Waar dragen jullie het horloge op de pols

Ik draag mijn horloge los omdat ik een hopeloze polsvorm heb.

Mijn hand kan met het horloge op deze plek niet verder omhoog dan zo. Dus ik moet m een stuk verder op de onderarm dragen.

Je moet gewoon je hand niet zoveel omhoog doen.

Draag ze ook zo, met dezelfde onderbouwing en speling op band.

Misschien is het makkelijker dat we met zijn allen het uiteinde van onze ellepijp weg laten frezen.
De problemen zijn dan opgelost, het uiteinde van de ellepijp blijkt een fout van de evolutie, dit hebben wij als horlogedragers bewezen.

groetjes Lenno

3 likes

Perlon lekker op de knobbel…ik zie weer leuke discussies ontstaan…:slight_smile:

Hoog !!!
Zo dus !!! :+1:

2 likes

Zie horloge etiquette website http://www.horloge.com/informatie/horloge-etiquette

Daar staat onder andere:

Hoe strak hoort een horloge te zitten?

Een polshorloge hoort strak genoeg te zitten dat het uurwerk boven op de pols blijft liggen, en niet naar de zijkant om je pols heen draait. Daarbij hoor je het horloge nog wel zo’n 2 à 3 centimeter over je arm te kunnen schuiven. Kan dit niet, dan zit het horloge te strak. Een te strak horloge zit niet alleen vervelend, het oogt ook onprettig.

Duidelijk toch ? :slight_smile:

1 like

Ja heel duidelijk, maar ik denk dat het nog duidelijker kan.
Iedereen moet hem dragen zoals hij zelf het fijnst vind :smile::+1:

1 like

Ik zou op deze foto juist zeggen: niet hoog maar meer richting arm dan naar hand

Ik (oh ijdeltuit) draag het horloge dicht op de hand…, goed af te lezen zonder een mouw met de rechterhand op te schuiven. - voorbij de knobbel dus.

Vroeguhh zag je heren in colbert altijd zo’n grote interessante armbeweging maken, waarbij de mouw opschoof en het horloge dan goed was af te lezen. Nostalgie :innocent: Zucht…

Mijn vrouw vindt het overigens vreemd dat ik mijn klokjes strak draag.
Maar ik wil dat mijn horloge op de voor mij juiste plaats blijft.

Oh sorry, ik wist niet dat er regels voor waren :joy:

1 like

Best wel apart dat bij sommigen het horloge bijna net zo groot is als de hand… :joy:

Hoog…?

1 like

Mijn polsbotje steekt behoorlijk uit. Dus daar boven op dragen is niet prettig. Meer naar de hand, dus wat losser, is wel prettig. Maar als je horloge een paar keer tussen pols en arm heeft klem gezeten, bijvoorbeeld bij een val, dan zal je ervaren dat dat behoorlijk pijn kan doen (zeker de grote diameter horloges).

Voor mij is er dus maar 1 mogelijkheid, wat meer naar de arm toe:

3 likes

voor wie?

Tussen hand en knobbel

Draag hem net voor het einde van de ulna.

Ik heb een normaal horlogebot dus ik kan hem ook normaal :wink: dragen (aan de pols
ipv aan de hand). Als ik tussen knobbel en hand zou dragen kan ik mijn hand absoluut niet meer normaal gebruiken, hij wordt dan gefixeerd zeg maar. En het doet pijn, zeker met een duiker of iets anders zwaars.
Zo kan ik niet normaal bewegen (foto van het web):

Hij blijft bij mij ook prima aan de voor mij goede kant zitten vóór de knobbel (en ik bedoel niet aan handzijde). Zelfs een wat zwaarder horloge blijft prima zitten. De lichte vintage die ik nu om heb zit zelfs vrij los en blijft net zo goed zitten.
Zo ziet dat er uit (ook van het web):

De wat meer senior mannen hier zouden moeten kunnen beamen dat de dracht aan armzijde in de jaren zestig en zeventig nog normaal/gangbaar was. Ik weet nog dat ik de handdracht voor het eerst zag en me er over verwonderde.

disclaimer, het hieronderstaande is een beetje flauw en het is slechts bedoeld ter amusement:
Ik asocieer het met jonge jongens die de breitling van hun vader meenamen naar het zwembad, en de bracelet natuurlijk niet op lengte maakten. Wel de baard in de keel, maar geen borsthaar, flipflops, te groot horloge om, dat beeld. (lees anders de disclaimer nog even).

Poll op Watchuseek @2011:

View Poll Results: At what Location on Your Wrist Do You Wear Your Watch?

Voters 58.

Between the Wrist Bone and the Hand
21    36.21%

Back of the Wrist Bone
37    63.79%

Ik denk idd dat terwijl niet iedereen aan de handkant kan dragen, iedereen wél de andere optie “kan”.

Mijn horloges blijven aan de “goede” kant, dus armzijde, van de knobbel maar kan er altijd een pink tussen doen. Bij het lichte vintage horloge wat ik nu om heb wel 3 vingers. Niet één keer in een dag komtie voorbij het bot. Horlogebot :relaxed:.

1 like

Het liefste tussen botje en hand, maar ze schuiven altijd de arm op in de loop van de dag. Dan schuif ik ze van tijd tot tijd weer richting hand.

Door het horloge tussen botje en hand te dragen heb ik op de rug van mijn linker hand nu een ruw plekje waar mijn hand de kroon steeds raakt als ik mijn hand omhoog buig.

Ik heb er verder geen last van in mijn dagelijkse bezigheden dat ik hem zo ver naar de hand draag.