Wat zou je doen.....?

Waarde horlogeliefhebbers,

Wat zou je doen…

Ruim een jaar geleden kocht ik voor een euro of 300 in de shop van auctionata 5 mooie russen. Zie dit topic uit 2014. Aan de kwaliteit en achtergrond valt tegenwoordig schijnbaar wel te twijfelen

Het gaat om de Sturmanski (linksboven). Enkele maanden geleden kreeg ik problemen met de veer. Prrrrtt prrrrt prrrrt… en opwinden ging niet meer. Naar mijn horlogemaker hier in de stad gebracht en ja… € 110 voor een nieuwe veer. Maar, ook het uurwerk kon wel een ‘poetsbeurt’ gebruiken. Als ik dat ook zou doen zou de veer € 65 zijn en de poetsbeurt € 195. Alles er op en er aan… € 260. Nieuwe veer, uurwerk uit elkaar en schoonmaken/servicen etc. Maar, pfoe… 260 eu voor een horloge met dezelfde waarde vind ik dan wel weer wat. Ik zou het op zulke momenten graag zelf doen, maarja… dat kan ik niet.

Ik spaar voor een 5513… dus dan voelt dat geld een beetje als ‘de put’ bij ganzenbord. Het vertraagd. Ik kan me voorstellen dat velen van jullie al wel eens dit moment hebben meegemaakt. Wat doen jullie… Poetsbeurt, of lade? Welke rol speelt waarde op zo’n moment.

Ik ben uiteindelijk maar voor een servicebeurt gegaan…

Ben benieuwd!

Groet,

Harmen

Ja dat is lastig, komt vaker voor dat een dure servicebeurt economisch niet echt verantwoord is voor het horloge.
Maar ach als je het horloge mooi vindt en deze nog veel draagtijd krijgt waarom niet, kan die er weer jaren tegenaan.

volgende keer een horlogemaker hier op het forum zoeken…

Ai dat is wel erg duur, volgende keer gewoon even vragen op het forum. Ik wist anders nog wel een goed adres van een horlogemaker in Engeland.

Als er nog 4 andere Russen in mijn kistje zouden liggen, dan zou ik deze even in het ‘to do’ laadje leggen ja. Als ze uit een ‘lot’ komen, dan is de kans groot dat de anderen vroeg of laat ook een service nodig hebben. Kwantumkorting :slight_smile:

1 like

Ik draag de MIG 29 en de Buran nooit. De Slava zelden, maar vind ik wel erg leuk. De Amphibia is m’n tank! Die krijgt veel polstijd.

In de la in afwachting van betere tijden en gewoon de anderen dragen.
Of de MIG en de Buran in de verkoop als je ze toch niet draagt en daarvan het onderhoud betalen.

Soms zijn de kosten niet evenredig met de waarde, maar kan je waarde alleen in geld meten ? Ik vind alle poljots maar lelijke dingen maar de strumanski heeft me altijd wel aangesproken…

Niet te lang wachten… :chart_with_upwards_trend:

Dat is een goede tip ;).

Probeer alleen de juiste te vinden.

1 like