Wat te verwachten van Gassan Schiphol

Ah. Juist.

Ik kom alleen nooit in hal 2. Wel in 3. Maar volgens mij kan je na de security niet van 3 naar 2. Meh.

1 like

van 2 naar 3 en vice versa is geen probleem.

1 like

Thanks. Dan ga ik maar eens kijken als er weer gevlogen mag worden. Ik begrijp van een vriend van me die piloot is dat bijna alle winkels op het moment toch dicht zijn op Schiphol. En die korting is wel erg aantrekkelijk. Het model dat ik zoek is bovendien wel aardig goed beschikbaar.

Gassan is alleen dicht in vertrek 3.
vertrek 2 is van 700 tot 1800 voorlopig
vertrek 1 weet ik niet.

1 like

Top. Ik moet die van hal 2 hebben voor korting op een rolex. Zal ze nog even bellen of je dat ook krijgt als je binnen de EU vliegt. Of alleen er buiten.

Ik zou eigenlijk over een week vliegen maar alles is gecanceld. :frowning:

Als je van vertrek 2/3 vliegt. Dan is catalogus prijs/1.21. Dat is dan prijs dat je betaalt.

In vertrek 1 is catalogus prijs, tenzij je naar Zwitserland, Noorwegen, Iceland en Canarische eilanden vliegt, dan is het weer catalogus prijs/1.21

1 like

Top. Behalve voor rolex als ik de website van gassan goed lees (zie link hierboven). Dan geldt de korting op Rolex Ć¼berhaupt niet als je koopt in hal 1. Ongeacht de bestemmingā€¦

Er staat niks over hal 2 en 3, dus dat zal goed gaan met de korting, ook op Rolex.

Q What do you mean by ā€˜dual pricingā€™of Rolex watches in the GASSAN Watches & Jewelry in departure hall 1?

A Since 1 July 2018, passengers who travel tot EU destinations within the Schengen (departure hall 1) area will pay the recommended Retail prices including VAT. However when travelling to non-EU countries such as Switzerland, Norway, Iceland and the Canary Island, you will pay the taks free/See Buy Fly price.

1 like

Nice. Veel dank voor je hulp! Ik verwacht alsnog naar de hal 2 Rolex boutique te moeten. Tenzij ze de nieuwe yachtmaster 126622 ook in de andere hallen hebben liggen. Of dat ze het model even kunnen verplaatsen tussen de verschillende Gassan Schiphol filialen. :slight_smile:

Anyway. Het zal even duren voor ik weer op Schiphol kom. Bummer. Aan de andere kant heb ik wat om naar uit te kijken.

1 like

Korting op een Rolex ga je niet meer krijgen.
Geen BTW naar vluchten buiten de EU wel.

Volgens mij is dat gewoon korting. En betaal je alsnog een inclusief BTW prijs, maar dan lager dan de retail prijs inclusief BTW. Anders moet je de BTW alsnog betalen als je weer terug komt in NL.

Nee, zie hier

Of lees dit even door

En dan kom je vanzelf hier

BF82D08D-8491-424C-B163-B1D4DCCFA277

:slightly_smiling_face:

4 likes

:joy:

1 like

Al kreeg ik een gratis Rolex, zou ik nog het vliegtuig niet instappen :scream:

2 likes

Is een stuk rustiger dan elke willekeurige (winkel)straat in Amsterdamā€¦

Q Maakt de bestemming waar ik heen vlieg verschil voor de prijs. Ik heb gehoord dat ik op vluchten binnen de EU niet belastingvrij kan kopen?
A De belastingvrije prijzen gelden voor iedereen, ongeacht de bestemming van de vlucht.Uitzondering hierop zijn de Rolex horloges in vertrekhal 1.

Betekent dit dat je met een vertrekhal 1 vlucht NIET naar 2 en 3 kunt komen? Vandaar dat je dus UK moet boeken en naar 2 en 3 kunt?

Ik kijk zelf ook altijd als ik op schiphol ben maar ik heb nog nooit een Rolex zien liggen bij hen. Het is altijd een gokje en wie weet heb je geluk omdat er nu minder reizigers zijn.

Even weer een update. In maart 2023 trof ik aan: voor heren een Datejust 36 mm staal/geelgoud, jubilee, leigrijze wijzerplaat, groene Romeinse cijfers, voor 10.500 nog wat (retail minus ca. 17% dus), voor dames idem, maar met diamond bezel, 31 mm. Leuk setje, maar mā€™n vrouw vond haar Longines mooierā€¦ Mij werd verteld dat deze exemplaren zeer snel verkocht worden (?), reserveren niet mogelijk is en dat het voor hun ook een verrassing is welk model binnenkomt. Deze week weer op reis, dus dan maar weer eventjes kijken!

Zojuist weer mis gegrepen bij vertrekhal 1, conform verwachting.

1 like

Na ongeveer twee maanden te horen gekregen hebben dat ze een dj36 en een expl1 40mm hadden hadden ze van de week een 41mm dj Wimbledon dial in de etalage (zonder exhibition only). Verder niet naar voorraad gevraagd. Lijkt wel mondjesmaat meer beschikbaar te komen maar de kans op een sportmodel is close to zero.