NA+MOD: 24-uurs en retro look

Wederom COOL :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Een tabak colareb zonder gaatjes. :slight_smile: Anders de olijfgroene NATO op één, de rally band op twee en de Vintage Bond op drie. Dat laatste met name omdat de strepen in combinatie met de sector-dial en de cijfers toch wat drukkig worden, al past zo’n band uitstekend bij zwart.

1 like

Bedankt voor de tip! :+1:t2:

Ja ik denk dat dat is wat er ‘mis’ is gegaan…

En bedankt @Da_Watcher @anon53002072EV @wander

2 likes

Als ik zoek op internet krijg ik er niet echt duidelijkheid over, zijn die clean bezels van Meranom nu verchroomd of zijn ze gepolijst stainless?

Ben zelf aan het puzzelen om eind van de maand een nieuwe Vostok aan te schaffen met een paar onderdelen om te modden (omdat het kan). Maar van veel bezels is het mij onduidelijk van welk materiaal ze gemaakt zijn.

Misschien moet ik gewoon Meranom geloven in wat ze op de website hebben gezet en niet meer gaan rondkijken op de rest van het internet?

2 likes

En wat betreft dit horloge ik zou persoonlijk gaan voor dit bandje

Heb er een, voor de prijs mooie kwaliteit, en het comfortabelste wat ik voor mijn Komandirskie’s heb. Heeft een mooie retro uitstraling. Zou het bandje graag willen zien in het (donker)bruin.

1 like

Bij Meranom staat het in de beschrijving eronder: stainless steel :+1:t2: Ik heb het niet getest maar geloof ze er wel op. Ze verkopen immer stock brass bezels en apart vergelijkbare die stainless steel zijn.

Kan leuk zijn, maar eerlijk gezegd niet mijn smaak :wink:

1 like

Respect, mooie samenstelling! Chique kan stoer zijn…en andersom :facepunch:t2:

1 like

Mooie topic weer, dank daarvoor :+1:
Vind persoonlijk de leren band heel mooi…

1 like

Hoi Dao, mooie mod. Heel erg clean. Ik ben door je topic geïnspireerd geraakt en heb zelf ook een Amphibian besteld met wat extra onderdelen om voor het eerst een mod project te gaan doen.
Jij hebt eerder al een bezel bewerkt met zoutzuur. Gaat dit ook met de stainless steel bezels of is dat een no-go? Kon op de site alleen maar de stainless steel varianten vinden vandaar.

Hoi! Dankjewel :+1:t2:

Gaaf! Ben benieuwd naar wat je gaat doen. Zeker delen hoor!

Dat klopt, maar met rvs gebeurt er niks (of misschien iets lelijks). Wat ik gebruikte waren brass (messing) bezels, die hebben alleen een chroomlaagje erop waardoor het op staal lijkt. Dat laagje haal je eraf met zoutzuur en dan komt de gele kleur eronder vandaan. Daarvan is bij rvs natuurlijk geen sprake, dat is massief en ook ‘van binnen’ dezelfde kleur.

Succes! :+1:t2:

1 like

Dat ga ik zeker doen.

Ok, dat is wel jammer want ik heb geloof ik alleen maar stalen bezels erbij besteld. Dat waren ook de enige die ik kon vinden op hun site. Ach, dan ga ik maar voor de clean bezel look. Misschien kan ik later nog aan een brass bezel komen als ik ze kan vinden.
Bedankt voor je uitleg!:+1:t3:

Edit: nu ik op brass zoek vind ik er wel ééntje. Ze hebben er maar 1 en dan in brushed, polished, of sand blasted. En niet op voorraad, dat verzacht de pijn😏

Omdat ze er standaard op zitten en mensen vaak andere willen als upgrade, verkopen ze misschien niet los. Al ben ik vrij zeker dat als je ze erover mailt, ze het wel aan je verkopen.

En ik denk dat deze van €5 ook van messing zijn:
https://www.vostok-poljot.com/custom_bezels

1 like

Die zien er inderdaad ook al iets anders uit.
Dankjewel!

1 like

en… naar het blauwe gedeelte :slight_smile:

Deze is heeeeel gaaf​:heart_eyes: zonde dat je 'm weg doet! Hopelijk vind ie een goede nieuwe eigenaar :+1::+1:

1 like

Mooie Rus :star_struck:

1 like