachten had. Wel alle tijd om nu te bedenken wat ik dan wel ga doen😪

@AB64 @andrepost @GiveMeYourDough ik dacht even dat het aan jullie lag maar

Dit is inderdaad het geval volgens mij. Als ik nu op Meranom kijk naar de gewone modellen staat het er ook bij:

image

Maar ze verkopen wel dit:

En

Of je moet elders zoeken inderdaad.

En de messing bezels die op de site staan zijn bijna altijd uitverkocht.
Gelukkig heb ik er na een oproepje hier op het forum één kunnen bemachtigen.

1 like

Klopt, nadat ik erachter kwam dat de bezel rvs was pas gecheckt en zag dat het (nu?) gewoon op de site vermeld staat.
Wilde toen een brass bezel bestellen maar ben van gedachten veranderd. We gaan zien of het een goed idee was…

1 like