Luxata
18 oktober 2024 om 05:51
7
Lekker ! Wat is je polsmaat ? En hoe was het weer ? Tis nogal laat maar ik moet nog 12 dagen vakantie opmaken
2 likes
Deze gaat vaak mee.
Soms deze
Soms deze
Laatste keer ook nog een dresswatch mee voor de avond maar ergens niet prettig het andere horloge dan op de kamer te laten.
Maar het ongemak viel reuze mee moet ik zeggen.
3 likes
MS01
18 oktober 2024 om 06:15
9
Was goed te doen, was ongeveer 22 graden. Daar kan je het prima 12 dagen vol houden haha, polsmaat is 17 cm.
2 likes
Luxata
18 oktober 2024 om 07:27
10
22 graden is niet echt … “laten we gaan zwemmen” weer. Helaas zal ik dan wel wat verder moeten vliegen
2 likes
Men weet hier al sinds mensenheugenis geen gebruik te maken van de zoekfunctie. Daarom is de vraag “Wat neem je mee op vakantie” een bijna maandelijks terugkerende riedel. Ik geloof er dus ook geen reet van dat @timemachines op 5 mei daadwerkelijk gezocht had naar dit soort topics, want simpelweg zoeken naar “vakantie horloge” geeft genoeg resultaten.
Even een wat diepere greep uit de grabbelton van vergeten vakantie-topics:
Het is pas januari en met de huidige lockdown en een nog ongestempeld geel boekje durven nog maar weinig mensen überhaupt over vakantie na te denken.
Toch krijg ik steevast een zomergevoel bij de eerste zonnestralen, zoals gisteren. En daar hoort natuurlijk bij het nadenken over een geschikt vakantiehorloge voor dit jaar bij.
Welk horloge is jouw of wordt jouw vakantiehorloge voor dit jaar?
Momenteel ben ik weer bezig met een artikel voor Fratello Watches. Dit maal over vakanties en horloges. Regelmatig spot ik mooie modellen en argumenten.
Graag jullie input en argument, waarvoor dank!
Leuke vakantiefoto’s zijn ook welkom. Mogelijk dat ik er wat leuke tussenuit pik en deze publiceer op Fratello Watches. Als je graag credits onder je foto’s ziet, graag vermelden.
Groeten en ben benieuwd!
Teun
Binnenkort gaan mijn vriendin en ik op vakantie in eigen land.
[afbeelding]
De paklijst ziet er deels als volgt uit:
Zwembroek
regenvest
zonnebrand
pindakaas
een goed boek (horloge tijdschrift)
pinpas
G-shock
Victorinox INOX
…
Nu vraag ik me af of jullie je kostbare horloges ook meenemen op vakantie. Persoonlijk ben ik graag sportief bezig, zwem ik veel en op die momenten draag ik liever een G-shock. Dat
zou betekenen dat mijn duurdere uurwerken in de Air bnb liggen zonder kluis.
Wat doe…
Beste Horloge Liefhebbers,
De jongste tijd niet meer zo actief geweest op het forum (en met horloges) wegens gezondheidsproblemen van m’n vader, maar die is ondertussen gelukkig beter, dus het kriebelt weer…
Al jaren draag ik tijdens m’n vakanties steeds hetzelfde horloge: een Citizen Promaster Automatic Diver. Een echte no-nonsens “tool watch”, perfect voor een zorgeloos gebruik dus… En ik dacht dat ook dit jaar te doen…
Maar sinds de aankoop van de Vostok Ekranoplan heb ik de “geneugten” va…
beste forumleden,
Na volgende week ga ik op vakantie (en behoor daarmee denk ik tot de late lichting die nog op vakantie gaat).
Ik was benieuwd wat jullie zoal dragen op vakantie, dresser, diver, toolwatch, pilot?
Wat gaat mee om jullie arm en wat heb je misschien stiekem in je koffer zitten?
Ben benieuwd!
Beste Forumleden,
Ik neem telkens ik op vakantie ga maar 1 horloge mee uit de collectie. Welk horloge? Dat is afhankelijk van de soort reis. Zo droeg ik vorig jaar in Zweden mijn Seiko SKX013, omdat ik een comfortabel en waterdicht horloge wou dragen (10 dagen de kano in). Thuis wissel ik vaak dagelijks van horloge, en draag ik zelden een horloge langer dan 2 of 3 dagen. 3 weken of langer op vakantie gaan is dan ook een een leuke gelegenheid om wat langer hetzelfde horloge te dragen. Dat geeft …
Welk horloge zou jullie voorkeur hebben om mee op vakantie te mogen.
Heb net al de victorinox besteld en zoek nog een 2de leukerd die mee van de vakantie mag genieten.
Dank alvast voor jullie input.
[image]
Of
[image]
Net terug van vakantie, waar ik na een paar dagen merkte dat ik helemaal geen horloge om had en dat ook verder niet van plan was. Ten eerste door de temperatuur van rond de 35 graden, en ten tweede omdat het ook wel lekker is om niet de hele dag te weten hoe laat het is en gewoon te laten gebeuren wat er gebeurt. Als er dan een moment is waarbij de tijd belangrijk is hebben we altijd nog de telefoon.
We hebben het vaak over welke horloges er mee gaan op vakantie, maar zijn er ook mensen die bew…
Zoals de titel zegt, welk horloge draag jij op vakantie? Ik heb gezocht naar een bestaand topic, dus als die al bestaat excuses.
Ik ben erg benieuwd naar jullie input. Bij mij hangt het echt af naar welk land ik ga (ja, vooroordelen). Zo droeg ik in Singapore zonder zorgen mijn Lange 1 en in Lissabon mijn little Lange 1. Maar durf ik in Amsterdam tijdens een weekendje weg niks prijzigs meer te dragen.
Over een poos ga ik naar Bangkok en daar weet ik nog niet wat ik ga dragen.
Ola !
Na een tijdje (bewust) afwezigheid op dit forum toch maar eens een poging wagen een topic starten.
De verlofperiode zit er voor de meesten onder ons bijna op maar wij gaan morgen nog even richting de zon.
Bij mij liggen klaar.
tissot t-touch voor de functies.
victorinox dive master mecha 500 oranje, niet in Belgie te koop maar meegenomen uit Zwitserland. omdat ze zo precies loopt en zo zomers is.
citizen 20th anni. aqualand jv0030. want het zwembad is drie meter diep !
…
Welk horloge neem jij mee op vakantie? Ik deze (zojuist aangekocht).
[afbeelding]
Topic spreekt voor zich gevalletje keuzestress wat mee te nemen op vakantie naar Mallorca.
De Day-Date valt denk ik wel af puur vanuit veiligheidsoverwegingen.
[afbeelding]
Meerdere opties mogelijk
poll
Maar goed. Om je vraag te beantwoorden: Ik neem vaak een sporthorloge, een dresswatch en een duikertje mee. Deze zomer was het dit:
Allemaal prima vakantiebeaters. Maar ja, toen liep ik in Milaan dit tegen het lijf:
11 likes
Jawel, man! Perfect. Vele malen beter dan 32 of 12.
2 likes
Daar kunnen wel nog een aantal vakantie topics bij.
1 like
Luxata
18 oktober 2024 om 09:09
14
Jij post ook bij elk commentaar je halve collectie hè . Kan je die niet in je handtekening zetten bij elk commentaar ? scheelt je tijd !
1 like
Luxata:
je halve collectie hè
Dat is niet waar. Ten eerste omdat dit maar 20% van de verzameling is, ten tweede omdat ik het lang niet altijd doe. Maar in dit geval was het letterlijk wat ik bij me had toen ik op vakantie was, vorige maand. Ik kan daar geen andere koek van bakken.
Bij mij men goedkopere horloges omdat ik de dure wat wil sparen .
1 like
G-Shock GA2100, Squale HFLE en een Speedmaster Reduced.
Zo had ik voor alle gelegenheden wat passends bij me en bij verlies of diefstal zou het financiële verlies beperkt blijven. Gelukkig kwam alles weer mee naar huis.
1 like
Mooi te zien dat je effectief duikt met je duikhorloge! Zo moet dat
Ik neem meestal maar eentje mee, aangezien ik niet graag horloges achterlaat in een hotelkamer of vakantiehuis. In april wordt het de Tudor en neem ik die ook eens mee onder water
1 like
Mooi te zien dat je effectief duikt met je duikhorloge! Zo moet dat
Ik neem meestal maar eentje mee, aangezien ik niet graag horloges achterlaat in een hotelkamer of vakantiehuis. In april wordt het de Tudor en neem ik die ook eens mee onder water
3 likes
munkel
18 oktober 2024 om 10:33
20
Goede vakantiebeuker, kan je ook mee t water in
2 likes
Frakku
18 oktober 2024 om 10:33
21
Hamilton Khaki Field titanium op een MN strap.
No date, want ye who cares tis vakantie
1 like
Mijn pols maat is 17cm, het weer was goed (22-27 graden). We zaten aan de zuid oost kant van het eiland (Machico). Die hoek is net even een paar graden warmer dan de rest van het eiland en het regent er iets minder.
1 like
Heel dik! Maar ik zou dat niet zou snel onderwater meenemen denk ik😅
1 like
Tof! Alvast veel duik plezier met de Tudor🤩
1 like
Ging mij net zo! Niet dat ik hele dure horloges bezit maar voelt toch fijn dat je daar op vakantie niet op hoeft te letten