Wat is volgens jou de beste toolwatch?

zwem je er wel mee oid?

Anyways, G-SHOCK wint. Die kan met dat muurtje kapot boren gewoon omblijven :+1:t2:

Natuurlijk.

Natuurlijk niet.

Een toolwatch is ontworpen met een bepaald doel voor ogen.

  • De Airman en GMT Master? Dat zijn gereedschappen voor de piloot. Maar dan wel in de straaljagertijd. Want voorheen waren pilotenhorloges simpeler, en eerder voor navigatie bij nacht dan voor het tracken van tijdszones.

  • De Chronograaf is voor mensen die tijd moeten meten in specifieke intervallen. Daarbij vind ik de jaren 40 pulse-o-meters die hartslag meten voor medisch personeel nog wel de geinigste, ook omdat de kleurstelling me aanstaat.

  • Het duikhorloge. Jij noemt de Pelagos, maar iedere duiker die serieus is gebruikt een Suunto of vergelijkbare duikcomputer. Duikhorloges zijn zeer zeker niet het beste gereedschap voor die klus.

  • Het veldhorloge. Hoe graag ik verder ook field watches draag, iedereen weet dat deze slag door een Casio G-shock van 50 ballen gewonnen is.

Kortom: Je definitie van Toolwatch is niet correct. En daarom is je conclusie over het beste gereedschap ook niet correct.

Sterker nog, waarom zou je in godesnaam een onderhouds-, schok- en magnetisme-gevoelig horloge als serieuze kandidaat voor wat voor klus dan ook kiezen?

Die dingen zijn breekbaar, duur, niet meer van deze tijd en ze zijn ook nog eens wanstaltig slecht in het bijhouden van de tijd.

Solar quartz for the win.

13 likes

Inderdaad een waardige competitor! :sunglasses::+1:

Ik vind de Explorer II oprecht een schitterend horloge.

1 like


Make your choice allemaal :bomb: proof :grin:

2 likes

Tot slot nog even over de ZOEKFUNCTIE:

Je had de keuze uit tientallen topics die dit onderwerp tussen 2015 en nu behandelden. Zo had je andermans discussie ook wat leven in kunnen blazen.

Alleen samen maken we het forum beter.

30 likes

Dus een Citizen, EcoDrive, gemaakt uit 1 homp staal met saffierglas.

Als die nou eens bestond.

Oh wacht! :smile:

8 likes

Een ICTer die een foto upload fail beleeft?

Maar ja dus, die rare Citizen van je. :slight_smile: For the win, welteverstaan.

Je toont de beste man teveel eerbied :joy:

2 likes

9 likes

:unamused:
1335298036781_3013300

3 likes

Deze kan toch ook in het vuur worden gegooid? Of is dat een andere versie van de Inox?

Dan snap je niet hoe de grote RLC show werkt.

Erg jammer want juist leden zoals jij zijn hier een meerwaarde met hun kennis en collectie, en laten we de prachtige foto’s niet vergeten.

9 likes

Ik zou bijna een nieuw project beginnen:
“Topic Idea analyser 4000” welke advies geeft of een topic gepost moet worden ja/nee.

Maar bij 38x nee denkt de gebruiker vast dat hij stuk is.

12 likes

een toolwatch vertelt je de tijd digitaal, heeft een stopwatch, verlichting, tweede timer. hoogtemeter en digitaal kompas en een gps met track back functie, negatief display mogelijkheid, absoluut waterdicht schokvrij zonder raar kneuter kabeltje voor je hartslag of aansluiting die kapot kan gaan om eea op te laden maar een door de gebruiker onderweg te vervangen batterij (dus een batterij klepje wat met een muntje open te draaien is

alles wat wij mooi vinden, automaat, homp staal of niet is complete bs

suunto core for the win

1 like

Zou beter een functie bestaan om een max aantal topics te openen of topics zoals dit die nergens meer over gaan( zoals aangegeven bestaan er al enkele) buiten de aandacht krijgen en likes :roll_eyes:

2 likes

https://content.thewosgroup.com/productimage/17531558/17531558_1.jpg?impolicy=zoom

Spuug lelijk en ik zal hem meenemen in een rugzak en niet om m’n pols. Maar je kan er wel echt wat aan hebben.
Zo’n Explorer II is ook wel echt een toolwatch. Voor op de op betere techno feestjes in Berlijn. Kom je er achter komt dat het 3 uur ‘s middags is en niet ‘s nachts.
Verder kan je menig moderne invicta gebruiken om een spijker in de muur te slaan of de ME te bekogelen.

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

nu open je weer een topic met een soort open vraag waarin jij je eigen horloge plugt. maar als er een antwoord komt is de vraag blijkbaar niet afdoende. zonder plastic. mechanisch.
is yoga nog een optie?

4 likes

Je opent te weinig topics. Het forum zegt al dat je topic misschien te veel op zus of zo lijkt. :slight_smile: Maar daar zou een betere machine learning oplossing geen slecht idee bij zijn, want de voorstellen clusteren de content niet correct.

3 likes