Wat is de beste/leukste/mooiste horlogedeal die je ooit hebt gemaakt?

Ik trap af met dit juweeltje dat ik een jaar of wat geleden in een kringloopwinkel in Amersfoort heb gekocht voor €4,50 :blush:
Al lang weer verkocht, maar daar heb ik best een beetje spijt van…
Benieuwd naar jullie verhalen!

12 likes

Leuke topic! Ben ook zeer benieuwd wat voor schatten men is tegen gekomen

1 like

Leukste? Een van deze twee:

5 likes

Denk toch wel deze😁

2 likes

Een paar jaar terug deze oris

1:1 geruild met een prachtige Rolex datejust

De persoon was zich bewust van het grote verschil in waarde, maar had hem zelf ook goedkoop op de kop kunnen tikken.

Heb de Rolex kort erna toch voor een omega ingeruild bij juwelier Burger.

7 likes

In mijn geval gaat het om 2 vintage Seiko’s:

Op een wat luxere rommelmarkt op de Mariaplaats kocht ik een 6105 voor een zeer goede prijs. We praten dan natuurlijk niet over tientjeswerk maar toch. Service gehad en helemaal top!

Tweede is een Seiko 6217 World Timer uit '64. Een full set met alle dozen, papieren en aankoopbewijzen etc. Kwam te koop op facebookpagina Seiko en binnen paar uur toegeslagen. Was net op tijd. Koopje? Ja en nee. Gaat wederom niet om een appel en een ei, maar nog steeds een goede deal.

4 likes

Nog een situatie die ik nooit meer zal vergeten…
Zo’n Seamaster Polaris (fotootje van internet, maar zo eentje was 't) in een opwelling gekocht. Veel te klein, dus ik wilde er weer snel vanaf.
Via Marktplaats al snel een berichtje in gebrekkig Nederlands van een gast die 's avonds op het station in Baarn wilde afspreken voor de overdracht, want hij had geen auto en passeerde Baarn vanuit Naarden waar hij als kok werkte.
Behoorlijk op mijn hoede ging ik akkoord, en die avond stond ik behoorlijk zenuwachtig op het donkere en verlaten station van Baarn te wachten op de trein uit Naarden.
Er kwam al snel een beer van een kerel naar me toe gewandeld… Bleek een jongeman van Griekse komaf die het klokje uitgebreid bestudeerde, er gelukkig niet mee wegrende, en netjes betaalde. Pfieuw.
Later het restaurant nog een paar maal bezocht, waar hij inderdaad als kok werkte. Bijzonder sympathieke kerel!
Hij vertelde me later dat hij het net zo eng vond als ik… :blush:

Dimitris, wie weet ben je ook lid en lees je dit.
Hopelijk heb je nog steeds lol van je Polaris!

11 likes

Bijzonder… Deze:

14 likes

Deze rakker, NOS, uit België.

5 likes

Ooit eens 300,- geboden op een Rado via MP.
Als reactie kreeg ik toen: " voor 250,- mag je 'm ophalen" :thinking:

10 likes

Dood​:joy::joy::joy::joy:

1 like

Igor ik bied je 300!:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

100€ voor deze

en 125 voor deze

10 likes

:sweat_smile:Horloge is al lang weer geflipperd​:stuck_out_tongue:
Was aan de straatstenen niet kwijt te raken.

Damn!:ok_hand:

125,- voor een ouwe Lex?

Pfffff

meen je Igor!
Ik zou hem zo van je afnemen!
vriend van mij zoekt al een tijdje naar een mooie Rado.

1 like

Vandaag precies 3 weken geleden voor de prijs van 4 kopjes koffie met fooi deze:

6 likes

Ik ga mijn lijstje maar niet posten hier :joy: