Wat is dé horlogestad van Nederland?

Maastricht

Nu nog:

Willy vossen Maastrichter Brugstraat
Leon Martens Wycker Brugstraat
Schaap en Citroen Maastrichter Brugstraat
Scorpionne akersteenweg
Steiner Stokstraat
Helleven Stokstraat
En nog 2 dealers in de Stokstraat oa junghans
Havenstraat loonstra juweliers oa meistersinger en Christiaan van der klauw ea
Juwelier burger nu nog Platielstraat maar vanaf juni Wycker Brugstraat
Rolex monobrandstore Wycker Brugstraat
Fillupucci Maastrichter Brugstraat
Dan nog zo een keten met 2 de hands juwelen en horloges in de wolfstraat
Brocantique heggenstraat. Vintage.

Pfff zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar er is genoeg
:v:

:beers:

20 likes

:joy: Je had, denk ik, niet goed gelezen wát hij wil kopen

4 likes

Los van de discussies over de kwaliteit cq betrouwbarheid van de verschillende adressen lijkt mij Maastricht met zowel Juwelier Martens, Schaap en Citroen, Filipucci, Steiner, Burger, Brocantique en nog enkele delers van andere merken wel een geschikte zoek eb evt koopstad. In Aken Centrum idd enkele zeer grote juweliers met alle bekende merken en de bewaker voor de deur die op je fiets past desgewenst. Vlak achter de markt richting Elisenbrunnen nog een klein zaakje van een Nederlander waar ik de naam van kwijt bent met een zeer ruime selectie gebruikte Vintage Rolexen, Omega’s etc.

ShopZe!

5 likes

Het is al een paar keer gezegd: Maastricht, onze (Mevrouw Klokkengek en ik) tweede thuishaven, Heerlijke stad waar wij vaak en graag komen en daarnaast inderdaad zeer veel winkels met mooie horloges. Je kunt er heerlijk eten, er is veel te zien, cultuur, winkelen en een stel leuke hotels. De horlogemogelijkheden heeft @Brick al mooi aangegeven. Mijn persoonlijke hoteltip is Hotel Derlon: https://www.derlon.com/ en een lekker restaurantje waar wij vaak komen is Le Virage https://www.levirage.nl/ allebei in het centrum en vlakbij elkaar.

Buiten de Maastricht tip zou ik zeker een bezoek aan Ramon @Crownguard aanraden. Met hem is het gewoon zonder discussie goed en prettig zaken doen.

Veel succes en plezier! :ok_hand::slightly_smiling_face:

7 likes

Ga volgende keer eens naar restaurant Rozemarijn, net om de hoek bij Derlon. Top adres!

2 likes

Gaan we doen! Dank je! :blush:

Mestreech natuurlijk maaaaan

5 likes

Bedankt voor alle adviezen en tips! Gaat Maastricht worden

:point_up:

Even voor mijn begrip, welke AD zit er naast S&C nog meer in Maastricht?

Derlon ziet er in ieder geval al top uit :ok_hand: Gaat een ongetwijfeld een mooi weekend worden :grinning:

2 likes

Martens.

10 :thinking: …S&C en Gassan. Wie zijn die andere acht als ik vragen mag? Overigens zijn het er in Amsterdam net zo veel als in Maastricht. Daar zitten er nl. ook twee: S&C en Martens, hoewel dat geconsolideerd dezelfde zijn. De leukste van de twee steden is wat mij betreft Maastricht, maar Amsterdam is dichterbij voor mij. Die dus. :sunglasses:

Oké…

:wink:

1 like

wel reserveren , want altijd vol!

Dat had ik na het zien van de website inderdaad ook begrepen. :wink:

Stel dat je van plan bent voor een bepaald horloge te gaan en je gaat naar bijvoorbeeld Amsterdam, want 10 AD’s.

Gokken jullie het er dan gewoon op, of bel je van te voren de AD’s af om te vragen of ze dat ene exemplaar hebben liggen? Ik weet ook niet in hoe verre bijvoorbeeld het online aanbod correspondeert met wat er in de winkel ligt?

:thinking:

Waar dan? Het zijn er echt maar twee: S&C en Gassan. Ja, die hebben wel meerdere winkels in de stad maar daar ligt allemaal hetzelfde.

Amsterdam heeft geen tien Rolex AD’s. Ik ken er twee.

Oké… Verkeerd voorbeeld dan, nam dat aantal over van wat hier boven gezegd werd. :sweat_smile:.

Laat ik het anders stellen, je gaat dus naar een stad met meerdere AD’s :wink:

1 like

Als @FransT AD’s bedoelde toen hij het over “10 officiele dealers” had, had hij het ook fout. Denk eerlijk gezegd dat hij winkels bedoelde. :sunglasses:

Rolex heeft overigens twee exclusieve winkels in Amsterdam. Eentje gerund door S&C op de PC Hoofdstraat en eentje van Gassan in diens hoofdkantoor, aan de Nieuwe Uilenburgerstraat. Oh en als je Schiphol meerekent, daar nog eentje van Gassan.

Vind Martens wel beter dan Schaap en citroen qua vriendelijkheid… Maar dat is nogal verschillend denk dat je als 20-jarige niet altijd zo serieus word genomen als je vraagt om een Rolex…

1 like

Daarnaast, 10x hetzelfde assortiment maakt geen horlogestad. Het criterium voor mij is de grootte en diversiteit van het aanbod :wink:

4 likes

Eens. Voor je het weet zit je met de familie Martens zelf aan tafel over horloges te kletsen. Erg prettig en klantvriendelijk sfeertje.

Overigens is S&C zo’n tien jaar terug overgenomen door Martens.

1 like

Eanske.

2 likes