Hulp nodig: wat te doen bij water in horloge buitenland?

Beste forumleden,

Ik zit in een lastig parket en heb jullie hulp nodig. Ik ben momenteel in las vegas en heb dom genoeg mijn Tag Heuer Carrera 16 meegenomen het zwembad in aangezien ik dacht dat hij waterdicht was.

Het gevolg is dat er condens op het glas zit wat als maar erger wordt. Het is nu ruim 24 uur geleden dat het horloge in het water is geweest.

Ik ben ermee naar een juwelier geweest die zegt dat het horloge opgestuurd moet worden, een heel geklooi aangezien ik over een week weer in Nederland zit en de reparatie een maand duurt.

Online lees ik dat na ongeveer 7 dagen onherstelbare schade kan optreden door roest aan de onderdelen met als gevolg dat het hele mechanisme vervangen moet worden.

Ik begin nu toch echt te stressen. Er lijkt geen makkelijke manier om de binnenkant droog te krijgen en als alles vastroest staat me een kostige reparatie te wachten. Het kan zijn dat er geen oplossing bestaat voor mijn probleem maar ik probeer het toch; iemand enig idee of de waterschade beperkt kan worden? Ik heb zelf nooit onderhoud gedaan aan mijn horloge en heb bijvoorbeeld geen ervaring met het openen van het achterpaneel.

Alvast bedankt. Louis

Zo snel mogelijk het achterpaneel eraf, dat had die juwelier ook kunnen doen, en op een warme plek, moet lukken in Las Vegas :wink:, laten drogen, in de vensterbank van de hotelkamer bv.

13 likes

In bak rijst leggen? Werkt voor een telefoon iig wel.

7 likes

Inderdaad
Openmaken (moet een horlogemaker ter plaatse ook voor je kunnen doen)
Je kunt ook denken aan hem dan in een kom droge rijst leggen. Dat absobeert ook vocht, dacht ik
Ah Lucky was me net voor

1 like

Bak rijst met kroon uitgetrokken.

Maar ik vind @Striker idee nog beter; dat vocht mĂłet eruit en zo snel mogelijk! :thinking:

En zwemmen met een chrono!? :grimacing:

2 likes

If your iPhone gets wet, try putting it in a bag of dry rice. At night, the rice will attract asians who will fix your electronics for you.

56 likes

Bedankt voor de adviezen. Ik ga morgen nog eens langs om te vragen of ze hem open kunnen maken. En dan maar in een bak rijst leggen inderdaad. Hopelijk is het niet te laat

Niet slim inderdaad :s

Ik zie precies voor me hoe dit gaat en kan mij voorstellen hoe jij je voelt…

Ik gok dat je er redelijk de hele dag mee bezig bent i.p.v. je vakantie…

4 likes

Ik hoop dat het horloge nog te redden is. Veel succes.

Het komt vast wel goed: volgende keer ff een SKX om de pols op vakantie; geen stress en dan lekker zwemmen!

Succes!

1 like

Zeker. Ik dacht in eerste instantie niet dat het zo erg was. Helemaal niet doorgedacht bij wat vocht doet met metaal. Schrok me een hoedje toen ik las over de roest en vernietiging van het mechanisme binnen 7 dagen…

Moet in principe gewoon kunnen. Dit geldt ook voor de Speedy. Zolang de pushers maar niet zijn ingedrukt en de rubbertjes tijdig zijn vervangen.

Zou ik het doen? Fuck no :rofl:

Voordeel van een glasbodem is dat je precies weet waar je aan toe bent :upside_down_face:

3 likes

In het ergste geval smijt je er wat leergeld tegenaan en moet ie een onderhoudsbeurt hebben.
Weet je dat ook weer en dan op naar de volgende vakantie.

Sommige lessen zijn niet leuk en kosten geld.
That’s life! :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Wanneer er roest ontstaat in je uurwerk is het geen leergeld meer, maar je 13e maand. Wanneer er onderdelen moeten worden vervangen dan gaat het snel…

2 likes

Bullshit technisch antwoord kort samengevat! :smiley:

Mijn Speedy ziet zwembaden hooguit op tv! :sunglasses:

2 likes

Zo snel mogelijk de achterdeksel eraf. Voor die kom rijst is het horloge nog te goed waterdicht. In de tussentijd het horloge met de onderkant in de zon leggen, zodat het glas het koudste gedeelte van het horloge is. Dan condenseert het vocht (hopelijk) op het glas i.p.v. metalen onderdelen.

4 likes

Ik dacht net andersom, glas naar boven , dan stijgt de verdamping en plakt alleen op glas?

Niet zo somber; als de achterkant eraf gaat valt de schade echt wel mee denk ik!

2 likes

Nee, leg maar eens een ijsklontje op je glas.

1 like