Weer een bijzondere complicatie; Olma Time Signal

Heel erg gaaf, ik wist niet eens dat ze dit in die tijd al maakte.

Wat supergaaf!!!
Respect man! Wat een topklok!

Geweldig dit. Het deed me gelijk denken aan deze:

Daar heb je wel een punt. :sunglasses:
Overigens gaat het natuurlijk nauwelijks om praktisch nut, anders zou ik gewoon 1 quartz horloge hebben. Hoe vaak maak ik nuttig gebruik van de chronograaf op mijn 7750? Eerlijk gezegd zelden, maar het is zo’n mooi stukje techniek. :smiley:

Leuk uurwerk met zo’n springende seconde !
Er bestaan ook Doxa’s die dit hebben, maar volgens mij met een ander uurwerk.

Prachtig horloge, nog fijner uurwerk!

Ik heb zelf ook een Olma Time Signal en nog een paar horloges met hetzelfde Chezard uurwerk (zoek maar op het forum), ze behoren tot mijn favoriete horloges!

1 like

Prachtig stukje techniek!

Prachtig topic weer bedankt voor het delen .

@HorloG: Klopt, maar de Mondaine is kwarts. Bestaat er ook een mechanische variant? Vind het namelijk best een handige complicatie v.w.b. afleesbaarheid.

Mooi gedaan Geert, veel plezier ermee en de resterende onderdelen goed bewaren, wie weet…:wink:

Het is niet helemaal wat je bedoelt maar dan denk ik toch het eerste aan de A. Lange und Söhne Zeitwerk:

Bij quartz komt het vaker voor naast de Mondaine zie je dit ook bij sommige G-shocks en de Breitling Aerospace met een iets kortere interval, respectievelijk 20 en 30 seconden.

Bedankt voor de je reactie. Als complicatie voor een normale minutenwijzer kennen we het niet, maar wel in de vorm van de Zeitwerk. Maar snel wegklikken, anders wordt ik jaloers. Ondertussen tegen mezelf blijven herhalen, dat het echt veel te groot is… :wink: