Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Getekend met een cad programma en zelf geprint op mijn Ender 3 pro. Vroeger waren 3D printers behoorlijk aan de prijs maar tegenwoordig al te vinden voor minder dan €200. Een ontwerp kan je downloaden van websites of zelf tekenen met CAD programma’s. Met een relatief simpel ontwerp als dit ben ik de hele zaterdag mee bezig geweest. Meten, tekenen, printen, ontwerp aanpassen, opnieuw printen, bijvijlen en naboren. Al met al een leuke tijdsbesteding :slight_smile:

4 likes

Zeker leuk, heb veel met autocad getekend, maar dan 2d. Wegen ontwerp. We konden ook auto’s laten rijden om ontwerp te testen. Maar dit heeft letterlijk een extra dimensie! :blush:

1 like

Voor een projectje voor mijn jongste zoon wil ik een Vostok Amphibian modden. Ik ben op zoek naar een gele wijzerplaat of een gele bezel insert.

Bv de wijzerplaat van de 650859. Enig idee waar deze los te bestellen is, of een andere passende gele wijzerplaat?

s-l400

Of een gele bezel insert voor een aftermarket bezel, waar een Seiko insert in past.

Iemand een goede tip?

Niet waar je om vroeg, maar wel te koop. De bezel van bovenstaand horloge.

1 like

Voor 7 tientjes heb je het hele horloge. Dit is blijkbaar een “dure” vostok.

1 like

Het is dat ik zeker weet dat ik hem niet ga dragen, maar hij is wel héél cool.
Doet me wel direct aan iemand denken trouwens :roll_eyes:
images~2

1 like

Bedankt voor de tip. Ik heb de bezel besteld.

Een geheel gele Vostok vind ik een beetje teveel van het goede. Ik heb nog een gemodde Vostok liggen met blauwe wijzerplaat en insert en was van plan om hier een mod in NS kleuren van te maken. Mijn zoon is gek van Vostoks en aangezien hij nu, na zijn opleiding bij de NS, als treinmonteur is gaan werken, leek me dit een leuk projectje.
Ik ben benieuwd hoe deze gaat uitpakken.

2 likes

Wat een creatieve creaties!
Heb dit topic links laten liggen, en heb inmiddels 400 antwoorden voorbij zien komen.
Nog 500 te gaan :scream:

3 likes

Oh mijn god, breng die machinist @GiveMeYourDough nou niet op ideëen.:wink:

2 likes

Hij heeft z’n Rolexen toch verkocht omdat ie bang is voor overvallen? Dit zou hem wel passen dan.

Dat is wel een heel tof idee.
Leuk dat je zoon aan de slag gaat als monteur. Interessante job wel met die techniek van tegenwoordig.

Thanks! Inmiddels ziet er wel anders uit. Zoals hieronder :point_down:t3:

Ik zit niet bij de NS maar in het goederenvervoer. Daarom ziet mijn Vostok er ook zo uit:

8 likes

Vostok Vrijdag Vandaag :tumbler_glass:

Straffe Rus dus een straf drankje erbij :sunglasses:

6 likes

Dat kan natuurlijk niet … dat moet Vodka zijn.

4 likes

Meeh ik wil meer smaak. Ben niet zo van de wodka.


Even bezig geweest met de Amphibia. Lijkt me leuk om met deze sjieke dial er meer een dress watch van te maken. Uurwijzer :arrow_right: stoorde op een of andere manier, dus vervangen. Nu even met oranje bezel en secondewijzer bij wijze van grapje, omdat het wel een diver blijft natuurlijk. Donkerblauw of zwart bandje erbij, voor het contrast.

Of relatief origineel, met nieuwe wijzers (behalve seconde) en dan de originele bezel ontdoen van verf. Dan zie je in diepte en schaduw nog wel de duiktijden, maar springen ze er minder uit…

Any thoughts?
Ik las ergens dat de verf wel met wasbenzine te verwijderen was, maar dat doet niks. Wie weet een werkend middeltje?

2 likes

Zou persoonlijk gaan voor de oranje bezel, en dit setje van Favinov wijzers.

Ja toffe wijzers inderdaad. Die hou ik in de peiling!

1 like

Ja zijn apart te bestellen, via de Bay. Allerlei kleuren en mooie kwaliteit.

Vandaag de bezel binnengekregen.

9 likes

Ziehier het eindresultaat van de DD: Dress Diver :slight_smile:

De nato is een probeersel, had ik nog liggen.
Tip: verf verwijderen van de bezel gaat perfect met aceton. Tast de andere delen niet aan.

8 likes

Vormt een mooi geheel! Past allemaal goed bij elkaar. Twijfel alleen een klein beetje over de dressigheid van die meptune wijzer en nato.