Hulp nodig: wat te doen bij water in horloge buitenland?

Laten we het hopen voor ts :+1:

1 like

Ergo voor vakantie dus gewoon een G Shock meenemen. Bullit proof en kan echt alles hebben. Met een duur horloge zwemmen :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Wat helpt, kroon uit en in de zon leggen.

Als je met een duur (duik)horloge beter niet kan gaan zwemmen, kun je inderdaad beter een G-Shock kopen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Gewoon in een bak rijst met deksel eraf? Komt er dan geen rijst in het uurwerk?

2 likes

Dat is een 100M WR horloge. Ik weet niet of er nog garantie op zit maar vergeet aub de ā€œdroog in de zonā€ en ā€œstop hem in een bak rijstā€ adviezen. Ik zou nu naar de AD ā€˜vliegenā€™ en dat ding direct laten opsturen. De AD is gewoon tussenpersoon in deze. Als hij gemaakt is komt hij echt wel weer jouw kant op in NL.

3 likes

Het beste is om even een horlogemaker op te zoeken en het uurwerk eruit te laten halen en alles op de droger leggen.
Als je er snel bij bent valt de schade meestal wel mee als er niet teveel vocht in is gekomen.
En dan de rest van je vakantie het horloge geen water laten zien voordat alle pakkingen zijn vervangen en die weer goed waterdicht is.

2 likes

Vochtvreter kopen en daarin leggen! Gaat echt werken.

Thuis gelijk naar de horlogemaker. Succes! :+1:t3:

1 like

Naar AD, die gaat opsturen, tijd tijd en ondertussen roesten.
Ik vind Floris zijn idee beter, open doen en drogen, zo snel mogelijk.

1 like

Mee eens. Vochtvreters werken nog beter dan rijst.
Is ook de tip van KPN als het met een mobieltje fout is gegaan

3 likes

Zorg alleen dat de vloeistof van dit spul niet in je horloge komt. Dit goedje trekt juist vocht aan, dus het droogt nooit op.

1 like

Bij mij gaat de TV uit als er een zwembad te zien is en ik mijn Speedy om heb.

10 likes

G shock Ć¼ber alles

1 like

Zoā€™n oplossing met rijst lijkt mij het best haalbare in je huidige situatie. Een praktische tip die sowieso goed is om te weten. In ieder geval veel succes gewenst.

Leg maar eens een ijsklontje op het glas van je duikhorlogeā€¦

6 likes

Dat is goed waardeloos. Ik hoop dat de schade meevalt.

2 likes

Koop een kilo rijst, pleur het horloge in die kilo rijst en zet het op een koele droge plaats. De rijst trekt het vocht er uit. Dit werkt ook bij ondergelopen electronica. Ik zou geen couscous doen. Daā€™s te fijn en stoffig. :slight_smile:

Dat kun je desgewenst doen met het achterdeksel er af, hij zal toch een beurt nodig hebben. Leg 'm dan face-down op de rijst.

Wat ik me afvroeg, ik zie veel modellen die inderdaad 100m WR moeten zijn. Als je de pushers niet hebt gebruikt moet dat dus kunnen in het zwembad.

Hoe oud is deze? Als dat binnen garantie valt is het namelijk geen probleem voor je. Als het horloge meer dan twee jaar oud is had je pakkingen na moeten kijken of jaarlijks een WR test moeten doen.

Maar dat terzijde.

1 like

Ik weet het niet hoor, met die rijstā€¦

Of je dat nu in je uurwerk wil?

Ik zou even iemand bellen die er echt verstand van heeft.

1 like

Deksel eraf en fƶhnen.
In de badkamer ligt er wel eentje.
Niet te warm zetten en niet te dichtbij.

1 like