Wat vinden we van Shinola watches ?!

Sparks doet dat niet meer, dat van de "minder bekend’-merken van horloges, maar dit merk Shinola zou er voor hem mooi in passen, in zijn “minder bekend”-afdeling zogezegd.

Dus - vooral óók voor jou, @Sparks - ‘wat vinden we van Shinola quality watches’ ?!

Wie is Sparks?

Da’s die man van die 120 topics over onbekende merken. Even gecheckt, dat is niet van ‘voor jouw tijd’. Dus dat moet je nog kennen.

Ik mis het wel een beetje, daar zaten altijd de meest vage merken tussen. Met leuke omschrijvingen en soms verrassend geinige horloges.

Misschien kunnen we een petitie starten om @sparks te bewegen zijn oude hobby nieuw leven in te blazen. :wink:

3 likes

@Sparks

1 like

Aha, ja dat weet ik nog wel. De naam kwam me gewoon niet bekend meer voor. Thanks.

2 likes

Ik vind het leuk.

Neem nu zoiets:

Runwell by name, Run very well by reputation. :slight_smile:

Ook het verhaal dat ze die quartz uurwerkjes gewoon lokaal assembleren, dat ze een fatsoenlijke pick-up maken en dat het uit Detroit komt… Ik gun het ze allemaal van harte. Bij Detroit moet ik heel erg aa J Dilla, Illa J en Amp Fiddler denken.

The return of the Ghetto Watch brand. Omdat het kan.

Heeft @Dunzdeck er niet één?

4 likes

€900 voor een horloge met een quartz chronograaf vind ik veel geld. 44mm is erg groot. Voor €550 heb je een haq Certina.
Ik klik even verder en ze maken zelfs een 48mm chronograaf.

Die moet €1500 kosten. (Ook gewoon een quartz kaliber!). “Quality watches”? Het voelt voor mij niet als value for money. Verder kan het gewoon je smaak zijn, maar ik vind ze knap lelijk. Die lugs alleen al.

1 like

Vooral duur, verder prima.

Obama heeft er ook eentje!

En ze maken ook heel geinige fietsen. Die Bixby, die ik groen had verwacht (een enkeling zal snappen waarom) maar blauw-wit is en de Runwell, tas met broodtrommeltje voorop en hup naar je werk.

Om niet off-topic te gaan: die Canfield Sport chrono 40 mm is wel aardig. Wel wat prijzig en uitverkocht. En wat zijn dat voor horloges van 47 mm zeg, dat is voor mijn pols echt een soepbord.

1 like

‘The Billy’ had ook de naam van deze fiets geweest kunnen zijn.
Point taken, Blauwbeer. :slight_smile: :wink:

1 like

Ik had het over de fiets :grin:

Los daarvan: wat dacht je van de “Lou”.

1 like

Bedankt, Blauwbeer, ik dacht nog “oh, op díe fiets”, maar ik heb de correctie alweer gemaakt, ja hoor.

Enne … de ‘Ferrigno!’ aka de ‘Lou’ kan ook hoor, yep.
:sunglasses:

Ferrignol? Het is geen Frans merk. Ferrigno!

Doe je huiswerk CLG!

zelfs een 48mm chronograaf

Make America great again.

Dacht dat het er iets meer waren: ongeveer 10 X zoveel. :slight_smile:
(als het geen 20 x is)

Amerikaans, that’s a no go, voor mij

2 likes

Grof aan de prijs: 800 eypo voor een quartzje.
Ow jee, komt ook nog minimaal 25% btw en kosten bij.

Fake news!

Zeker! Helaas even geen foto bij de hand maar het is een mooi ding!

Edit: alhier

Amper een maand oud, ik had wat moolah verdiend in Manhattan, vond dat ik mijzelf mocht belonen met een horloge uit mijn vaders geboortestreek (Michigan) en een bezoek aan een overpriced sigarenboer in Montréal

1 like

Nogmaals gefeliciteerd.

Gefeliciteerd.

Uiteraard. Omdat je het waard bent.

Altijd leuk. I approve.

Dat rookte ik vroeger, maar sinds ik aan de shag ben gegaan vind ik sigaren niet meer te hachelen. Een goede pijp kan ik nog waarderen. Sorry.

Evengoed: Smakelijk!

1 like
1 like