Wat zal ik doen?

heren en dames

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Robbie en woon momenteel in noord-Holland
Ben 26 jaar oud en zit met een(voor mij dillema!)

In 2015 heb ik een Breitling colt quartz gekocht. Draag hem regelmatig en ben best fan van dit horloge! Ik heb vrij dunne polsen(16.5cm) maar ondanks de 44mm kast lijkt hij helemaal niet te groot op mijn pols! Nu scheelt het dat ik vrij grote bovenarmen heb( ben fanatiek krachtsporter)
Nu ben ik sinds een tijdje zoekende naar een nieuwe Breitling, gewoon omdat het kan… En ik zie verschillende modellen die me wel ‘‘liggen’’ maar ik heb 1 model waar ik nu écht het dit wordt 'm gevoel bij heb… Nu wil het geval dat dit wéér een Colt is!!! Maar dit keer wel een chonograph. Namelijk dit model: https://www.breitling.com/en/news/details/colt-chronograph-automatic-blacksteel-4294

Ik heb niet echt iets met andere horloge merken behalve dan dat ik ze gewoon soms wel ok vindt. Ben dus geen ontzettende kenner of verzamelaar maar wel gewoon Breitling liefhebber. Ik persoonlijk heb dan weer niets met Rolex bijvoorbeeld in tegenstelling tot velen. Nu heb ik zo’n beetje het idee dat 2 colts hebben als enige horloge écht niet kan gewoon… Ondanks dat de beide horloges helemaal niet op elkaar lijken lijkt het toch alsof je 2 dezelfde horloges koopt, puur door de naam! Eigenlijk grote flauwekul natuurlijk maar het belemmerd me wel redelijk aangezien ik toch wel specifiek dat horloge wil kopen!!! Het interesseert me dan weer vrij weinig of een klok quartz of automaat is… Misschien heb ik qua uurwerk opzich wel liever een quartz in verband met het onderhoud en de gevoeligheid. Ook is het gewoon super handig dat hij altijd klaar staat om aan te trekken en weg te wezen.

Hoe vaak moet zo’n automaat met ongeveer een keer of 2-3 gebruik per week(blijf afwisselen …) Voor een onderhoudsbeurt en wat is gemiddeld het prijskaartje wat daar aan verbonden is? De dealer heeft me bij mn andere Colt geadviseerd gewoon langs te komen wanneer de batterij leeg is maar bij een automaat is dat natuurlijk weer heel anders… Iemand suggesties en informatie over dat laatste?

met vriendelijke groetjes Robbie :slight_smile:

2 likes

Wat kan of niet bepaal je zelf en niemand anders :facepunch: tarieven voor service staan ook op de site: Klikkerdeklik of schrikkerdeschrik

5 likes

:+1:

5 likes

Had het gezien ja, ach… Zo lang ik geen 4 Breitlings ga ownen…

1 like

Welkom Robbie! Wat @GMTplus1 zegt, waarom niet allebei? Prima toch? Als jij dat graag wilt👍en inderdaad de prijzen van het onderhoud staan ook op de site van Breitling. Maar via een goede horlogemaker( niet officieel Breitling) zal het nog wel een paar centjes schelen.

2 likes

Als ik me niet vergis zit in die colt gewoon een Valjoux 7750 waarmee een horlogemaker wel uit de voeten kan. Scheelt de helft denk ik :wink:

2 likes

Welkom :grinning:

1 like

Ik ga mn quartz colt denk ik volgende mei-juni brengen(dan is ie 3 jaar oud.) Dan zit ik iig wel goed qua interval. Tis een prachtige klok trouwens! Ik had nu ook nog een superocean (geen chronograph) zwarte editie(volledig) ook in 44 gezien die me wel erg tussen beide doet twijfelen:
M1739313/BE92/227S/M20SS

moeilijk…

Welkom!

1 like

Gewoon die Colt doen.

1 like

Welkom Robbie,
Fijn om weer iemand welkom te heten die ook een fan van Breitling is :+1:
Zoals andere ook al hebben geschreven moet je lekker kopen wat je mooi vindt. Gewoon die 2e Colt kopen dus…of doorsparen voor de Chronomat 44 :wink:
Als je horloge nog binnen de garantie valt zou ik voor onderhoud niet naar een andere horlogemaker gaan voor onderhoud. Weet niet niet zeker, maar volgens mij vervalt de garantie dan…

1 like

Welkom Robbie en veel plezier op dit forum.
Wat de keuzes betreft: volg je hart!
Veel plezier alvast met je nieuwe aanwinst, welke het ook moge zijn.

2 likes

Welkom, enne, gewoon doen.
Uiteindelijk zal één van de twee misschien je voorkeur hebben. Dan kun je de andere misschien verkopen.
Mocht je hier blijven rondhangen, dan zal dat ongetwijfeld gebeuren :wink:.
Succes met de keuze!
Gr.Wander

2 likes

Welkom! Een Superocean Heritage is ook leuk :wink:

6 likes

Dat is zeker een mooi horloge! Maar voor mij weer iets te ‘‘net’’ Voor bij een ander zou ik hem daarentegen wél super vinden.

1 like

Mijn volgende wordt waarschijnlijk een transocean, maar deze Superocean is toch ook erg mooi hoor…

1 like

Dat klonk heel stellig Erik! Heb je verder een idee daar over? Ik vindt het tussen die Colt en die superocean(zwarte editie) wel heel moeilijk kiezen… Zo’n aerospace(zwarte editie) zie ik ook nog wel zitten maar die valt qua looks toch wel weer weg als ik ze alle 3 naast elkaar zet…

Die nieuwste colt(skyracer) vindt ik qua looks ook wel mooi, zeker op groen… Maar ik wil dit keer wel eens iets duurders(veel duurders dan dit zal ik waarschijnlijk ook niet kunnen kopen!)

Het gaat niet om de prijs, maar wat je mooi vindt…

Deze is ook mooi:

Als je toch duurder wil :sunglasses:

1 like

Ja, omdat je jem mooi vindt & het vrijwel compleet andere horloges zijn.