Wat is jouw favoriete horlogemerk en waarom?

Citizen? Please? :innocent:

Citizen of Seiko voor mij. Nou bestaat het grootste deel van m’n verzameling ook uit die merken dus wellicht heb ik niet voldoende van andere merken geproefd. Mijn promasters en Landmaster geven mij wel het idee dat mijn lijf het eerder opgeeft dan die uurwerken :sweat_smile:

2 likes

Bij Minerva u bent vergeven.

2 likes

Ik heb de poll alweer verwijderd. Dit ging niet werken, werd er alleen maar meer verwarrend op.

3 likes

Hé! Cheers gebruikte ik al als MvG vervanger voordat @AmsterdamVintageWatches ook nog maar in de luiers lag!

Bovendien schrijf je 's man’s naam fout, als ik mij niet vergis.

1 like

Ik zie het inderdaad :joy: Gelukkig heb ik nog een deel van je post kunnen vereeuwigen in een quote :grin:

1 like

Thanks! Mijn meisje was daar ook lid, dus dit betekent veel voor me. :pray:

2 likes

:point_up_2: @Fate_Amenable_To_Change

Inderdaad :slight_smile:

1 like

Zou goed kunnen, heb het niet exact bij gehouden. Het waren er ook zoveel!

:wink:

2 likes

Het zijn juist al die clichés in één die RLC uniek maken :speak_no_evil:

3 likes

Ach, laat ik ook eens antwoord geven : Oris en Seiko.
Waarom? Oris is origineel, nog enigszins normaal betaalbaar, en de halve wereld loopt er niet mee rond.
Seiko omdat ze nog goedkoper zijn :sunglasses: en fukking mooie duikers maken.

Omega heeft een aantal leuke modellen, en de rest van de merken boeit mij niet.

voor mij niet geslaagd

4 likes

Heb geen favoriete merk. Ieder merk heeft leuke en katslelijke horloges. Het is eerder dat ik van een bepaald merk niet snel een horloge zal kopen.

3 likes

Hier Rolex. Innovatief, technisch hoogstaand, en eigenzinnig.

1 like

Topic is even geschoond omdat sommige leden in de veronderstelling waren dat ze elkaar een pb stuurden. Graag alsnog even doen.
On topic:
Mijn favoriete merk is Zeno.
Voor mij is de hobby zo begonnen en heb zelfs nog een tijdje contact gehad met Felix Huber om zijn merk in NL verder te promoten (op niets uitgelopen).
De eigenzinnigheid van het merk, de beperkte mogelijkheden, het weigeren om op grote schaal reclame te maken en de grootte van de horloges kan ik wel waarderen.

6 likes

Nu weet ik waar de naam vandaan komt “Say No”.

On topic:
Ik kan er niks anders van maken: Rolex.
Puur door het (valse) gevoel van status en succes.
Ik maak geen grapje.

8 likes

JLC, Zenith en Nomos. Eerste twee vanwege mooie historie en alledrie vanwege mooie techniek en aansprekende modellen. Maar vooral ook omdat niet elke tweedehands autohandelaar of makelaar ermee rondloopt.

4 likes

ik he maar twee merken die belangrijk zijn voor mij :ok_hand:
maar kan evengoed genieten van al het andere dat hier voorbij komt,
maar dat neemt niet weg dat ik af en toe mij wel eens trakteer op iets anders :+1:

2 likes

Gezien mijn collectie denk ik niet dat ik iets anders kan roepen dan Tissot :blush:; veel van de modellen spreken mij aan, zowel vintage als modern. En verder passen de prijzen bij mijn uitgavenpatroon.

Overigens zijn er ook wel andere merken die mij om vergelijkbare redenen aanspreken, bijvoorbeeld Victorinox of Christopher Ward. (Beide niet om de vintage modellen uiteraard :rofl:)

20200719_011557

1 like

Sinn, Grand Seiko, Zenith en VC!

2 likes

Tag heuer en dan vooral de Aquaracer racer. Geweldige uitstraling, draagt prettig. Heeft ook mooie lume.

6 likes