Welke Sumo is nu unieker ?

De SBDC001 1st gen. Sumo of de SBDC027 50th Seiko Anniversary Limited (2000) Edition
Gewoon benieuwd.
Ik vind ze beide geweldig en ze gaan nooit meer weg.
Maar welke kan ik het beste koesteren en welke kan mee naar het werk :grin:

SBDC001

SBDC0027 (#412)

3 likes

Alle 2 mooi. De bovenste springt er wel bovenuit.

1 like

De SBDC001 komt in ieder geval nog regelmatig langs, dus daar is goed aan te komen. Zal wellicht wat in prijs gaan stijgen, maar onvindbaar wordt ie op korte termijn denk ik echt niet. De 27 zit op 1000 stuks limited toch? Dan zou ik die wat meer koesteren :wink: Mooie klokken.

gr, HJR

1 like

Van de SBDC0027 zijn 2000 gemaakt. :slight_smile:

1 like

Oooh, klusklok dan maar! :wink:

gr, HJR

3 likes

Haha. Maar toch ook erg moeilijk te verkrijgen (voor een redelijke prijs) als ik me niet vergis

Geen idee over de oplages, maar de 0027 vind ik het mooiste.

1 like

De SBDC0027 vind ik mooier, op alle fronten, maar vooral de wijzers en de bezel. Die vette cijfers op de SBDC001 vind ik niks.

2 likes

Dat dus

1 like

Mijn voorkeur gaat zeker ook uit naar de SBDC027.

De 27 vind ik een saaie wijzerplaat. Zou mij vlug gaan vervelen. Wel een mooie bezel.

1 like

Waarschuwing, ik ga hier veel te eerlijk zijn, en gegeven je voorkeur voor de SBDC027 zou het kunnen zijn dat je dat niet cool gaat vinden. Bij voorbaat m’n excuses als dat het geval is.

“Limited” betekent in dit geval gewoon 2000 horloges. Da’s meer dan de meeste modellen van veel merken ooit bereiken. :slight_smile: Mijn MĂŒhle GlashĂŒtte is geen limited, maar heeft een serienummer van nipt 2034, en dat ding is al zes jaar in productie.

Maar goed. Ze hebben die dingen genomen die een Sumo nou juist zo koddig en eigen maakten, en ze weg gehaald. Zonder de kolderieke nummers op de bezel en die oversized sword style wijzers en ditto bollekes op de plaat is het voor mij geen Sumo meer. En kolderiek is zeker geen negatief oordeel, ik vind de Sumo tof.

Aan de andere kant zijn DiaShield en Saffier wel weer welkom. Maar ja, waarom dan nu niets gedaan aan die rare te lange lugs? Die Limited voelt dus net alsof een Sumo sex heeft gehad met een 62 MAS, en dat het kind wat er uit is gekomen daarwerkelijk een willekeurige mix van karakteristieken is.

Dan is er nog het Prospex logo, wat bepaald geen vooruitgang is. Soms vraag ik me echt af waar Seiko in godesnaam mee bezig denkt te zijn.

De oorspronkelijke Sumo is niet voor des keizer’s baard zo succesvol en geliefd, ondanks z’n lug lengte. Ik zeg dan ook dat de oorspronkelijke Sumo gewoon beter is en dat je die moet koesteren omwille van z’n originele dial met cursief Automatic.

In absolute aantallen is die Limited zeldzamer, en wat mij betreft is dat maar goed ook.

5 likes

Ik vind de 001 top, helaas te groot voor mijn bescheiden pols.

Die andere vind ik met die X en die frites sticks wijzers niet veel aan.

4 likes

Dit is de meest unieke en daarom gaat het weg voor heel veel doekoe :joy:

12 likes

Whaaaa !
Waarom doe je hem weg dan ?
Zonde !

En belangrijker nog, wat is heel veel doekoe?

1 like

Volgens mij gaan ze origineel wel rond de 1.800.00 en meer.
Deze een stuk minder, is een mod van Rob, wel met originele onderdelen. :joy:

4 likes

Doekoe is geld @Rolopalooza 
 tegenwoordig is een beetje Surinaams bij de jeugd een vereisten om mee te komen hahaha. Ik heb 'm al zo lang en met mijn huidige collectie krijgt deze geen draagtijd. Een onhandige kleur en meer iets voor de verzamelaar. Sinds een jaartje ben ik gestopt met verzamelen @Myrrhman en koop ik alleen wat ik ook ga dragen.

3 likes

Eigenlijk ook mooier 
 ruilen @watchagain lol

1 like

Mijn voorkeur gaat uit naar de SBDC0027 :ok_hand:t2:

2 likes