Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Voor ieder klusje is wel een Chinees te vinden…

1 like

Ik zag laatst een macrofoto van wijzers van een Speedy… Veel slechter zal het niet worden, selfs met tipp-ex. Moeilijkste zal zijn om super fijn te schuren.

Persoonlijk vind ik het mooier op een horloge als de secondewijzer een afwijkende kleur heeft (ook hier houd ik mezelf zeker niet altijd aan)

1 like

Ja vind ik eigenlijk ook… maar Krzysztof ‘gaat erover denken’ als hij terug is uit de tropen… dus wellicht komt die er ooit nog, maar voorlopig niet schat ik :cry:

Punt is dat (met goudverf) toch teveel zal afwijken denk ik, om maar niet te spreken hoe het netjes te doen, ook ivm lume.

Mevrouw Dao says no…

:joy:

2 likes

Ik overweeg de gold needle.

Weet iemand de juiste maten?

Bovenste is tube hole diameter, tweede is tube length.

@vouwfietser wellicht?

Datzelfde dilemma had ik ook, de wijzers heb ik uiteindelijk niet besteld.
Ben heel benieuwd wat er uit je zoektocht komt, dit setje wijzers wil toch ook nog een keer gaan gebruiken.

1 like

没有

1 like

Cousins heeft ze ook, maar dan goedkoper, kun je evt meerdere lengtes kopen voor hetzelfde geld.

https://www.cousinsuk.com/product/centre-seconds-by-size

Kun je niet opmeten hoe hoog je originele secondewijzer is? En een tiende van een mm zal geen verschil maken vermoed ik.

1 like

Mag ik trouwens dibs roepen? Kan zijn dat ik deze misschien wel beter vindt staan dan de Aurora die ik besteld heb (maar nog niet binnen is)

1 like

Tube 1.5 kan, maar 1.8 monteert prettiger en laat wat meer speelruimte voor de minutenwijzer. Door het hoge plexi kan het sowieso :+1:

1 like

Haha. Dat is ‘nee’ als in ‘heb ik niet’ :sunglasses:
不要 is ‘wil ik niet’

Ze hebben geen echte ‘ja’ en ‘nee’… :thinking:

Ja weet ik dus niet, misschien luistert het wel heel nauw?

Ik ga kijken!

Hey dat is heel behulpzaam! Dank. Tja, wat is jouw ervaring? Zie je dat hij iets hoger uitsteekt?

Tsja, ik moet ook zeggen dat als ik het uitspreek het beter overkomt dan wanneer ik het moet schrijven :crazy_face:

3 likes

:joy:

1 like

Hangt weer af van de afstand tussen de uurwijzer tov de minutenwijzer, ofwel hoe ver elke wijzer over de betreffende tube is geschoven/geklemd (symetrie tussen de drie wijzers cq gelijkwaardige afstanden)

Even realistisch, met het blote oog zul je het verschil niet snel zien en als je het toch ziet en het een non-wis verteld, zal hij/zij je voor gek verklaren :smile:

1 like

Ik snap het :+1:t2: En heb dan liever iets meer spelingsruimte, dus 1,8.

Dat gebeurt me wel eens hoor :sweat_smile:

Dank voor je hulp.

1 like

Al dat gedoe. Koop gewoon 1 van mijn 2 aangeboden Vostok’s :joy::joy::joy:
Met de code. WW3
Mogen ze voor €75 perstuk :muscle::muscle:

Ik kan me herinneren dat niet te lang geleden iemand zelf zijn vostok kast gebrushed heeft. Dat ga ik ook doen, en denk dat het wel goed komt maar toch: ben op zoek naar eventuele tips.

Wie was dat ook alweer? Ik heb gezocht maar vond het niet.

Garryflex blauw en grijs.

1 like

Ah, gevonden!

Beste @andrepost, ik zie dat je dus

Was de scotchbrite echt nodig of kun je net zo goed alleen met het schuursponsje aan de slag?

Zie je de schuurrichtingen nog?

En denk je, gebaseerd op je ervaring, dat het mogelijk is om mooi en consequent één brush-richting effect te krijgen?

Alvast dank :+1:t2:

1 like

Iemand tips waar te bestellen / kopen?

Hi @Dao,
Ik heb inmiddels een paar keer een kast gebrushed en de scotchbrite gebruik ik het liefst.
Die kun je namelijk ook mooi in kleinere stukjes knippen waarmee je makkelijker tussen de lugs en de kant van de kroon kan brushen.
Eén richting kan wel, maar het is sowieso een monnikenwerkje, zeker aan de kroon kant, daar kun je geen mooie slagen maken en heb je gauw de neiging te snel en te hard te gaan.

Maar na wat jij allemaal al hebt laten zien zal je dit zéker lukken. Geen twijfel mogelijk :grinning:

1 like