Wat is jouw 'vakantie' horloge en waarom? Input/foto's gevraagd voor artikel op Fratello Watches

Momenteel ben ik weer bezig met een artikel voor Fratello Watches. Dit maal over vakanties en horloges. Regelmatig spot ik mooie modellen en argumenten.

Graag jullie input en argument, waarvoor dank!

Leuke vakantiefoto’s zijn ook welkom. Mogelijk dat ik er wat leuke tussenuit pik en deze publiceer op Fratello Watches. Als je graag credits onder je foto’s ziet, graag vermelden.

Groeten en ben benieuwd!
Teun

6 likes

Check dit topic:

Op een serieuze noot: Vaak neem ik mijn G-Shock mee of de Citizen NY-huppeldepup Pepsi. Kunnen tegen water en een stootje. + mocht ik ze kwijtraken of ze worden gestolen, dan vind je snel een nieuwe andere

3 likes

Thanks voor je input :slight_smile:

Tijdens mijn laatste vakantie een Vostok Amphibia. Kan tegen een stootje en als er dan toch wat mee mocht gebeuren, dan valt de schade mee.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/1/6/1686e974d29671bb2ed496f08a9b423becf08794.jpg

Voor de actievere uitjes, kies ik om dezelfde redenen een G-shock. Onverwoestbaar en erg handig, die auto-backlight functie.
https://eu1.dh-cdn.net/uploads/db9961/original/3X/5/9/594e1c7c658a093ba43588031842ebcb21ea18b7.jpg

1 like

Mijn vakantiehorloge is een obris morgan explorer 2. Een blauwe zomerse kleur, sunburst dial, frisse rubber strap, waterdicht en toch niet gigantisch duur…
Ideale combinatie voor een zomerse vakantie :sunglasses:
Om één of andere reden zijn mijn vakantie/zomer horloges altijd blauw :grin:



4 likes

Geen vakantie zonder de Ux! Ultiem robuust en Tool en de acuratesse van een quartzuurwerk. Edit: en nog op zoek naar een speld in een hooiberg: een mooie titanium gmt in 40-41 mm. Dat zou echt fraai zijn voor op vakantie, maar nog niet gevonden.

7 likes

Lijkt meer een horizontaal geborstelde dial. Mooi ding trouwens.

gr, HJR

1 like

Laatste jaren eigenlijk altijd de sub no date. Soms op nato, soms op staal. Of het nou fietsen in New Orleans, het Johnny Cash Museum of de halve marathon van Dublin is, draagt altijd fijn, kan tegen een stootje en water en tells time👍🏻 Hij heeft ondertussen veel gezien.
Fotoos zoveel als je wilt😉, bronvermelding is fijn



14 likes

Die met Johnny Cash is goud :+1:

Deze jongens bijvoorbeeld. Waarom? Omdat ik op vakantie a.) een automaat wil die een stootje kan hebben en b.) waarmee ik zonder enige zorgen kan zwemmen en/of duiken.

2 likes

De Skx007 omdat het een alleskunner is! En dat is nodig in een zwembad, op het strand, in een restaurant, tijdens een waterballonnengevecht, fietstocht, tijdens de BBQ, een flesje bier, nog een flesje bier en nog eentje, dan een flesje wijn en de dag erna een flesje bubbels én in een tent slapen met 3 kinderen van 8,3 en 1 jaar.

De EMG had ik meegenomen op vakantie ivm de aanstaande HFLE! Om deze eens goed te testen!!

6 likes

Ik heb iets met eigen zwembad gehuurd. Ik sta af en toe op voor een flesje chablis. Veel avontuurlijker wordt het niet. Ik wil wel het zwembad in kunnen rollen op elk willekeurig moment. Avenger gmt op rubber is ideaal dus. Speciaal voor de zomer, daarna gaat ze weg voor een speedmaster vrees ik.

5 likes

Dit is wel duidelijk denk ik. Hoe veel meer vakantie klok kan je hebben :wink:

10 likes

Is in mijn geval al jaren de Omega Seamaster Professional 300M. je kunt er mes te voorschijn komen (mooi merk), is wat minder in het oog springend voor mensen met verkeerde bedoelingen en is de ultieme toolwatch. Gaat mee het zwembad in, naar strand en zee of op de mountainbike. En draagt bovendien voortreffelijk :grinning:.

7 likes

Ik durf nooit een mooi horloge mee te nemen op vakantie, heb speciaal daarvoor deze Casio gekocht, die kan een stootje hebben, is 200 meter waterdicht en goedkoop!

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/a/b/ab57db98c84425d4275e7759cc96add1802746de_1_500x500.jpg

3 likes

Leuk idee! Ben benieuwd naar het artikel.

Mijn ‘go to’ vakantiehorloge is m’n Aevig Huldra. Mijn voornaamste redenen: draagt heerlijk dankzij het gebogen design, prachtig jaren '70 ontwerp met een moderne twist, een betoverende turquoise-achtig blauwe wijzerplaat (die in het engels geloof ik ‘teal’ heet), 200 meter waterdicht, en werkt ‘in a pinch’ ook als cocktailhorloge :wink:

Mocht je een foto willen gebruiken, graag m’n instagram username vermelden (https://www.instagram.com/dialstatic/).

5 likes

Ik zag het ja!! :wink::beer:

1 like

De dweller, blijft voor mij de ultieme alleskunner. Zet er wel altijd nato op, ben toch altijd een beetje bang voor krasjes op de band, gek genoeg niet voor de kast.
En wanneer in het buitenland, gaat 'ie nooit en te nimmer van de pols, dus ook 's nachts niet.

5 likes

Voor mij was deze Submersible het ideale vakantie horloge dit jaar.

Robuust, waterdicht en doet dankzij de tritium plaat toch een beetje vintage aan :+1:

10 likes

Haha, leuke foto!

1 like