Wat te doen met deze Seiko

Repareer, 'm, draag 'm af en toe. Ik zou dat door iemand laten doen, maar OK.

Als je 'm gaat modden kun je 'm net zo goed weg flikkeren, want dan is het toch niet meer hetzelfde horloge waar je die dingen mee gedaan hebt.

2 likes

Ik heb m’n eerste horloge ook nog. Een Timex uit de jaren 70. Loopt niet, is 0 waard, maar zal hem never nooit wegdoen. Geen idee wat het is… Gevoel noemen ze zoiets geloof ik, of melancholie. Boeiend hoe ze het noemen, maar houden dat ding, en ik zou hem als het inderdaad maar een paar tientjes kost en je een goed adres hebt, gewoon laten maken. Ik zoek ook nog een adres had voor m’n Timex.

2 likes

Je hebt wel een punt. Net als jullie allemaal eigenlijk.
Als ik hem ga modden ben ik qua kosten net zoveel kwijt als dat wat ik voor ogen heb gewoon kopen dus dat is al geen optie eigenlijk.

Verkopen doe ik hem inderdaad niet.

Repareren is ook niet echt interessant want ik draag hem dan toch niet meer.

Is dit dan de voorlopige oplossing?

Lekker laten liggen in de doos en niks mee doen?
:thinking::thinking::thinking:

1 like

Ja, tot ik iemand weet die hem kan/wil repareren. Dan ga ik hem zelfs weer dragen denk ik.

1 like

Hmmm, wat zou ik doen… :thinking:

Een nieuwe accu erin en dan een andere band.
Deze canvas strap bijvoorbeeld:

https://www.watch-band-center.com/watchstrap-p34800h254s1471-Watch-strap-Sunnyval.html

Canvas strap

Heb je toch weer een andere look en het kost de wereld niet :+1:
Banden van dit merk hebben een prima kwaliteit.

2 likes

Dat is wel een stoere strap. Die hou ik even in gedachten. Thanks!

1 like

Het verhaal van een Oude Seiko bij een haven arbeider, die is weg gelegd om uit te rusten van zijn avonturen. Wat zal hij een avonturen hebben beleefd en je verhalen kunnen vertellen over wat jullie samen hebben meegemaakt. Vintage heet dat tegenwoordig in de moderne wereld, waar deze Seiko nog best in mee kan, mits de eigenaar @GiveMeYourDough maar een opknapbeurtje aan hem besteed. Dit horloge heeft wat door staan, niets moderniseren niet weg doen. Deze Seiko wil blijven zoals hij is, dus kom op en geniet van je horloge en zijn verhaal.

2 likes

Ik krijg er haast tranen van in m’n ogen :sweat_smile:
Als je het zo vertelt moet het haast wel een erfstuk gaan worden over een jaar of 60 :slight_smile:
Maar ergens heb je wel gelijk, hij heeft veel leuke momenten meegemaakt.
Misschien moet ie maar even in de doos blijven en komt dat gevoel er nog wel bij.

1 like

Mijn Timex werd weer prachtig tot leven gewekt door Timexman nl. Voor een zeer acceptabele prijs ook. :+1:

2 likes

Ik las net dat je een maandje geleden al had gekeken of beadblasten door Monsterwatches wat zou zijn. Is dat voor deze bedoeld? :point_up:

Ik heb de mijne vorig jaar ook naar Rob gebracht:

Draag 'm nog regelmatig. :slightly_smiling_face:

1 like

Die had ik inderdaad voorbij zien komen ja. Mooi gelukt dat beadblasten :ok_hand:t3:
Die vraag had ik voor een ander horloge. Twijfel nog een beetje om het zelf te proberen. Ik weet een adresje waar je het zelf kunt doen voor een paar Euro. Dat lijkt me wel gaaf maar ik wil wel een strak resultaat. Weet niet of dat haalbaar is zonder ervaring.
Horloge is trouwens nog onderweg, dat is ergens niet helemaal goed gegaan😏

1 like

Lijkt me wel stoer om dat zelf te kunnen. Zou inderdaad ook eerst even oefenen op een exemplaar dat ervoor geschikt is. Je komt er alleen achter of het te doen is als je het probeert denk ik.
Ben wel benieuwd, als je het doet, wat het resultaat is. :smiley:

Klopt, ik ben er handig genoeg voor denk ik maar ik heb geen zin om een uur heen en een uur terug te moeten rijden, vervolgens te lang bezig te zijn en uiteindelijk net zo veel kwijt te zijn als bij Rob maar met een minder resultaat.

Zo, dat is best en een lange zin :hugs:

2 likes

Ik heb zo’n zelfde. Inmiddels heb ik er ook een haat/liefde verhouding mee. Toentertijd vond ik hem erg mooi maar de smaak ik veranderd. Ik heb hem gekocht met een double domed saffierglaasje. Dat bandje was inderdaad ruk!!! Dus na verloop van tijd heb ik deze vervangen door een exemplaar van leer. Zo nu en dan draag ik hem nog wel eens. Hij loopt altijd op tijd.
Ik bewaar hem in een horlogedoos met glazen deksel en blijft daardoor blijkbaar goed lopen…

Saffierglas is wel een stuk beter als dat “krasvrije” hoe heet dat ook alweer van Seiko.
Leer is niet mijn ding maar bv canvas zoals hierboven zou nog wel kunnen.
Bij jou draait de innerbezel ook veel te soepel zo te zien?

Hardlex.

Klopt.

1 like

Ohja, hardlex. Had even geen zin het op te zoeken :innocent:

Ik denk dat ik deze maar gewoon even laat voor wat het is. Misschien dat ik er over een tijdje wel een nieuwe capacitor in zet. Of niet.
Uit elkaar trekken en er iets anders van maken kan altijd nog maar ik denk dat ie gewoon zo in de doos blijft liggen.
Bedankt allemaal voor jullie inzicht en wijze woorden :hugs:

2 likes

Ik heb het horloge toch nog eens in het zonnetje gelegd. Kon niet geloven dat de capacitor het had begeven. Inmiddels tikt ie weer zoals het hoort en ga ik hem nog maar proberen wat draagtijd te gunnen.

3 likes

Ik blijf hem echt gaaf vinden hoor :man_shrugging::see_no_evil:

1 like