Waterdichtheid na druktest Omega SMP300

Je zit in het verkeerde topic Han. Rolex only toch? Voor ‘de grote jongens’ enzo … :sunglasses:

Hoop voor je dat het op termijn weer kan. Goeie revalidatie ook, heb ik me laten vertellen.

2 likes

Ik kon het niet en wordt ook niet veel beter ben ik bang, ondanks dat ik 3 keer per week een uur in het zwembad aan het werken ben…

1 like

Nee, want je test altijd zonder het uurwerk in de kast bij natte test :wink:

Die snap ik niet.

Dan test je de kast zonder uurwerk. Vervolgens moet hij weer open om het uurwerk er in te stoppen. En dan moet je hem weer testen of dat hij goed dicht zit?

Leg eens uit alsjeblieft.

Ja dan wordt het nog eens getest met uurwerk.
De kans dat er dan nog lekkage optreedt is nihil.

1 like

Een paar jaar geleden was hier een paniek post van een gast uit Las Vegas wiens horloge vol condens zat na een dagje chillen in het hotel zwembad.
Hij in zijn vakantie allemaal winkels bezoeken op zoek naar advies…samengevat dus gewoon véél gedoe!

Dat soort gezeur heb ik dus niet nodig op vakantie! :smiley:

Gevonden:

1 like

Mijn SMPc is een filmster, bij risico’s treedt een stand-in (SKX) op😀.

5 likes

Dahrumm :+1:

Bij zwemmen gewoon een casio en als je daarna wil shinen even
wisselen.

1 like

Hier ook! :joy:


(Aan het zwembad…zo’n 4,5 maand vóór de Corona crisis…)

3 likes

Neem aan dat deze test ook een droge test is.

Mijn advies bij een duiker:i
na de 10 bar test 30 minuten in een bakje water leggen. Dan op een warme plaat tot 45 graden verwarmen ( glas moet die temperatuur bereiken ) en dan een druppel water van ongeveer 20 graden in het midden van het glas plaatsen. Er mag dan iets condens ontstaan maar dat moet binnen een minuut weg zijn. Ontstaat doordat de lucht in de kast ook iets vocht bevat.

1 like

Nee, ook nat.

Een vreemde methode, nog nooit van gehoord.
Lijkt mij ook geen nut hebben voor de WR.

Dat klinkt als een solide advies maar volgens mij moet een dergelijke test wél door professionals worden uitgevoerd! :thinking: :see_no_evil:

P.s. is een ijsblokje op het glas niet voldoende om de luchtvochtigheid te testen in het horloge?

Ik lees hier graag de verhalen over volwassen mannen die hun horloge met fluwelen handschoentjes behandelen. Dan voel ik mij goed over mijzelf.

5 likes

Hèhè. Dat heb ik ook wel eens gehad. Gelukkig maar voor 10 km te hard😅
En een keer een klapband met 195 km/u, dat liep maar net goed af. Voor mij dan, de auto was wel goed stuk zeg maar :thinking:

Maar we gaan oftopic.

Mijn duiker is niet bang van water in ieder geval.

1 like

Deze “kikkertest” wordt door verschillende grote merken als eind test voor duikers geadviseerd.

1 like

Precies, een horloge is voor ons geen gebruiksvoorwerp, maar een emotie!

2 likes

Een normale vochtigheid van de lucht in het horloge is gewoon; ik snap niet echt wat dat ijsblokje moet aantonen? :thinking:

Zo denk ik over edelmetaal, maar niet over een toolwatch. :tada:

2 likes

Ik vraag me af waarom?

In ieder horloge is een zeer kleine hoeveelheid vocht aanwezig.
Of het moet geheel met olie, stikstof of een edelgas gevuld zijn.

Trouwens, de ‘kikkertest’ is een zwangerschapstest van voor de oorlog :grin:

Gelukkig is André (@Horloge24) een professional … :sunglasses:

2 likes