Welk Panerai en welke straps (spam u gek).

5 likes

Deze is wel ok om mee te beginnen.
Hele nette prijs ook :face_with_raised_eyebrow:

https://www.mays-berlin.com/project-arillo-authentic.html

Schitterende banden maar zijn die niet net zo duur als originele banden?

Vind je leer wel prettig als je zweet?

Er is hier een topic met de naam ‘Panerai en zijn band’. Denk dat je daar een hoop inspiratie kan opdoen!

1 like

Kijk eens op de Facebook pagina van @anon94081762EV daar staan een flink aantal mooie voorbeelden.

1 like

Waar in de tropen zit je? Veel liefhebbers van de betere horloges daar?

Olaf @lugten maakt ze ook voor Panerai, check zijn Instagram ook even.

2 likes

Suriname en nee hier geen horloge community.

Je zit hier best vaak in de airco en als je in de avond weg gaat is het niet echt warm.

1 like

Ik zou ook naar een 111 gaan zoeken, ben alleen bevooroordeeld… Panerai-horloges zijn echt ontzettend veelzijdig (even wat foto’s spammen):


Op een ABP Paris band, alligator, fantastische kwaliteit (prijsrange: tussen 200 en 300 euro)


Op een Di Stefano-strap, alligator blue, ook een prima kwaliteit (prijsrange: tussen 150 en 200 euro)


Op een Rubber B-band (prijsrange: tussen 200 en 250 euro)


Op een Di Stefano strap, calfstrap, ontzettend flexibel en heel fijn horlogebandje


Op een Panerai OEM-band, de zogeheten assolutamente strap (prijsrange: tussen 200 en 300 euro)

IMG_2291
Op een ABP-Paris bandje, calfstrap (prijsrange: tussen 150 en 190 euro)

2 likes

Dank je wel!

Als je veel transpireert raad ik je leer af. Uiteindelijk gaat ook de beste kwaliteit leer kapot. De zuurgraad is verschillend bij mensen maar verergert het verouderingsproces :wink:
Al eens canvas overwogen?

6 likes

!
Mn ex, de 111. Blijft een geweldig mooie bandenswapper

4 likes

Zie voor nog meer banden:

1 like

4945488420_719a4484b8_z

Gewoon voor t idee.

Ik kan het merk van de strap even niet achterhalen. Maar ik zal het in dit draadje posten als ik vanavond wel achter ben welke het is.

Groeten,

Noel.

1 like

Veel wisselen. Niet te lang achter elkaar dragen en goed verzorgen. Mijn collectie van Bommels leeft ook nog steeds :wink:

1 like

Hier in de Titanium-uitvoering ( Pam 176 ) voorzien van een Dstrap van Olaf!
( Deze is evt. te koop incl. diverse banden :wink:)

2 likes

Dank je! :pray: @Wannawatch

1 like

Kijk dan maar een bij deze Ebay winkel. Heb ik al een paar banden besteld, erg mooie kwaliteit en duidelijk gericht op Panerai (hoewel ik ze op andere horloges draag).

En van de prijzen hoef je niet wakker te liggen.

Bijvoorbeeld deze 22mm band op mijn Spinnaker:

1 like

Als je echt veel wil gaan wissselen (zoals je met schoenen doet) is de Luminor misschien een handiger model. De draadlugs van een Radiomir zitten namelijk vast met kleine schroefjes in de caseback, wat mij er in ieder geval van zou weerhouden regelmatig te switchen.

Succes!

1 like

:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes