Vanavond speel ik eventjes ´man of OZ´
Links de Omega van domega & rechts een ouwe Zenith
Is geloof ik wel eens open geweest - bij die Amsterdammers dacht ik - zou ik moeten nakijken. Sorry, ik ben niet zo´n hardcore verzamelaar, veel meer van de wijzerplaten, kastvormen en banden dan dat ik elk horloge van binnen zou willen bekijken. Vroeger vond ik ´t ook nog wel interessant om het uurwerk te horen maar dat wordt met de jaren lastiger
Deze variant vind ik nu echt een interessante Seiko - ik ga normaliter altijd voor simpele wijzerplaten maar dit is één van de weinige uitzonderingen die ik kan waarderen. Helaas is de mijne niet helemaal 100%, nog eens een keer stevig aanpakken geloof ik
Erg mooi! Kudo’s!
Dank je wel! Oh enne, nog helemaal compleet ook. Ben de eerste eigenaar en had toen al de rare gewoonte om alles te bewaren…
Interessant is 'ie zeker. Kom telkens weer nieuwe nummerverdelingen, conversiemogelijkheden en -schalen tegen, waarvan ik het bestaan niet eens kende. Bovenal draagt 'ie ook nog eens erg prettig.
Kwam er laatst een advertentie van tegen. Heb ik hier neergezet: ‘Al tijdje actief’.
Mooie advertentie, beetje van na mijn verzameltijd dus haha. De mijne is behalve intensief gebruikt ook niet geheel functioneel, maar ik heb me laten vertellen dat niet alle batterijenkwaliteiten hem tevreden laten lopen. Weet jij daar toevallig iets over?
Ik heb vorig jaar bij de juwelier waar 'ie indertijd is gekocht een nieuwe batterij laten plaatsen. Loopt prima. Ik zit er zelf niet aan, da’s mijn vak niet. Als je wil, wil ik het wel even navragen voor je. Overigens heb ik hem ook wel aardig gedragen hoor, zie je denk ik ook wel op de foto…
ha, dank je mijn vak eigenlijk ook niet jr - toch met een doosje quartz horloges begon ik het wat duur te vinden steeds die batterijen, dus… maar ´t blijft vaak gedoe, zelfs bij sommige juweliers zover ik van sommigen begrijp. Veel worden ook snel afgekeurd, koop maar een nieuwe is natuurlijk ook conform de huidige economisch wetten. Maar o.a. op dit forum zie ik regelmatig posts van mensen die ook quartz belangrijk genoeg vinden om op gang te houden!! Gelukkig!!
Is dat bewust of waarom is de kroon niet ingeschroefd…?