Wat is een vakantiehorloge?

I make it sound like something I wouldn’t do wearing a Patek. :sunglasses:

2 likes

Nee hoor. Ik neem altijd maar één horloge mee en dit is altijd een duiker en na de vakantie draait ie gewoon weer mee in de normale roulatie. Slechts één keer een ‘vakantiehorloge’ verkocht. Sowieso altijd een duiker; lekker robuust en goed waterdicht. Voor mij waren dit ze de laatste jaren:

  • Seiko SKA371 ‘BFK’ (inmiddels verkocht)
  • Seiko SKX007 (inmiddels ingepikt door mijn vrouw :face_with_raised_eyebrow::wink:)
  • Seiko SRP777 ‘Turtle’
  • TAG Heuer Aquaracer
  • Seiko SNE498 ‘Solar Golden Tuna’

1 like

De reisapotheek inderdaad, maar net iets minder spannend: Met twintig man tien dagen India doen geeft weleens behoefte aan een diarreeremmertje…:sweat_smile:

Overigens hebben ze hier leuke feestjes! De dame op de voorgrond was ingehuurd als danseres, maar het personeel verzekerde ons dat ze ook voor andere diensten te boeken was…

2 likes

Dat begrijp ik dus niet, wanneer heb je de meeste tijd om te genieten van een mooi horloge (met mooie uitzichten bijvoorbeeld) toch als je vakantie hebt… en dan neem je een lelijk horloge mee.

Het is nu niet dat bergwandelingen zo’n aanslag op je horloges zijn, hoogstens de waterdichtheid als je weer eens in een onverwachte stortbui zou terechtkomen… maar er zijn ook mooie horloges die waterdicht genoeg zijn om een stortbui tijdens een bergwandeling te overleven.

2 likes

Hangt sterk van de vakantie af, toch? Museum-hoppen in tussen München en Wenen kan ook goed met een dresser. :slight_smile:

Ik vind het een beetje gelul, die kreet.

2 likes

Inderdaad en ook geen overdreven schrik helpt :wink:… en type horloge aanpassen aan de activiteiten, maar vooral blijven genieten…

Ik vind het reuze meevallen. Hele volksstammen nemen op vakanties met prachtige uitzichten, een lelijke vrouw mee. Een lelijk horloge kan nog onder je mouw. Dat is met een vrouw dan weer wat omslachtig.

4 likes

Niet helemaal mee akkoord een horloge koop je hopelijk omdat je die mooi vindt, net zoals je een vrouw kiest die je hopelijk ook mooi vindt (en wat jij mooi vindt doet er niet toe :stuck_out_tongue_winking_eye:). Maar als je na verloop van tijd een ander model mooier vindt is het een stuk makkelijker (en vooral goedkoper) om te wisselen van horloge dan van echtgenote… zeker als die echtgenote zou geleid hebben tot een paar nakomelingen…

Daarom heeft mijn meisje een mooi horloge. Om de aandacht wat af te leiden. :wink:

1 like

Ik wilde je al bijna taggen. Maar ik dacht laat ik eens coulant zijn voor Woutertje op de vroege ochtend. :joy:

2 likes

:joy:
Thanks. Wordt gewaardeerd!

2 likes

Ik weet niet wat voor wandelpaadjes jij tegenkomt, maar ik ben net terug uit Zwitserland en dit is een van de wandelpaden die ik tegenkwam; inderdaad, niks meer dan een reeks likken verf die aangeven waar je over de rotsen moet klauteren. Een kras op je horloge is hier niet helemaal denkbeeldig. :sweat_smile:

Ben overigens met je eens dat ik ook in de vakantie graag een mooi horloge draag, daarom heb ik de T-touch Trekking meegenomen. Ook geen klassieke schoonheid maar (in mijn ogen) mooier dan een G-shock. :sunglasses:

Lol Dat is inderdaad een eerder uitzonderlijk wandelpad op die eerste foto (maar leg mij eens het gebruik van je Nordic walking stokken op dat pad uit :innocent: zolang je die stokken kunt blijven gebruiken is het gevaar voor je horloge niet zo overdreven groot volgens mij :innocent:)

En inderdaad niet zoveel ervaring met bergpaden in Zwitserland maar dit is er eentje van deze zomer uit Oostenrijk

1 like

Het gaat er niet om wat ik of een ander mooi vindt het gaat er om waarom zou men een lelijk horloge meenemen (dus wat je zelf lelijk vindt… niet wat ik lelijk vind)…

1 like

Van die wandelstokken had je op dit pad inderdaad meer last dan gemak. We hebben ze de rest van de vakantie ook lekker thuis gelaten. :sweat_smile:

De kans op een kras op je horloge op het paadje wat jij laat zien is volgens mij ook niet denkbeeldig, zeker als je met korte mouwen loopt. Die rotswand is heel dichtbij.

Overigens zul je altijd zien dat je op de meest stomme momenten je horloge beschadigt. Ik kraste ermee langs de muur van een bergkapelletje toen ik de deur achter me dicht deed. :open_mouth: Ik moet ook niet in kapelletjes komen. :joy:

1 like

Inderdaad maar ook de muur van het hotel is gekend om schrammen te kunnen maken op horloges… maar als ik geen enkel risico wil lopen dan mag ik geen enkel horloge meer dragen…

Dus blijf ik erbij dat ik liever een “mooi” horloge dan een “lelijk” horloge meeneem om te genieten van mijn horloge op mijn reis in mijn vakantie…

1 like

M’n Apple watch. Blijven de andere horloges zandvrij

Ligt er aan waar je heen gaat. Roadtrip, all inclusive bunkervakantie, duikvakantie, etc. Zoals een ander topic beschreef, kun je op drukke vliegvelden gerold worden van de kostbare horloge, zelfs op ons eigen Schiphok. Ook niet handig om met een Rolex door het centrum van Mexico Stad te wandelen, dat kan wel weer als je een bakkie koffie opslurpt op een zonnig terras in Monaco. Voor mij is een vakantiehorloge een waterdicht horloge dat niet al te groot is en ook niet al te veel opvalt. Een Swatch bijvoorbeeld.

Tweederde van alle toeristen krijgen een Bombay-belly :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::poop::poop::poop: in India.

Ben je al terug ?

1 like