Wat is jouw favoriete horlogemerk en waarom?

En jij schrijft 's mans fout. :grin:

6 likes

Daniel Wellington! Zonder twijfel!

1 like

Daar waar ik ooit een Seiko-mannetje was, zo ben ik de laatste tijd erg gecharmeerd van Hamilton. Het meeste niet maar hun werkpaarden zijn top.

Hublot :fire:

Ik denk gelijk aan Rolex, Oris en Seiko.
Rolex ivm de kwaliteit en historie.
Oris vind ik gewoon een eerlijk sympathiek merk.
Seiko maakt mooie en kwalitatief goede horloges in ieder segment.

Omega om de horloge ontwerpen en verfijnde afwerking. :smiley:

Daarnaast nog steeds fan van Seiko omdat ze een enorme catalogus aan horloges hebben en ik Seiko duikers gewoon cool vind! (Erger me wél aan hun QC issues maar dat terzijde)

Patek Philippe moet het toch zijn voor mij. Het is een van de bekendere horlogemerken maar ontzettend onherkenbaar als je er mee rondwandelt. Sublieme kwaliteit, mega geschiedenis en goede service. En een Patek is precies de juiste mix van patsen, daadwerkelijke horlogeliefhebberij (haute horlogerie) en onopvallendheid. (Ik snap dat niet iedereen het met mij eens is hoor).
image

8 likes

Panerai. Ik heb er geen, maar elke keer ik er een zie overvalt het gevoel me dat ik er toch een zou willen. Veel te groot, met een overdreven crown guard, maar uniek en stiekem toch heel leuk. Ook het gedeelde enthousiasme van de Paneristi vind ik wel aanstekelijk.

Doet niets af van mijn liefde voor m’n omega en rolex, maar puur qua merk zou het Panerai zijn voor mij.

2 likes

Jlc vanwege hoog “kijk eens wat wij allemaal kunnen” gehalte.
En sinn vanwege geen onzin gereedschap horloges. Wat het R merk eigenlijk 50 jaar geleden was. :shushing_face:

2 likes

Rolex. Waarom?

Laten we beginnen bij de dragers, want er zijn door de jaren heen heel wat invloedrijke Rolex-liefhebbers geweest. Zoals Winston Churchill (18-karaats gouden Datejust, met zijn eigen eigen familie-wapen erin gegraveerd), Dwight Eisen-houwer (geelgouden Datejust) MartinLuther King (geelgouden Datejust met Jubilee-band) en Barack Obama (Rolex Cellini). Grote namen, met belangrijke horloges.

De vraag waarom dit horloge zo bijzonder is, zegt ook iets over de mystiek die rond Rolex hangt. Dit horloge bewijst namelijk dat de prijzen van horloges net zoveel door mythe en schaarste worden bepaald als door het daadwerkelijke product.

De techniek, precisie en betrouwbaarheid staan natuurlijk voorop, maar een exemplaar wordt direct herkend door vast te houden aan Ă©Ă©n heel iconische, herkenbare vorm.

Ook de prijs past bij een nog nĂ©t bereikbare jongensdroom en geeft het merk een soort aspiratie-status, die zegt: ‘Ik heb het gemaakt.’ Dat is een boodschap die mannen aanspreekt, maar aangezien je je Porsche niet mee de kroeg in kunt nemen, moet dat statement ook aan de pols gedragen kunnen worden. Wat 911 voor Porsche is, is Oyster voor Rolex: een vorm die het merk mĂĄĂĄkt.

Rolex is meer dan een horloge; het is een statussymbool. Voor de meest invloedrijke politici ter wereld en voorde meest succesvolle acteurs, zangers en rappers. Ze hebben het gemaakt en dat vieren ze met een Rolex. Of ze hebben een Rolex, dus ze hebben het gemaakt. De volgorde doet er niet toe. Het horloge wel.

14 likes

:clap:t2::clap:t2:

2 likes

:clap:t2::clap:t2:

2 likes

Citizen. Ooit gestart om het bezit van een horloge voor elke burger bereikbaar te maken. Inmiddels - naast hele kostbare - nog steeds vele mooie horloges voor een hele redelijke prijs.

5 likes

Eens!

1 like

:raised_hands:

1 like

INVICTA!! prachtige geschiedenis, mooi design en kwalitatief goede uurwerken

Zou er zo een hele doos vol van willen hebben.

1 like

Ik kwam laatst in Bataviastad en zag daar een actie van volgens mij 1 + 1 gratis, of zelfs 1 + 2 gratis. Sla je slag zou ik zeggen :joy: :joy: .

1 like

Nee joh, meen je niet. Dat is echt een uitzondering! Ik ga morgen op en neer rijden!! :joy:

2 likes

Over een paar jaar krijg je geld toe als een invicta “koopt”.

1 like

Mooi gesproken! Rolex is ook mijn favoriete horlogemerk. Pionierschap, heritage, historie, watches made for the job. Ongekende kwaliteit en afwerking. Horloges die het gewoon decenia perfect blijven doen ook als ze gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn.

1 like