Vostok Modificatie Overzicht


Deze heb ik gemaakt met onderdelen die ik ‘toevallig’ nog had liggen. Amphibia 090 kast, pers184 lunette, 651 wijzerplaat, 2415 uurwerk, roestvrijstalen kroon en een Vostok milaneseband.

3 likes

Hier wat filmpjes waarin stap voor stap een 2616 uurwerk uit elkaar en, heel belangrijk, weer in elkaar wordt gezet. Erg duidelijk en stap voor stap. De maker heeft filmpjes van zowat alles wat uit Rusland komt en in en uit elkaar kan. Ik heb er veel aan gehad voor het modden van mijn Amphibia.
Geloof dat de 2415 hetzelfde is alleen dan zonder datum complicatie.

Wat een goed topic @Marijn2 met mooie mods en uitleg, fijne combinatie! En @Dao, je mods zien er fantastisch uit maar je foto’s net zo. Ik heb geen Russen in huis maar ik blijf meelezen. Wat niet is kan nog komen.

2 likes

Een paar jaar geleden heb ik veel Vostok mods gemaakt. Een deel is verkocht waarbij de twee allermooiste, daar heb ik spijt van.

Tegenwoordig doe ik serieuzere klussen en knap ik voornamelijk interessante vintage uurwerkjes op.
Hieronder een overzicht van wat ik nog heb, sommigen subtiel gewijzigd aderen compleet aangepakt.

10 likes




8 likes

De laatste Vostok mod die ik maakte, een 24u horloge met een ‘clean bezel’. Wat rustiger dan de andere mods die ik heb gemaakt, maar wel geslaagd denk ik. Veranderd: alleen de bezel, datumschijf en bandje, maar dat gaf het een enorm andere ‘look’!

3e73f5a26d85aeba5afa7902c854ffd5ccda059d_1_500x500

0aed366f1fe7ffc2b74bbfa9e33fb26c74668c35_1_500x500

a969e50bcf589e08da4fdbe5fe93502801c69a8f_1_500x500

Zie voor meer info:

13 likes

Deze heb ik ook nog. Ooit begonnen als een Komandirskie 211306:


De kast ontdaan van alle chroom, patineren in ammoniakdamp, glaasje vervangen door een sexy bol plexi, wijzerplaat van een Amphibia 662 en de rode secondewijzer kaal gemaakt. Chinees cavialederen bandje met vlindersluiting er aan.

4 likes

420 voorzien van een geborstelde bezel van een 120 kast. Minimale mod, maar staat wel goed vind ik

3 likes

Ook leuk om dit soort plaatjes op Pinterest te verzamelen. Voorbeelden:
Seiko Samurai: https://pin.it/k3yqpn7mxqikr5
Seiko Monster: https://pin.it/ilcnxyzeeqeeyg
Seiko 007: https://pin.it/ru6lm3zevon5j3

Simpele Vostok kommandirskie.
Sharkbezel en gouden wijzers van one second closer, inlay via eBay en bandje uit China.

6 likes

Hier mijn gemodde amfibia. Helaas geen idee meer waar alles vandaan kwam. Bezel is vervangen, inlay en bandje.

8 likes

Deze overgenomen van een forumlid.
420 scubadude
Meranom bezel
No-name rubber strap

5 likes

Amphibian 12512
Modificatie :
-Amphibian universal stainless steel bezel 720
-dail 180°

(Dank aan @Aad57)

2 likes

Amphibia 150 pepsi

150 kast
Uurwerk uit amphibia 100816
Bezel van One Second Closer
Seiko pepsi insert
Perlon band



7 likes

Wat een ontzettend leuk topic is dit! Zeer inspirerend. Ik heb zelf een paar Kommandirski’s en een Amphibia in mijn collectie en krijg erg zin om het zelf ook eens te proberen. Dus wie weet, binnenkort een bijdrage…

2 likes

Prachtige foto’s @Dao !

1 like

Dankjewel @Lexaf

Dit vind ik echt 1 van de vetste. Vostocks die ik heb gezien. Wat ontzettend gaaf ding zeg :scream:. Volgens mij heb ik dat ook in je anders topic gezegd haha :see_no_evil:

Ik heb zelf geen vostok maar die komt er vast wel een keer, gelukkig is er veel inspiratie hier om te modden!

Dankje! En zoals je waarschijnlijk heeft gezien heeft die een andere gelukkige eigenaar gekregen :wink:

Mooi als je inspiratie kunt opdoen! En als je eens vragen of ideeën hebt kun je die altijd eens in de groep gooien.

Klopt! Diegene zal er vast veel plezier aan beleven! :blush::blush:

1 like