Wat is dé horlogestad van Nederland?

Beste HF leden,

Ik ben voornemens één van de komende weekenden een dag te gebruiken om een aantal verschillende horloges te passen. Ik wil graag een Rolex Explorer I, II of Sub oude of nieuwe stijl aanschaffen. Ik heb alle modellen op verschillende momenten in het verleden wel eens gezien of gedragen, maar ben er nog niet 100% uit welke mijn absolute voorkeur heeft. Om die reden wil ik op korte termijn graag een vergelijkend warenonderzoek doen maar ik weet niet waar ik dat het beste kan doen. Ik wil graag horloges kunnen vergelijken en natuurlijk eventueel aanschaffen. De voorkeur gaat dus uit naar een stad met verschillende juweliers/AD’s waar ik de verschillende modellen op dezelfde dag kan vergelijken. Ik ben nog niet zo in deze branche thuis dat ik weet waar ik dat het beste kan doen. Het is natuurlijk een pre als de stad zelf ook nog eens de moeite waard is want dan neem ik mevrouw Ergo gezellig mee (hotelletje, hapje sapje jullie kennen het wel).

Mijn tldr vraag: in welke stad in Nederland zitten de meeste juweliers waar ik terecht kan voor een Rolex Explorer en/of stalen Submariner, zowel nieuw als tweedehands?

Alvast bedankt voor de adviezen.

4 likes

Maastricht

16 likes

Antwerpen

15 likes

Tja, in Nederland zou ik ook Maastricht zeggen. Als het ook buitenland mag zijn: Parijs. Ook leuk voor mevrouw Ergo (Maastricht trouwens ook).

3 likes

:point_up:

5 likes

Mijn dorp, Maastricht :wink: maar voornamelijk voor vintage en 2dehands. Nieuwe kun je bijna in iedere grote stad kopen.

3 likes

Amsterdam.

4 likes

Is Antwerpen voor de meeste Nederlanders niet gemakkelijker bereikbaar dan Maastricht? :thinking:

7 likes

De horlogestad van Nederland? Enschede.

Het halve ledenbestand van het forum woont in Enschede!

15 likes

Hendrik-Ido-Ambacht

12 likes

Ik ben 2 weken geleden in Maastricht geweest.
Erg gezellige stad. Met 2 AD’s en Filipucci.
Ik denk dat je daar gaat Slagen.

Of Amsterdam. Maandje geleden geweest. Met AVW,S&C,AWCO en Gassan slaag je ook daar wel denk ik.

Ik zit nu ook te kijken waar ik dit weekend ga ‘Horlogeshoppen’

4 likes

Vanuit Maastricht kan je ook nog even naar Aken, heb ik ook mooie horloges zien liggen.

3 likes

Welke vintagedealers zitten daar? Niet zo bekend met Antwerpen!

2 likes

Amsterdam. Niet zo moeilijk met iets van 10 officiele dealers ( zo uit mn hoofd).
En als het goed is hangen daar ook wel wat schilderijen, en kan je ergens uit eten :sunglasses:
Naar het schijnt moet je echter niet met je nieuwste aanwinst rond gaan wapperen over straat.
Wilt U een tasje Mijnheer ? Ja GRAAG :star_struck: lekker makkelijk, ik ga nog even een rondje doen
image

13 likes

Als ik af en toe voor mijn werk naar Maastricht moet / mag afreizen, voelt het idd alsof ik naar het buitenland ga. Ik vind het overigens nog steeds een leuke stad:

2 likes

ik snap dat het je totaal niet helpt maar ik vond Hong Kong het absolute walhalla voor tweedehands, grijze dealers, vintage en eigenlijk alles wat je je kunt bedenken op horlogegebied. Ik kan zo tien zaken opnoemen waar je alle gangbare Submarinermodellen kan gaan passen, en gelijk kopen. Daarnaast is het eten er ook erg lekker :wink: Misschien toch even doorsparen

5 likes

Maastricht heeft de meeste keus.

2 likes

Hier nog een stem voor maastricht. Als Belgische limburger slechts 10 min rijden voor me. Heel mooie mix van grijze handelaars en AD’s als het ware op 1 straat. Met ook de nodige gezellige kroegen ertussen. Ik heb er op 1 na al mijn horloges gekocht. En altijd op dezelfde manier: gaan passen met vriendin, dan even naar cafe om gedachten op een rijtje te zetten. Met de nodige biertjes en hapjes erbij. En wanneer de resterende remmingen opgeheven zijn terug naar de winkel en buitenwandelen met een nieuw horloge.

10 likes

Zekers, daar zit wat in :


Als ik zo kijk, dan is 75 % vd bevolking eerder in Antwerpen dan in Maastricht ( 2013 maar dat zal wel ).
Maastricht vind ik persoonlijk daarentegen weer wat leuker. En minder schreeuwende Nederlandse boeren op het terras.

5 likes

Düsseldorf :+1:

4 likes