Nu vraag ik me af of jullie je kostbare horloges ook meenemen op vakantie. Persoonlijk ben ik graag sportief bezig, zwem ik veel en op die momenten draag ik liever een G-shock. Dat
zou betekenen dat mijn duurdere uurwerken in de Air bnb liggen zonder kluis.
Wat doen jullie?
Ik draag mijn horloges altijd en overal
Ik neem meerdere horloges mee en wissel af (incl. Waardevolle stukken)
Ik heb geen horloges
Ik laat mijn kostbare bezittingen thuis
0stemmers
Tot slot ben ik benieuwd of er nog leuke bijzondere zaken in de buurt van Leeuwarden en Emmeloord zijn om te bezoeken.
Kostbaarheden zijn voor mij voor bijzondere gelegenheden. In een veilige omgeving in iedergeval. Hoewel echt iets kostbaars daarvoor heb ik nog niet. En naar bijvoorbeeld -30C Lapland ging echt alleen mn G-schock mee. Maar nu is mijn Seiko 5 wel leuk denk ik om normaal op vakantie mee te nemen. Aan de andere kant is m’n Casio edifice er een die ook mee zwemen kan.
Best een lastige keuze, waarop het antwoord in mijn geval per vakantie verschilt.
Tot het bedrag op jouw inboedel of in dit geval de reisverzekering.
Neem je een prijzig horloge mee dan heb je een kostbaarhedenverzekering met dekking buitenshuis/wereldwijd nodig.
Hangt dus van jouw huidige dekking af.
Nu 4,5 jaar in bezit, is overal mee geweest op vakanties: Caribbean (cruise), Zakynthos, China (rondreis), Luxemburg, Frankrijk (wintersport), Kreta, Chalkidiki, Samos, New York, Skiathos, Frankrijk (wintersport), Normandië, Rhodos, Abu Dhabi.
De Omega Planet Ocean blijft in Nederland achter, ik bewaar mijn waardevolle spullen + documenten bij een familielid tijdens vakanties.
Mijn vrouw draagt overigens een Swatch chrono tijdens vakanties, ze laat haar Omega Constellation ook achter in Nederland.