Net terug van vakantie, waar ik na een paar dagen merkte dat ik helemaal geen horloge om had en dat ook verder niet van plan was. Ten eerste door de temperatuur van rond de 35 graden, en ten tweede omdat het ook wel lekker is om niet de hele dag te weten hoe laat het is en gewoon te laten gebeuren wat er gebeurt. Als er dan een moment is waarbij de tijd belangrijk is hebben we altijd nog de telefoon.
We hebben het vaak over welke horloges er mee gaan op vakantie, maar zijn er ook mensen die bewust juist geen horloge meenemen om nog wat meer los te komen van de dagelijkse sleur?
Ja
Nee ik ben verslaafd, er moet en zal een horloge om mijn pols zitten. Nu zoek ik nooit vakantie plekken uit waar het warmer is dan ca. 25 graden want daar kan ik slecht tegen. Merk wel dat ik liefst een horloge op staal draag met warm weer.
Er zijn grenzen. Je kunt beter je mobiel thuislaten dan.
Dit vraagt om een poll
Idd er gaat bewust niets mee, ik wil vrij genieten los van de tijd
- Er gaat minimaal één horloge mee op vakantie.
- Alle horloges blijven thuis of in de kluis
Geen horloge mee op vakantie
Ik moet er niet aan denken
Ik neem een skx of microbrand shitter mee indien ik actief moet doen.
Op een city trip neem ik mee waar ik zin in heb… laatste keer mn el primero.
Zo ben ik aan drie kinderen gekomen. Heeft verder niks met horloges te maken, maar toch…
Zeker gaan er horloges mee. Ik had afgelopen weekend 1 dag geen horloge om, heul vervelend. Op vakantie gaan er 4 mee, welke is nog onbekend.
Altijd. Meestal reis ik met het gezin in Azië. Mijn aquaracer caliber 5 is m’n favoriet eentje om de pols, thats it.
Ik kan juist weer heel erg genieten van een horloge op vakantie. Heerlijk, korte mouwen, zwembroek aan en lekker een duikertje om de pols. Past helemaal in het plaatje.
Ik draag ook mijn horloge niet echt om te wetem hoe laat het is. Af en toe kijk ik er wel op hoe laat het is.
Naar Frankfurt ging onlangs de Speedy om, naar Thailand dit najaar een van de Seiko’s. SKX of een 5’je. Goed beredeneren wat, waar, kan. Maar helemaal zonder - nee dat gaat 'm niet worden.
Mocht ik er ooit vanaf willen dan weet ik je te vinden
Ik heb dan wel een horloge om, dat alles aankan. Water, zand, modder, zon, koude en hitte
Een krasje extra maakt me dan niet uit, dat is weer een herinnering erbij. Ook of het exact de tijd aangeeft interesseert me tijdens vakantie niet, daarom neem ik liefst een voorloper mee want dan is het eerder terrastijd
Horloge gaat altijd mee. Ik draag horloges nooit om de tijd te weten, maar altijd als mooie accessoire. Uit de dagelijkse sleur komen is voor mij dan ook niet van toepassing… Als ik wil weten hoe laat het is, kijk ik eerder op mijn telefoon.
Op vakantie altijd een horloge mee.
Tegenwoordig zelfs twee voor de afwisseling.
En gewoon duur. Ik ga niet omdat ik ergens vreemd ben met een goedkoopie lopen.
En al die praatjes over ‘respect voor de locals’ dus ik draag er eentje van 500 euro want ze zijn zo arm daar…. Geloof er niets van. Zulke types zijn gewoon bang geript te worden.