Vakantie-horloge

Beste Horloge Liefhebbers,

De jongste tijd niet meer zo actief geweest op het forum (en met horloges) wegens gezondheidsproblemen van m’n vader, maar die is ondertussen gelukkig beter, dus het kriebelt weer…

Al jaren draag ik tijdens m’n vakanties steeds hetzelfde horloge: een Citizen Promaster Automatic Diver. Een echte no-nonsens “tool watch”, perfect voor een zorgeloos gebruik dus… En ik dacht dat ook dit jaar te doen…

Maar sinds de aankoop van de Vostok Ekranoplan heb ik de “geneugten” van de tritium-buisjes ontdekt.

Die permanente verlichting is echt een serieus pluspunt. Gedurende de hele nacht blijft de verlichting perfect gelijk en uiterst scherp afleesbaar… Dus ook ideaal voor op vakantie, waar ik absoluut geen wekkers wil zien als ik 's ochtends vroeg wil weten hoelang ik nog kan uitslapen…:slight_smile: … Dus op zoek naar een nieuw “vakantie-horloge”…

Nu zijn er heel wat horloges met H3 Tritium-buisjes op de markt, maar de meeste modellen zeggen me echt niks.

M’n eisen waren:

1. Géén “kerstboomverlichting” (dus sober, met hoogstens twee kleuren Tritium en liefst géén blauw.

2. Degelijke, zware, stalen kast

3. Ook de seconden-wijzer moest een Tritium-buisje hebben

4. Waterdicht tot 200 m (zwemmen volstaat)

5. Klassiek strak model (stijl Marathon dus)

6. Matte en sobere bezel mét tritium-parel

7. Absoluut geen quartz, dus mechanisch én automaat

8. Max. 45 mm (draagcomfort)

9. Saffier glas, liefst ontspiegeld

10. Perfect afleesbaar (zowel dag als nacht), dus absoluut géén “drukke” wijzerplaat

… en tenslotte:

1. Max. 200 Euro !

Zo, elf “parameters”… en toen kon de zoektocht beginnen. Het merk speelde eigenlijk geen rol. Het mocht zelfs een Chinees zijn.

Na wat neuzen bij de traditionele merken bleek algauw dat m’n wensen voor die maximum prijs niet realistisch waren…

Dus Ebay…misschien ? En jawel hoor, zo’n horloge bestaat blijkbaar (al was ik niet echt zeker van de kwaliteit)…

Geboden en “gewonnen” (;))… en vandaag dus thuis gekregen: Een “echte” “Kampfschwimmer” :wink: met Citizen/Miyota automaat, 45 mm, matzwarte en sobere bezel, 45 mm, ontspiegeld saffierglas, 200 m, groene Tritium-buisjes op alle indexen en wijzers (enkel dubbel oranje op de 12)… en dat alles voor 181 Euro + verzendkosten… én twee jaar garantie…

De origine en de naam zijn dan wel twijfelachtig (ik vermoed dat dit -waarschijnlijk met Chinese onderdelen gemaakte- horloge nog nooit aan de pols van een echte “gevechtsduiker” heeft gehangen), maar da’s voor mij niet zo belangrijk. (hetzelfde horloge wordt overigens met verschillende merk-namen verkocht, maar dikwijls voor veel meer geld).

De afwerking is meer dan behoorlijk, het glas is écht ontspiegeld, de bezel draait zoals het hoort, kast en dial zijn perfect afgewerkt, enz… enz…

Binnen enkele weken gaat deze dus mee op verlof naar een hopelijk zonnige en diepblauwe Kretenzische zee… (wél met een rubber bandje)…

Kortom, ik laat jullie graag mee genieten van de eerste snelle fotootjes in avondlicht…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

1 like

Mooie sobere bezel. Vindt hem leuk.

Mooie stoere klok (tu)

Volgens mij 100% waar voor je geld :~

Erg gaaf horloge met die Tritium-buisjes! De wijzerplaat vind ik zelf een beetje te druk door het logo, maar verder vind ik hem echt top!

Hoe komt het dat ik alleen op het tweede plaatje een pareltje zie in de bezel :S

Veel plezier ervan gewenst!

Een dial met Arabische cijfers vind ik altijd erg mooi. (tu)
En ja, véél van die Tritium-buisjes-horloges zijn quartzen.

Het horloge is prachtig door haar eenvoud. Mooie matchende band trouwens. Stond die er op ? Maar kan die tegen het water ???
Enne een leuk embleem op de wijzerplaat. :wink:

Veel plezier met deze donkere schoonheid.

PS: Stuur een PM of mail wanneer je op reis gaat: dan ben ik extra voorzichtig met mijn horloges :wink: :wink: :wink:

JeéWeé Schreef:

Hoe komt het dat ik alleen op het tweede plaatje
een pareltje zie in de bezel :S

Dat (piepkleine) buisje zit onder glas, dus diep in de bezel. Onder een hoek of in daglicht is dat bijna niet te zien…

Dat ie er wel degelijk is wordt duidelijk op dit “nachtelijk” beeld:

MVG,

Morse

Nu nog eens een lume-shot, Chris !

Ha ha, you can read my mind ! :smiley:

Prachtig !!!

had de vraag al verwacht…:smiley:

Bij deze dus:

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Van Harte met deze kloeke vakantieganger (tu)

Dit is nog eens waar voor je geld! De meeste van je punten staan ook op mijn lijstje van daily beater.

Proficiat met deze aanwinst! (tu)

Hoi Chris,

Goed je hier weer te zien/lezen (tu).
Je hebt een fraai exemplaar weten te vinden. De geborstelde kast en stoere kroon staan hem erg goed. En dat tritium blijft een eyecatcher natuurlijk.

Ik zou alleen die Miyota door een ST16 vervangen. Dan kun je hem tenminste nog een paar slagen met de hand geven, als de vakantie té relaxed wordt om het uurwerk op spanning te houden :smiley:

Groeten,

Martin

Die ziet er helemaal niet verkeerd uit zeg. Mooie klok hoor. En fijn weer eens iets van je te horen.

heel mooi stoer horloge(tu) veel draag en kijkplezier.

Mooi ding! Je vraagt je dan wel af waarom sommige andere horloges dan zo duur moeten zijn…

Menno

Mooi ding. Snap niet dat ze het kunnen maken voor die prijs.
Veel plezier ermee in je vakantie.

Mijn beste,

Heerlijk, dat zomerse horlogegevoel,

En ineens, het is zover,
de lucht klaart op als ontspannen getover

De natuur is in haar element,
je hoort de vogeltjes fluiten, de natuur verwent
Je krijgt zowaar dat heerlijke vakantiegevoel,
zo blij, zo mooi, zo anders, als je begrijpt wat ik bedoel

Doch ook voor om de pols is de zomertijd aangebroken,
de tijd wordt dan in vrolijke noten gegoten
Want zeg nou eerlijk,
als ik naar die zomerse horlogefoto’s van Morse kijk,
dan is dat toch ó zo Heerlijk!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Netjes hoor, gefeliciteerd met de vakantie-aanwinst(tu)

Mooie klok(tu) en goeie vangst!
Lang leve Ebay.

gr Ron

mooie klok, geniet van je vakantie(tu)

kampfschwimmer, pff, hoe komen ze erop :slight_smile:

ik denk dat ik het merk “Hai-werfer” eens ga registreren.

veel plezier ermee!