Welke Grand Seiko?

Lolex met cash up?
:slight_smile:

Zoiets als dit

8 likes

Geweldig !!!

Ja, dat bedoel ik!

Weet niet of deze al voorbij gekomen was?

Ga zelf over een dikke maand naar Japan en ga toch ook eens kijken wat daar allemaal te krijgen is. Helaas maar weinig budget voor een nieuwe aankoop :sob:

1 like

Die GMT wijzer en indexeringn verpesten een hoop imo.

2 likes

WoW vind hem top

In de Seiko outlet in Roermond ooknog een aantal springdrives met zoā€™n 35 procent korting

Heb je een link Bert? Kan op zā€™n site geen GS vindenā€¦

Volgens mij staan ze ook alleen in de shop.

Er stonden er een aantal, waarbij me 2 zwarte opvielen. Een met flinke kroonbeschermers voor 3200 of 3600 en een zonder die blokken ernaast voor 4100 of zo.

Mooi spul hoor. En het extra wijzertje is zo dun dat het me irl veel minder opviel dan op fotoā€™s. Ik word enthousiast geloof ik :grin:

Ah, je bent er geweest.

Mooi spulā€¦!

Heeft iemand, vooral jij @marijn als ts, een idee van de service-interval en -kosten van de springdrives?

Op WUS ooit een verhaal van iemand gelezen die 800 euro kwijt was. Ga m ff opzoeken

Edit. Ietsje meer zelfs (toen)

1 like

Serieus geld. Ik las over een interval van vermoedelijk 5 jaar. Dat was uit een topic van een jaar of wat terug. Nou lijkt mij dat zoā€™n ding ook gewoon 10 jaar zonder service moet kunnen, dus dsn hoeft het geen dealbreaker te zijnā€¦

Zal verschil maken of je een high beat neemt of niet.

High beat en springdrive zijn toch twee verschillende lijnen?

1 like

Volgens mij adviseert Seiko zelf 3/4 jaar

Echt? Dat zou absurd vaak zijn vind ik.

Net als bij ieder horloge, laten servicen als blijkt dat het nodig is. Kan na 5 jaar zijn, maar ook na > 15 jaar.

En ook de kosten zullen hetzelfde zijn als de meer gangbare merken. Onderhoud aan een auto is duurderā€¦

Ja, high beat en spring drive zijn twee verschillende lijnen. Maar je hebt voor de niet spring drive ook GS met gewone uurwerken ipv high beat.

High beat heeft meer onderhoud nodig, is simpelweg gevoeliger. Volgens mij heeft spring drive ook minder onderhoud nodig dan een gewone automaat.