Wat is het mooiste GMT horloge?

Yes, ik heb exact dezelfde!

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/6/2/a/62aefa03c1d1963ce4abf0948a9941033eec4775.jpeg

15 likes

Super cool!
Zelfs in zwartwit doet deze BrAun het goed

3 likes

Breitling windrider Duograph, beetje fout, wel bijzonder! :slight_smile:

5 likes

Echt niet. Zoā€™n gewone band (heet dit een oyster?) is er veel mooier bij:

1 like

Een rivet oyster.

Doe mij de jubilee maar :drooling_face:

6 likes

De IWC ref 3251 Pilot UTC is wel fraai, de uurwijzer is apart in te stellen voor snelle wijziging tijdzone. Heel goed te vinden voor onder de 2,5 K . Productie jaren 98 en 99 hebben nog Tritium wijzers dat een gele (patina) kleur krijgt. Daarna is het Luminova geworden.

4 likes

Ik ben niet echt bekend met Rolex maar ik dacht dat je dit altijd al kon doen. Inderdaad wel een must voor een GMT

Wat een raar merk is het toch Rolex :smile:

1 like

Toch gekozen voor een Longines Conquest GMT Mechanical. Getwijfeld over de VHP maar toch deze; mooier in balans en iets met smaakā€¦:smiley:
Even wennen aan het geratel van het contra gewicht voor de automatische opwinding.
Erg duidelijk afleesbaar en de kleur van de dial blijft veranderenā€¦

15 likes

Zoiets misschien ??


7 likes

De Hamilton Jazzmaster GMT vind ik persoonlijk erg mooi (en is met een prijs van zoā€™n 950 Euro redelijk betaalbaar)

11 likes

Ik vind dit een erg mooie combinatie met die sunburst blauwe wijzerplaat en dat subtiele rode wijzertje. En Breitling kennende zal je onder veel hoeken niet eens het glas kunnen zien.

Mooi hoor!

Edit: Of is het de zwarte uitvoering? Die vind ik iets minder.

Als het geen automaat of analoog hoeft te zijn kan deze ā€œoudeā€ bekende RADO Ceramica ook op dual-time ingesteld worden : eenmaal analoog en eenmaal digitaal

Hoewel reeds meer dan 25 jaar op de markt, nog steeds verkrijgbaar en m.i. een super-horloge.

4 likes

Ik heb een iets vroegere versie:

9 likes

Voor een 3e Tijdzone, en het is geen duikbezel. Dat weet jij gerust :wink:

Mooie Explorer II hommages trouwens die GSā€™en
Quartz ? Of een echt mechanisch uurwerk ?

Ook heel mooi!

Ik snap twee tijdszones, maar drie niet. Vandaar dat ik het onelegant vind.

Jazeker! Nieuw uurwerk, gebaseerd op 9F als ik het wel heb. :slight_smile:

8 likes

Ik denk dat drie een beetje een niche dingetje is. Toen ik nog heel veel en kort in andere tijdzones zat gebruikte ik hem wel, moet ik zeggen. 24h wijzer op gmt, 12 uur wijzer op lokaal geeft twee bruikbare tijden als je ergens anders bent, maar soms wil ik ook weten hoe laat het thuis is, dan makkelijk om even de bezel op thuis te zetten. Of als ik maar kort in een andere zone was even buitenste ring op lokaal. Kan zonder, maar soms wel makkelijk.

Ik denk dat drie ook een beetje door de geschiedenis van de gmt master komt; de draaibare bezel is er vanaf het begin geweest, de apart verstelbare 24h wijzer pas later. Misschien dat ze toen mede om trouw te blijven aan het origineel maar beide hebben gehouden?

1 like

Je weet wat manuele therapie inhoudt?

Schitterend!

Heb er nu zelf eentje zoā€™n twee weken om de pols en het is definitief mijn daily beater geworden. Draagcomfort is echt geweldig met mijn 18cm polsen ondanks dat het toch een dik en zwaar horloge is. Ben hem al 2 keer vergeten uit te doen voor het slapen gaan :slight_smile:

1 like


Mijn Glycine Airman 2000 :slight_smile:
Blijft toch voor mij hƩt GMT horloge. Qua uitstraling en gemak.

8 likes