Wat zie je zelf graag ?

Moet zeggen vaak komen merken/ideeën voorbij waar je/ik zelf nog niet aan had gedacht. Ik vind de vraag dus best zinvol met vaak verassende resultaten😉

6 likes

…grappig hoe Calvin in het pre-internet tijdperk al de gemiddelde reactie op forums voorzag.

3 likes

Ja euhm oké… Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat iemand een suggestie doet waar je zelf nog niet opgekomen was of die je zelf nog niet kende. En dat kan dan prima overeenkomen met je eigen smaak.

Er zijn natuurlijk altijd forummers die andere dingen lezen/bezoeken/weten dan jij zelf en het mooie van een forum als dit is dat je gebruikt kunt maken van die kennis/inspiratie.

1 like

tips zijn idd handig als je bijvoorbeeld overweegt een bepaald model te kopen en twijfelt tss verschillende versies.
Maar zeggen ik heb 500 euro wat moet ik kopen ?

Inderdaad, de 500 euro vraag mag echt geschrapt worden haha. Maar soms (heel soms) komen er wel interessante opties naar boven.

En anders is er altijd nog de mogelijkheid om deze topics over te slaan.

Ik vind het juist onzinnig om bij twijfel tussen 2 modellen je keuze van andermans mening af te laten hangen. Suggesties/inspiratie voor een bandje of een horloge binnen bepaalde specs vind ik juist niet zo raar.

Ik heb ooit in een vaal grijs verleden deze vraag gesteld: Advies gevraagd: toolwatch met GMT-functie en goede WR Niks mis mee toch?

Zo plompverloren als jij het stelt is natuurlijk wel erg apart, verder zie ik het probleem niet zo.

2 likes

Niet iedereen is even ver met de hobby, jammer toch weer om te zien dat mensen daar ‘moeite’ mee hebben.

Ik zou niet weten welke laptop/smartphone/wasmachine/zonnebril voor 500euro de beste is, betekent dit dan dat ik die vraag niet mag stellen?

1 like

ja tijd voor een buying guide of iets…
Kuch @anon50762135EV kuch

Maar even on topic: Ik heb echt 0 moeite met dat soort topics. Vind het altijd wel leuk om mee te lezen met iemand zn zoektocht

1 like

En dan met een flipperadvies en maximale draagtijd in dagen

1 like

Dat is t ook n btje, het samen beleven en delen van (gebrek aan) ervaringen.

1 like

:thumbsup:

Zo kun je nog wel meer (terugkerende) topics opnoemen om te schrappen, maar dan blijft er uiteindelijk maar een dood forum over.

Even verduidelijken, voor mij mogen er zo 20 topics per dag worden gestart, alleen begrijp ik niet hoe je voor de keuze van een horloge de raad van een ander nodig hebt, ik heb continu een 10- tal horloges in m’n gedachten die ik, als ik ze tegenkom, wel zou willen. Begrijp moeilijk dat je daar zelf geen enkel idee rond hebt…

Als iemand een horloge overweegt te kopen en nog even advies vraagt alvorens 500 euro uit te geven is dat toch alleen maar tof? Kan voorkomen dat er een plakmerk wordt gekocht omdat men in de veronderstelling is een prestigieus horlogemerk om de pols te krijgen.

Vaak komen er ook leuke tips uit voort.
Horlogebanden van verschillende merken en kwaliteiten, super toch? lees het altijd graag :relaxed:

Jeemig, mag dit naar off topic?

2 likes

Die is er niet meer. :wink:

precies, daarom.

Ik snap op zich wel dat mensen graag van anderen willen horen wat er nog meer te krijgen is voor het geld dat ze willen uitgeven.

Maar zoals iemand al aangaf, het ‘welke van deze 2 horloges moet ik kopen’ topics snap ik ook niet helemaal. Zouden jullie deze met de witte of met de blauwe plaat nemen? etc. Doe eens gek en maak zelf een keuze.

2 likes

Ik ben juist blij met dit soort topics.
Antwoorden mbt de prijs/kwaliteit verhouding of ervaringen zijn leerzaam en kunnen wel degelijk helpen bij het maken van een keuze.
Daarnaast komen er regelmatig verrassende alternatieven voorbij.

Elk voordeel heb ze nadeel. De moderators hebben een rustig weekend.

1 like