Wat is dé horlogestad van Nederland?

1 like

Als je de concentratiespanne van een goudvis hebt stel ik meer zalm, donkere chocolade en aardbeien voor. :slight_smile: Maar speciaal voor jou dan:

DÜSSELDORF!

Mag de rest het ook? Je bent echt nodeloos aan het wauwelen over oninteressante dingen.

1 like

Wat ook? Dat snap ik niet.

Onrust in het Taphuys genootschap? :astonished:

1 like

Ach, mijn rant tegen toeristen is relevant, ondanks @HanDavinci’s stekelige reactie.

@FransT schreef laatst in een relaas hoe hij maar uit een Juwelier wegliep omdat er niet naar 'm omgekeken werd.

Leuk topic trouwens. Maar dat dus.

Als ik dus een horlogestad uitzoek, doe ik dat ook op de waarschijnlijkheid dat ik in alle rust en op beschaafde manier geholpen wordt. Kopenhagen en Stockholm hebben 's zomers ook last van de 40-Chinezen-in-de-zaak juweliers. Daar is geen lol aan, dat moet je in de herfst doen.

Zijn er hordes in Maastricht in de zomer? Is het daar nog te doen?

1 like

Ja eens. De vraag is horlogestad en jij steekt van wal over gehuchten en Chinezen in Giethoorn.

2 likes

Giethoorn is al 30 jaar te toeristisch voor woorden.

Het begon met complete bejaardenhuizen die aankwamen met De Betuwe Express.

Een paar verdwaalde Italianen Spanjaarden en heul veul Nederlanders en Duitsers.

Nu loopt er ander volk, maar nog steeds voetje voor voetje over de bruggetjes net als 30 jaar geleden.

Als je wilt zien hoe Giethoorn vroeger was, dan ga je 3 km verderop naar Belt Schutsloot en huur je daar een bootje.:+1:

Euh Edit: On Topic.

Maastricht! :+1:

2 likes

Sja, Maastricht. Da’s twee en een half uur karren, ik sta echt sneller in Düsseldorf. Vandaar het internet.

Ik had liever dat ze horloge-pas software schreven zoals dat inmiddels met brillen gaat. Dan hoef je de deur niet meer uit om een idee te krijgen. :thinking:

Hé, oale pik, oale pijp, ik was niet over Klazien en Klazienaveen begonnen, dat was toch echt Mr Tldr. :innocent::innocent:

Wat vinden Rolexboeren op dit forum eigenlijk van het feit dat er zoveel van dat spul naar toeristen gaat? Merken als Oris raakt dat minder hard in toeristen-steden, of zie ik dat fout?

1 like

Vreselijke stad :thinking: Dat is van de regen in de drup dus.

1 like

heerlijk rustig in de Oris Boutique :+1:t4: het merk groeit langzaam, maar zeker.

klopt, maar heel even een nuance : zondagmiddag + mooi weer + vakantie + Rolex + S&C = Chinezen.
Ga je op een dinsdagochtend in de regen, dan zit je misschien alleen, en krijg je alle aandacht.
Bij S&C aan de overkant keurig geholpen trouwens, niks dan complimenten.
80 meter verderop zit de Tourbillon , en daar was ik de enige klant, op hetzelfde tijdstip. Prachtige zaak trouwens, aanrader ( Brequet, Blancpain, Omega, Glashutte ).
Ik raasde natuurlijk wel die dag als een :crazy_face: van toko naar toko, en normaal ga je voor 1 of 2 modellen, en kies je bewust de juiste winkel uit.

Aan de andere kant: Er is vandaag kermis in Zwolle + uitloop vakantie + best OK weer, de stad was druk en de straten waren vol. Juwelier Veenemans, die Oris doet, lonkte. Maar eenmaal bij de deur aangekomen hing er een bordje dat ze tot 24 Augustus op vakantie waren.

https://goo.gl/maps/gVRLboqWouBAuq8X9

Jammer, maar even verder op zag ik een juwelier waar ik nog niet geweest was:

https://goo.gl/maps/4LLa4hbYnw8bNnd76

Aalbers heeft gewoon Nomos, Chopard, IWC, Ebel, Baume & Mercier, Rado, Longines, Certina en Tissot liggen. Dus ik stond daar zo te keuvelen met een jonge man die me vertelde dat de Captain Cook in bestelling was, en me vervolgens zijn Cartier Calibre in de hand drukte, begon te vertellen dat ze geen Cartier verkopen maar dat deze verzamelwaardig is. Even verder gekeuveld, en ik had plotseling een Armin Strom tourbillon in titanium in handen van zo’n 90K, en een Nomos Autobahn om de pols.

Pennetje bij, alle achterkanten eens bij getrokken, hij vertellen over de decoraties, de innovaties van Nomos binnen dat uurwerk, ik begon over driekwartsplaten en hele balansbruggen, en we hadden zowaar een leuk gesprek van een half uur. De goede man wist dat ie me niks ging verkopen, maar daar ging het hem volgens mij niet eens om.

Hij zat zelfs nog naar de plaat en kast van m’n nederige Stowa te loeren. Overigens, @AmsterdamVintageWatches, je moet de groeten van 'm hebben. :slight_smile:

Maar goed. Dat soort tenten doen Zwolle hard stijgen op mijn horlogestad-ranking, omdat het gewoon leuk is. En ze een leuk aanbod van horloges hebben, en nog iets geven om wat ze verkopen.

I approve.

1 like

Goed verhaal, lekker kort.

Niet Haarlem, alwaar (naar mijn weten tegenwoordig) geen persoon horloges reviseert via een officieel kanaal. En onze lieve medewerker van @SchaapenCitroen staat de horlogeliefhebber te woord met een subtekst vol desinteresse en laatdunkendheid, zonde, mijn klandizie hebben ze niet meer.

Met een uitzondering voor watchworks, een fijne aanwinst voor de stad.

1 like

Dat is een fake tas btw :joy:

2 likes

Hoe ziet de echte erui?:laughing:

Jij bent echt een luie hond…

2 likes

Gewoon, met het Rolex logo. Niet zoals in bovengenoemd geval met lettertype Times New Roman.

O, en on topic: Oss

Toen ik daar een OP 39 kwam passen met een GS om, werd mij verteld dat Rolex toch echt wel een ander segment dan Seiko is, refererend aan mijn horloge :joy:

Je lachte om zijn gebrek aan kennis en zei er lachend achteraan dat doordat ze kennelijk niet investeren in opleidingen van het personeel, je best 30% korting kon krijgen. :grin:

1 like