Hulp nodig: wat te doen bij water in horloge buitenland?

Allemaal leuk advies en deksel moet er inderdaad af om goed te kunnen drogen. Met rijst gaat het een eeuwigheid duren denk ik als het condens langs de opengeschroefde kroon moet. Dus naar AD/juwelier, open maken en drogen en dan naar Omega.

1 like

Ik zou em naar Tag Heuer laten sturen :zipper_mouth_face:

Open, drogen, opsturen. (Of drogen en meenemen en opsturen)

2 likes

Goede tip, zou dit ongelukje onder de reisverzekering vallen? Als je met je camera/telefoon in het water valt is dit wel het geval. Dus zal met een horloge niet anders zijn? In dat geval zou ik het horloge gewoon op laten sturen naar de AD, heb je meteen een kosten indicatie van de schade voor de verzekering.

1 like

Bij veel reisverzekeringen is er een maximaal uit te keren bedrag bij schade aan horloges… ben ik met schade en schande achtergekomen…

Je uurwerk föhnen? :joy: Wat denk jij dat dat met de olie gaat doen?

2 likes

Hoe ging bij jou dan? Ik heb een kostbaarheden verzekering buitenshuis afgesloten sec voor mijn horloges.

Bedankt voor de adviezen.

Ik was vergeten te zeggen dat de juwelier een waterdichtheidstest heeft gedaan en vreemd genoeg is het horloge die gepasseerd. Ik ga er wel vanuit dat er alsnog een lek is, aangezien het probleem is ontstaan vlak nadat ik ermee ben gaan zwemmen.

Open en föhnen leek mij in eerste instantie ook een oplossing, enkel de juwelier vertelde me dat alles eruit moest en apart schoongemaakt moet worden. Dit kan natuurlijk zijn om een dure service aan te smeren, maar toch.

Ik ga vandaag een andere juwelier opzoeken. Hopelijk hebben ze 24-uurs service, anders zal ik hem vragen het horloge open te maken en dan moet ik nog te weten komen welke van de manieren, in de zon drogen, licht föhnen of met open kast op rijst leggen het minst schadelijk is.

Hier is een foto van de toestand:

1 like

Ik denk dat hij bij terugkomst een service krijgen gaat…

Ik niet. Reisverzekering ING dekte tot 350 Euro bij horlogeschade…

1 like

Staat je dag aanduiding raar?

Zou hem laten open maken en bekijken. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

Misschien valt het wel mee.

Rijst? Dat is veel te stoffig, daar wil je geen uurwerk (horloge zonder deksel) bij hebben.
Iedereen heeft vast wel ergens van die zakje silica-gel liggen en anders haal je die bij de dichtsbijzijnde electronica-winkel. Edit: of een Pingu bij de Halfords.
Eerst even in de magnetron zodat ze weer “leeg” zijn en dan in een afgesloten bakje bij je open horloge. Weg vocht en geen risico op stof of vervuiling.

Volgens mij komt dit topic elke drie maanden voorbij en altijd weer die rijst :thinking:

3 likes

asset-1674404

1 like

in de 24/7 stad moet er toch een horlogemaker in de buurt of op de strip te vinden zijn dit hem kan openen en met een beetje mazzel meteen ook van nieuwe olie kan voorzien…

edit:

net achter treasure island max 5-10 min met de taxi, lijkt me een prima optie voor inspectie en wellicht meteen onderhoud. Als je er als toerist en horlogeliefhebber binnenstapt valt er vast wel iets te regelen.

lijkt me een betere strategie dan een bakje rijst (waar je net zo ver voor moet rijden om te kopen).

1 like

Heb ik jaren geleden ook eens gehad.
Ik had toen een Komanderskie in een teil water gegooid.
Gewoon eens kijken wat er gebeurd.
En, ja hoor, condens achter het glas.

Meteen open geschroefd en op een radiator gelegd die
zacht aanstond.
Na drie dagen weer dicht geschroefd.
Het ding loopt nog steeds prima :grin::+1:

1 like

Ik ben er net geweest en ze bleken dicht. Dom van me, had dat even moeten checken. Nog bij een andere juwelier geweest die zegt dat de schade enkel toeneemt als hij nu opengemaakt zou worden en dat ik hem juist beter dicht kan laten en in nederland kan laten repareren. Schade zal er bijna gegarandeerd zijn, schatting 700$ voor de reparatie.

Ben ten einde raad. Het horloge is zelf rond de 1500€ waard, dus het is een behoorlijke kostenpost. Ik had er gewoon nooit mee moeten zwemmen… Nu kost het me ook nog mijn gemoedsrust gedurende de vakantie aangezien je gewoon weet dat hij niet de juiste zorg krijgt en er alleen maar erger aan toe raakt…

2 likes

Het is gebeurt en het gaat geld kosten.
Is even rot.

Maar ik zou er mijn vakantie niet door laten vergallen.
Have fun! :sunglasses:

En als je toch in Vegas bent, waag een gokje!
Misschien win je wel tien horloges op 1 avond :grinning:

Succes! :+1:

8 likes

Je hebt al veel advies gehad hier. Ik denk zoals sommigen zeggen: Open maken en zoveel mogelijk nu al laten drogen.

De man is gek. Open die kast, vergeet de rijst en leg het ergens rustig op een warme plek.

4 likes

Dit dus.

Rijst…fijne tip :weary:

Of pak de telefoon en bel W&V even voor advies.

1 like

Nieuwe tip :
Toch rijst, maar let op dat je Lassie Vegas Toverrijst gebruikt !

6 likes