Welke Monster: SRP307 of 313

SKX007 is naar mijn weten 42mm. Maar draagt idd niet heel groot door de slanke, vrij platte kast en geringe luglengte. Monster is echt totaal anders qua shape. Dat maakt 'm, vind ik, ook zo leuk. Echt een totaal andere duiker. Een beetje een ‘rebel’ in duikerland. Maar ondanks z’n meer logge, dikkere en meer gedrongen voorkomen vind ik 'm ook niet groot dragen. Komt o.a. doordat ie nauwelijks lugs heeft.

Oh ja, vond in eerste instantie de Dracula heel gaaf. Maar zou nu toch meer voor de iets meer tijdloze zwarte gaan. Ben zelf nog steeds blij met met SKX (1st gen.) Monster.

2 likes

Mooiste combinatie @Markiey :slight_smile:

1 like

Inderdaad! Op een Lumpy … helemaal niets mis mee :sunny:


3 likes

Ik zou voor de zwarte gaan. Beter nog the original. Een aantal anderen gehad (behoorlijk veel eigenlijk), maar uiteindelijk is er maar een gebleven, en die gaat never nooit meer weg (denk ik… :grin: ). The one and only:
[URL=http://s1117.photobucket.com/user/Tedvdm/media/Watches/6118DBA2-11A2-4A59-89E3-7C999F0881F3.jpg.html]

[/URL]
[URL=http://s1117.photobucket.com/user/Tedvdm/media/Watches/470DBB60-9FAE-4723-AC26-B5E37A13F258_1.jpg.html][/URL]

1 like

Ik vind persoonlijk de tweede generatie een veel strakkere en scherpere wijzerplaat hebben (hou ik van) en het handopwindbare uurwerk heeft ook zo z’n voordelen. Ook omdat voor veel Monster eigenaren het niet een klokje is dat de dagelijks dragen denk ik.

1 like

WoW, check net ff snel de berichten, ben onderweg naar huis vanuit Italië. Nu bij de mcDonald in Duitsland :slight_smile:

Bedankt voor alle reacties, tips en foto’s, ik kom er wel uit denk ik. Het enige wat ik nog zou willen zien is een foto van de SKX en SRP met de glazen tegen elkaar, zeg maar ’ profiel’ om het formaat te vergelijken. Zou mooi zijn!

Morgen weer rustig thuis en dan de beslissing nemen en de bestelling plaatsen bij Rob :smile:

Nogmaals dank en jullie horen wat het geworden is!!

@tempus_fugit heeft ze allebei misschien kan die iets voor je betekenen :wink:

2 likes

Het mooie van monsters … net als je er van begint te vervelen … nato, zulu, leer of rubber erop en de liefde/klik is er weer :slight_smile:

3 likes

Thx. Misschien dat tempus_fugit een fotootje kan posten :+1:t2:

Ik zou voor de 313 op staal gaan.

Damn, thuis alles even rustig doorgelezen en wat gegoogled en toch aan het twijfelen geraakt. Heb de SKX009 de afgelopen 2 weken op vakantie gedragen en vind 'm toch te klein. De Monster lijkt niet veel groter waardoor ik twijfel of ik het wel moet doen. Had ook de DeepBlue Protac mee en die is qua maat (bezel 43mm) formidabel (alleen klikken de diep blauw en ik wat minder ;))

Ik heb het even opgemeten.
De monster bezel is 43mm
Draagt veel groter dan een 007 die ik ook heb.
Is ook veel hoekiger en zeer ‘aanwezig’ aan de pols.

Het monster is uniek, er is niets dat er op lijkt.
Ik ben meer een generatie 1 fan, het oer monster.
De tanden van het nieuwe monster zijn mij wat te scherp.

Ik had al een zwarte 007 dus heb ik voor het oranje monster gekozen.
Een top klok voor outdoors of op/in zee, kan tegen een stootje.
Altijd weer blij als ik hem voor een leuke tocht mag ombinden.

Met wat butsen en schrammen:

Van de SRP’s zou ik kiezen voor de 307 met staal.
Kan je altijd nog iets anders op zetten. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

2 likes

Jij bent toe aan een dikke Android… :wink:

https://lh3.googleusercontent.com/-DKgH02EcTxQ/VEI67yu2sYI/AAAAAAAAEBQ/W4y-as_2kN0/s576-Ic42/Android-DiveMaster-Maxjet-AD543BRG-1.JPG

Volgens mij (nog) niet … Maar dat zei ik ooit ook over het Monster :wink:

Zoals je in mijn bovenstaande vergelijkingswristshot kunt zien, heeft het Monster in vergelijking met de 007 een relatief kleine wijzerplaat. Dit maakt 'm optisch wat ‘compacter’, vind ik. En hij is feitelijk ook niet heel erg groot. Wel duidelijk dikker dan een 007. Waardoor je imo een ‘klompje staal’ op je pols draagt. :smile: Maar wat jij, denk ik, moet doen is gewoon snel afspreken met iemand die er een heeft en 'm eens om je eigen pols bekijken. Da’s toch de enige manier om erachter te komen of 'n Monster wat voor je is. Of je een klik hebt met de look en feel van een Monster, anyway.
Verder, als het groter moet zijn er natuurlijk nog wel een paar alternatieven…

Of een Sumo.

Of anders een 2nd gen. Citizen Eco Drive.

Nou ja, er is nog genoeg Japans horlogegebeuren in XXL! :wink:

1 like

Ja, dit zijn de echte jongens @TagEd! Echt het overwegen waard @watikjebrom. Die nieuwe Tunas zijn echt joekels van boven de 50 mm, maar schijnen geweldig te dragen. Toch gauw Rob benaderen, want dit soort horloges zijn binnen een week weg. Zeker als hij ze op FB post :wink:

1 like

Ik stem 307 op staal.

Omdat ik die het dichst bij deceerste generatie black monster vind komen en ik die altijd erg veelzijdig vond.

Can’t go wrong denk ik :wink:

1 like

Weer wat geleerd: het is een bijzonder slecht idee om na een autorit van 15 uur bij thuiskomst proberen te beslissen of je een Monster wil. Moe, niet scherp en dan ga je twijfelen en slechte posts plaatsen. Bad idea …

Natuurlijk wil ik een Monster, al direct nadat ik de 313 van Candide live had gezien. Op de foto’s deed 'ie me niks maar in het echt … zo mooi! Vanmorgen de 009 weer om de pols gedaan en ‘hoezo te klein?’ Gewoon prima maatje en als de Monster net wat dikker is is dat helemaal prima.

Daarom vanmorgen een mailtje naar Rob gestuurd voor de 307 op rubber. Uit ervaring weet ik dat stalen banden bij mij voornamelijk de binnenkant van het nachtkastje zien.

Voor het idee hier een foto van de 009 om mijn 18,5cm pols. Niks mis mee :smile:

Allemaal bedankt en een Fijne zondag!

2 likes

Mijn pols is een halve cm dunner en ik kan tot 46 mm en niet te hoog, daarboven wordt het hinderlijk. Het liefst heb ik niet kleiner dan 40, maar voor mooi vintage wil ik wel een uitzondering maken.

Ik ben gek op mijn monster.Heb hem nu gestraald met glas ik vind het wel vet uitzien zo.Alleen jammer van de lume parel die heb ik er ook uit gestraald.ik heb er nu maar een druppel rode verf in gedaan ziet er niet verkeerd.Wat vinden jullie ervan?

Gr Pieter

1 like