Vakantie horloge ☀️

Binnenkort gaan mijn vriendin en ik op vakantie in eigen land.

De paklijst ziet er deels als volgt uit:

• Zwembroek
  • regenvest
  • zonnebrand
  • pindakaas
  • een goed boek (horloge tijdschrift)
  • pinpas
  • G-shock
  • Victorinox INOX

Nu vraag ik me af of jullie je kostbare horloges ook meenemen op vakantie. Persoonlijk ben ik graag sportief bezig, zwem ik veel en op die momenten draag ik liever een G-shock. Dat
zou betekenen dat mijn duurdere uurwerken in de Air bnb liggen zonder kluis.

Wat doen jullie?

• Ik draag mijn horloges altijd en overal
  • Ik neem meerdere horloges mee en wissel af (incl. Waardevolle stukken)
  • Ik heb geen horloges
  • Ik laat mijn kostbare bezittingen thuis

0 stemmers

Tot slot ben ik benieuwd of er nog leuke bijzondere zaken in de buurt van Leeuwarden en Emmeloord zijn om te bezoeken.

4 likes

Ik laat mijn kostbare bezittingen thuis, maar de Breitling Colt Quartz mag overal mee naartoe! :slight_smile:

Onlangs in Oostenrijk…

10 likes

Groot gelijk. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Ik denk wel dat je op dit forum een gezonde uitzondering bent.

1 like

Horloge altijd om de pols, dat hoort bij de ochtend routine.

Ik studeer in Leeuwarden, gezellige stad. Het Fries museum, Oldehove en een tour door de Blokhuis poort heen zijn altijd aanraders

2 likes

Niet meenemen dus.

1 like

“Ik heb geen horloges”.

Wat doe je hier? :upside_down_face:

6 likes

Op zoek naar een eerste NA? :rofl:

1 like

Gewoon gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn.
Dragen dus…

7 likes

Optie staat er niet bij: ik neem 1 horloge uit de collectie mee, rest in de kluis.

2 likes

En even langs die mooie gracht wandelen.

3 likes

Kostbaarheden zijn voor mij voor bijzondere gelegenheden. In een veilige omgeving in iedergeval. Hoewel echt iets kostbaars daarvoor heb ik nog niet. En naar bijvoorbeeld -30C Lapland ging echt alleen mn G-schock mee. Maar nu is mijn Seiko 5 wel leuk denk ik om normaal op vakantie mee te nemen. Aan de andere kant is m’n Casio edifice er een die ook mee zwemen kan.

Best een lastige keuze, waarop het antwoord in mijn geval per vakantie verschilt.

2 likes

Aanpassen lukt nu niet meer, maar dit is zeker een goede aanvulling.

Doe je goed!

Ik ben ook van plan te gaan mountainbiken en die dan de Sub absoluut niet om en dan ligt ie in een vreemde air bnb…

Voor nu denk ik eraan om de G-Shock en Seamaster mee te nemen en dan toch de Sub veilig op te bergen.

Trouwens. Weten jullie of de kostbaarhedenverzekering (inboedel) ook uitkeert bij een vakantie adres? :face_with_monocle:

1 like

Ik neem gewoon m’n simpele Casio mee, prima.

1 like

Tot het bedrag op jouw inboedel of in dit geval de reisverzekering.
Neem je een prijzig horloge mee dan heb je een kostbaarhedenverzekering met dekking buitenshuis/wereldwijd nodig.
Hangt dus van jouw huidige dekking af.

1 like

Binnenkort even 10 dagen naar Griekenland, Explorer wederom om de pols.

Nu 4,5 jaar in bezit, is overal mee geweest op vakanties: Caribbean (cruise), Zakynthos, China (rondreis), Luxemburg, Frankrijk (wintersport), Kreta, Chalkidiki, Samos, New York, Skiathos, Frankrijk (wintersport), Normandië, Rhodos, Abu Dhabi.

De Omega Planet Ocean blijft in Nederland achter, ik bewaar mijn waardevolle spullen + documenten bij een familielid tijdens vakanties.

Mijn vrouw draagt overigens een Swatch chrono tijdens vakanties, ze laat haar Omega Constellation ook achter in Nederland.

4 likes

Nee.

3 likes

Inderdaad, leuke bestemming!

Vorig jaar december overnacht in het Alibi Hostel in de voormalige gevangenis :+1:

3 likes

Sinds ik de Damasko DA47 heb, gaat die standaard mee op vakantie. Hoef me nooit ergens druk om te maken. Rest van de horloges blijft lekker thuis.

4 likes

De historie achter het gebouw blijft indrukwekkend.

1 like