Welk horloge gaat er écht nooit uit?

Zou ik hoe dan ook nooit weg doen. Iconisch horloge !

Verbaast me niets !

Deze 2.

5 likes

Als ik op een horloge dat ik zelf heb gekocht uitgekeken raak gaat ie er gewoon uit. Als ik een horloge heb gekregen gaat ie nooit uit. Ik heb al te vaak een een horloge gekocht waarvan ik dacht dat ik hem nooit ging verkopen maar dan ineens kriebels het toch weer naar iets anders. Kuthobby :sweat_smile:

1 like

De Astron, gekregen van mijn vrouw op onze trouwdag.

En de IWC ingenieur, was mijn vaders dagelijkse klok voor 30 jaar. Nog geen betere foto’s want word nu geserviced

10 likes

Deze, gekregen van mijn vrouw op mijn vijftigste verjaardag :heart_eyes:

12 likes

Wat je krijgt voor je verjaardag mag je nooit weg doen :slight_smile: en zeker niet als dan zo 'n mooie Omega is :sunny:

3 likes

Uit mijn geboortejaar 1966
Deze Seiko sportsmatic, ik heb ook nog een Seiko handopwinder die van mijn vader is geweest, die gaat ook nooit weg.


10 likes

Na o.a. een 106 een 088 een 025 een 024 opnieuw deze 025
Helaas daarvoor en tussendoor veel te veel geld uitgegeven aan andere horloges :wink:

1 like

Ter verdediging van @RLC, en dat doe ik niet graag, dat weet jij ook, vind ik het wel eens verfrissend om een pik te zien die gewoon totaal onwetend een Speedy draagt. Want los van het feit dat ik het maar breekbare dingen vind, word ik erg moe van het ruimte-gereutel rond dit horloge. Net zoals ik moe word van alle lifestyle marketing die ze me proberen te verkopen. Als je een Speedy mooi vind, prima, je hoeft geen aanbidder van de kerk van NASA te worden. :slight_smile:

Maar goed. Terug on topic. Ik heb nog eens over mijn opmerkingen nagedacht. Ik blijf er bij dat de GS het absolute topstuk is. Maar ieder horloge heeft zo z’n verhaal, waarbij ik grappig genoeg nog het minst overtuigd ben van de Nomos, op termijn.

Die Seiko quartz chronograaf heb ik al zo lang, daar heb ik teveel herinneringen aan. Datzelfde geldt voor de Citizen Promaster.

De Squale van @Hamari was m’n eerste serieuzere mechanische horloge na een periode van quartz en een SKX. Bovendien zal ik 'm nooit wegdoen omdat @anon50762135 zo veel heeft gelonkt dat ie bijna vies aanvoelt. Daar kan ik wel wat mee.

Daarna is de Hammie er gekomen. Strakke kasten met bauhaus-vibe, nautische trekken en kleine secondes erg tof vind. Ik keek in die tijd naar Nomos (wat me nog te duur was), Stowa en Hamilton. Het is uiteindelijk de Hammie geworden. Nooit spijt van gehad, het is een fantastisch horloge. Dit is een ontwerp wat ze in 1941 als scheepschronometer voor de Amerikaanse marine maakten, wat gekrompen is naar polshorloge-formaat. Leuk ding, prachtige afwerking voor het geld.

De Alpinist was m’n tweede SARB. Ik heb er drie, maar deze is toch echt m’n favoriet. Zeg nou zelf, kijk 'm nou eens prachtig en koddig groen-goud zijn. Bovendien heb ik met dat gekke ding heel Croatië en Noord-Italië onveilig gemaakt, dus daar kleven ook al weer herinneringen aan.

De Mühle Glashütte was m’n eerste wat duurdere en Duitse aankoop na heel erg veel onderzoek en een trip naar Düsseldorf. Mijn partner en ik hebben er allebei eentje, het was een gezamelijke verjaardagstractatie omdat we één dag na elkaar jarig zijn.

Nomos, sja. Dat was me ook een reisje om daar uit te komen. Ik loer al sinds 2015 naar Nomos, vond het altijd te duur. En met name te breekbaar, met 30m WR. Tot ik de Ahoi serie uitgebracht zag worden met perfecte maten en zeer stevige specificaties als schroefkroon, lume en 200m WR. In Kopenhagen voor het eerst omgehad liet hij me niet los. Ik heb dat ding al een paar continenten over gesleept en er zitten de nodige krasjes op de bezel.

De GS? Ik vind GS als merk prachtig. Maar deze is het helemaal voor mij. Het moge dan een quartz zijn, maar werkelijk alles klopt aan dit horloge. Het is er eentje met een 44GS kast, wat ik veruit de mooiste GS kasten vind. De plaat is donker aquamarijn, niet blauw, al speelt de kleur heel erg met het licht. Dit is echt hands down het topstuk in m’n verzameling.

Als er brand uitbrak zou ik de GS om de pols slingeren alvorens uit huis te rennen. Met m’n NAS-doos en twee erfstukken die niets met horloges te maken hebben.

8 likes

Deze gaan nooit weg,

1e is horloge van overleden schoonmoeder
2e is van overleden schoonvader
3e cadeau van schoonmoeder aan mijn vrouw…

En dan onderstaande horloge wat ik als verlovingshorloge heb gekregen van mijn vrouw

8 likes

Tenzij echt grote financiële problemen gaan de volgende er nooit uit:

  • Seiko Marine Master uit 2013: voor Bas
  • Seiko Samurai uit 2017: voor Stijn
  • Meistersinger 2014 Limited: want van mijn vrouw gekregen
  • Junghans Meister Chronoscope: want gekocht toen ik drie kids had. (Anna krijgt BTW een mooie parelketting als ze 18 wordt, of ook een horloge als ze dat wil)

Verder is alles vervangbaar, ook mijn '81 Speedy als de prijs goed genoeg is.

6 likes

Helemaal origineel.
De 98000085 voor de 300m.
De 98000144 voor de PO.

Het lijken dezelfde banden, zijn toch duidelijk wat verschillend.
De 300m heeft rechthoekige gaten en de PO meer ronde.
Ook is de band van de PO stugger.
Banden zijn ook niet uitwisselbaar, behalve als je gebogen pushpins gebruikt.

Groet,

Mika

Vergeet je vrouw niet.

DIe kan zelf lopen. Ze slaapt met een mes onder haar kant van het bed, heeft de oorlog meegemaakt en doet aan yoga. Ik denk dat ze vlotter uit huis is dan ik als de pleuris uitbreekt.

4 likes

Haha wel eerlijk :sweat_smile:

1 like

Nummer 2 van die lijst is nu ook weg :sweat_smile: er is er maar eentje die met zekerheid blijft, en dan is mijn eerste.

1 like

Als trotse eigenaar van een SLA017 zou ik je willen aanraden om die raad even te volgen.
:sunglasses:

1 like

Letterlijk geen een. Als ik het koop, is het van mij. Voor altijd, behoudens complicaties.

Ooit kocht ik een Tag Heuer Link, model 2006 of zo. Beantwoordde aan alle objectieve criteria die ik had gesteld: sportief, dressy, stalen band, … totaal geen klik mee, doet me niets.

En zit midden in mijn horlogedoos. Als herinnering aan de dag dat ik een horloge kocht aan de hand van een lijst met kenmerken die er niet toe deden. De dag dat ik door FOMO iets kocht dat me niets deed, opdat ik dacht dat ik nooit meer zo’n kans kreeg.

Nog nooit een horloge verkocht, en geen spijt van.

3 likes

Haha dat heb je goed onthouden! Maar ik ben hier echt zeker van mijn zaak. Een andere liefhebber mag het overnemen.

1 like