NA+MOD: 24-uurs en retro look

Nieuw horloge gekocht en gemod. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: foto’s!

Foto’s


Na:

Voor (dus de bezel, datumschijf en het bandje zijn veranderd):

Meer foto’s van hoe die nu is:

In de pocket:

Retro bandje, weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Ik WIL het leuk vinden:

Of toch leer:

En de achterkant is ook ‘special edition’: Antarctica!

Boctok kroon:

De modificatie


De 2e foto bovenaan is het originele horloge. Ik wou zeggen ‘standaard’, maar eigenlijk is dit horloge al een ‘special edition’, te vinden op Meranom.com.

Het belangrijkst was de clean bezel die ik erop wilde. Als je die bestelt bij Meranom, check dan goed op welke kasten die past. Ik had de verkeerde (al thuis liggen) en die staat nu in het blauwe deel. Het geeft dit horloge een totaal andere smoel.

Ik heb de witte datumschijf vervangen door een zwarte. Volgens mij staat dat veel mooier, raar eigenlijk dat dit niet standaard al zo was. Enige kleine nadeel is dat het lettertype op de witte datumschijf matcht met de dial, en wel stoerder is. Maar de zwarte datumschijf is voor mij een no-brainer in dit geval.

Vostok Amphibian SE 420B05


Dit horloge is de 420 case Special Edition (B05). Dat heb ik niet in de titel gezet: want als ik de woorden Russisch of Vostok zeg, komt driekwart van jullie al niet eens meer kijken denk ik :stuck_out_tongue: En ieder z’n smaak hoor, het hoeft ook niet, maar ik ben toch verbaasd van hoe leuk deze horloges kunnen zijn en ik raad iedereen aan het gewoon een kans te geven.

Hoe en waarom dit horloge? Ik wilde al een tijdje een clean bezel op een Rus gebruiken, ik vind dat om een of andere reden een gave retro look hebben. Geen idee of er ooit een horloge zo uit zag dus of dat ‘retro’ gevoel van mij ergens op slaat, maar toch. Én ik wilde graag eens een 24-uurs horloge.

Er is ook een B06 versie, die heeft een lichte wijzerplaat, dat is een full lume dial. Ook dat wilde ik wel eens, maar bij nader inzien wordt het dan teveel kermis wat mij betreft en zit je op full lume niet altijd op te wachten. Het geeft volgens mij ook vaak een wat groenige tint. Overigens was die wel zonder datum, dat had mijn voorkeur geweest (Vostoks hebben geen quickset… dat vond ik aan het begin grappig, nu niet meer).

Bandenpaniek


Ik weet nog niet welk bandje ik er op hou, ze kunnen alle drie dus ik wissel het wel af. Maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening: Graag je mening: welk bandje staat er het beste bij?

Bedankt voor het kijken! :hugs:

50 likes

Oeh die is ook leuk. Out of stock, dat dan helaas weer wel.

1 like

De mods maken het geheel een stuk netter!

Qua band zou ik gaan voor groen, de retro is een beetje te als je het mij vraagt.

1 like

Mijn beste,

Ziet er glansrijk uit!!
Goed hoor!!
Ik wens je er derhalve een pronkende tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi met het marching black datewheel! En ik vind hem op leer of groene nato het best. De retro look iets minder maar dat is persoonlijk.

Mooie Mod weer Dao! :slight_smile:

1 like

Knap gedaan, erg mooi horloge zo vooral met de groene band
Ook maar is op zoek naar dit type…

1 like

leuke mod,en mijn keuze zou gaan naar leer

1 like

Bedankt @Dotx @Haandel @Tissot62 @Rubennnv @MvJ @Michael en anderen die geliked hebben :star_struck:

Ja ik neig zelf ook het meest naar het groene bandje of als tweede die van leer. De roodgroene valt me toch wat tegen, had verwacht dat het leuker was.

Op het non-special 24-uurs broertje heb ik de stalen band van Vostok.

1 like

Gaaf horloge en nette mod! Mooi ding!
Ik zoi absoluut voor de lederen band gaan met de gaatjes. :+1:

1 like

Oh damn dit is gaaf! ik ga een soort gelijke mod uitvoeren op een andere vostok van mij.

1 like

Mooi gedaan, de groene en de bruine leren band staan het mooiste naar mijn mening.
Top, alweer !

1 like

Ja die is ook leuk - het wordt afwisselen tussen groen en leer denk ik!

Leuk, ik ben benieuwd naar je resultaat :+1:t2:

Dankjewel!! :pray:t2:

1 like

Bruine leren band distressed zonder die rally gaatjes. :+1:

En je mod is wederom goed gelukt!

1 like

Een hele mooie Rus zo, die nieuwe bezel geeft 'm veel meer oempf.
En ik zou die retro-band ook wel wat polstijd gunnen, die staat niet slecht. Al vind ik de groene het best passen.

2 likes

Leuk gedaan, en leuke beschrijving ook. Helemaal met je eens wat betreft de zwarte datumschijf!

1 like

Mooi gelukt zeg. Prima geschreven topic ook :+1:

Veel draagplezier!

1 like

Ja ik denk dat ik gewoon wat afwissel :+1:t2: In volgorde van voorkeur

  1. Groene
  2. Leer
  3. Retro bandje

Dankje! Ik heb er veel plezier aan om dat hier te doen, in real life kijken er weinig naar om :stuck_out_tongue:

Dankjewel! :pray:t2:

1 like

Prachtig!

Banden ga ik mij niet mee bemoeien , lekker wisselen…

1 like

Beknopte review :wink:
Wederom mijn complimenten voor je leuke topic weer :+1:

Ik zou hem dan ook hebben laten schieten denk ik :joy: Maar ik zag het jouw topic was dus die had ik dan sowieso wel even besnuffeld. Maar zeker leuk horloge en ook lekkere mod, en ik weet nu dat niet alle russen stom zijn :wink: Wellicht duik ik zelfs de volgende keer wel een russentopic in :slight_smile:

1 like