Wat vinden jullie van deze Rolex OP date ?

Hallo iedereen,

Wat is jullie mening over onderstaande Rolex OP date ref. 1500 ?
Is een beetje gepolijst maar lijkt me wel ok niet ?
Vermoedelijk is een service wel nodig en dien ik ook rekening te houden met invoerkosten.
Wel heeft dit model volgens mij nog geen date quickset. Weet iemand vanaf welk uurwerk/jaartal Rolex quickset voor de datum is beginnen toepassen ?

Alvast bedankt voor jullie feedback :grinning:

Ik vind het verschil tussen de deksel (die feitelijk de draagsporen en gebruik toont, en die niet is ge-refurbished) best groot.
Ik ben geen Rolex kenner en ik kan daarom ook niet zeggen of de kast ‘overdone’ is vwb weggehaald materiaal. De restauratie vd kast lijkt zo op het oog prima gelukt.
Ik begrijp aleen niet goed waarom men de deksel ‘intact’ laat, maar dit zal wel te maken hebben met handwerk vs machinaal vs tijd? Te ingewikkeld voor een ‘snelle’ nieuwe opmaak vh geheel?
Over de prijs kan ik dus ook weinig zeggen, gebrek aan ervaring in dit segment.

1 like

Quickset datum is vanaf 1977, cal. 3035. Tot die tijd alleen non-quickset, en ook geen semi-quickset!

2 likes

lijkt me sowieso niet heel interessant als het horloge in Amerika is. Komen nog een hoop extra kosten bij voor import.

3 likes

Yep, komt echt veel bij nog. Sta er altijd weer van te kijken. Ik koop niks meer wat zich in de USA bevindt.

Is ±25% er bij dus dan komt je rond de 2k uit.

De kast is wel opnieuw opgemaakt maar lijkt me eerlijk gezegd nog vrij goed. Lugs lijken nog wel dik en even. Wat ik wel apart vind is het verschil in kleur tussen de lume van de wijzers en wijzerplaat. Wijzers zijn niet origineel lijkt me?

1 like

Wel origineel, maar wellicht vervangen bij service. Vind het verschil meevallen, maar wel scherp gezien. :+1:

1 like

Wijzers lijken te zijn vervangen ja. Ik zou vooral voor dat geld naar een datejust kijken. 34mm is mijns inziens erg klein en daardoor ook niet heel courant.

1 like

Ok, bedankt voor jullie reactie.
Ik heb vorige week een 34 mm (nieuwer model) gepast bij de dealer en vond deze wel goed staan rond mijn (smalle) pols.

3 likes

Als dat horloge 34mm is dan kan jij dat makkelijk hebben.

1 like

Ja als ik het me goed herinner was dat een 34 mm. Ben toen wel veel aan het switchen geweest dus kan me vergissen. Maar denk dat het model op foto niet in 36 mm te verkrijgen is.

Als er dan toch nog veel invoerkosten bijkomen is dit misschien een betere optie voor me.
Op een stalen band dus dat is ook wel een voordeel.

Ik denk dat je bij Tjibbe moet kijken, Uhrenfreund, deze is hier niet echt mooi, die uit Amerika is te veel gepolijst voor het geld.

BTW, band is veel jonger en door de dikte vind ik niet bij de horloge passen.

1 like

Bedankt voor je suggestie !

Deze ziet er ind niet slecht uit.
https://www.uhrenfreund.com/Rolex-Date+Vintage-1500-details-de-3748.html

De Rolex Date is inderdaad alleen in 34mm te verkrijgen.
Ziet er trouwens goed uit!

1 like

Deze daarnet gevonden op C24 en vind ik ook wel heel mooi met blue dial :heart_eyes:

Alleen lijken de kastpoten me wat dun en is het kussentje uit de box niet origineel denk ik ?

Wat vinden jullie ?

Ondanks het feit dat het om een Trusted Seller gaat, zou ik zelf niet op deze aanbieding ingaan.
De zijkanten lijken me behoorlijk gepolijst. En dat lijkt me nog het minst bezwaarlijk.

De verkoper zegt dat het om een ref. 1601 gaat, terwijl het er uitziet als een ref 1603.
Verder lijkt het alsof de lume dots ontbreken.

Ik ben absoluut geen Rolex vintage expert, wie weet kan iemand anders een goed oordeel vellen over dit horloge.

3 likes

Minder courant wel, maar dat maatverschil is klein en daarom kan een OP m.i. best een alternatief zijn voor een DJ36.

(Kijk vooral ook het filmpje)

1 like

Bedankt voor jullie insteek !

Heb vorige week bij de dealer ook een 34 naast een 36 kunnen vergelijken en vond het verschil ook miniem.

2 likes

Verschil in oppervlakte is 12%

1 like