🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Merci Maurits ik zal voor scherpe foto’s zorgen :ok_hand:

Vandaag dus dit Pontiac oudje nog een dagje laten lopen

4 likes

Echt wel bekend bij mij hoor die ‘originele’, Ernst.:smirk: En het lijkt op het eerste gezicht dezelfde maar deze van mij met ‘Pepsi’ is weer geen resist variant dial - waar in het topic over de negen varianten ook over wordt gesproken. Ik wil best geloven dat er ook twintig jaar geleden al aardig geknoeid werd met wijzerplaatjes maar toch meen ik al eerder de blauwrode bezel/lichtgouden dial combinatie gezien te hebben. En dan net als bij de mijne een donkerder blauw rood…
Zeker, fotootjes op het web zijn nog geen bewijs van originaliteit natuurlijk. Maar ik vind de combi leuk genoeg om te hopen dat die ooit nog eens gerepareerd kan worden. I rest my cases.:innocent:

6 likes

Mooi, interessante toelichting ook - bedankt!

1 like

Avondwissel! :blush:

8 likes

Deze uit 1980 weer even. Ligt in de rij vaste roulatie/daily beaters

11 likes

Zonlicht patina :heart_eyes:

15 likes

Mooie staat en dan nog met die originele bracelet ook!

Miercoles = woensdag Nils - van Mercurius afgeleid

1 like

Nee, dat klopt niet. Die nieuwe plaat is een nos wijzerplaat en worden sinds 1975 niet meer gemaakt omdat de productie erg gecompliceerd is ivm de kleur zwart/groen. Daar heb ik met GP over gehad en ze garanderen dat het origineel uit die tijd is.

Bezel idem dito, is ook nos. Of de wijzers op opnieuw relumed zijn? Ja, klopt. Er zat niets in en nu wel.

Dit soort horloges in slechte staat zoals ik het had gekocht gaan weg voor +- €800-€900. In goede staat zoals die van mij boven de €3000. Lijkt mij logisch gezien de staat nu.

Ik hoop verder dat je begrijpt, dat 99% van de mensen voor de beste conditie gaan en niet voor een horloge die compleet beschadigd is, zoals de leden op deze forum maar dat is kwestie van smaak…

1 like

Ik ga verder niet oordelen over het werk dat je hebt laten doen, maar dit is niet waar. 99 procent van de mensen vindt dit een mottig en weinig opvallend horloge van een obscuur merk voor veel te veel geld. Mensen die geïnteresseerd zouden zijn in jouw horloge, zijn verzamelaars en/of kenners, en die hebben altijd een uitgesproken mening over originaliteit.

1 like

Ik ben het met je eens Ernst. Er denk dat er meer mensen zijn, die voor de nos look gaan dan het gepatineerde wat de prijs weer opdrijft. Ik heb trouwens online ook een offer gehad van €2500 maar deze hou ik. Over 40 jaar zal er ook een prachtige patina op zitten.


geen nr.onder de balans te zien

1 like

Hoi Jack, ik denk dat dit wel meevalt. Ik ken erg veel verzamelaars die alleen voor nieuw staat gaan en zo’n beschadigd horloge laten voor wat het is.

Voor je eigen informatie, een zwaar beschadigde GP deep diver, waarvan ik onlangs een foto heb geplaatst is via de veiling van ebay vorig jaar verkocht voor €800 nadat er meerdere mensen op boden. Afgelopen weekend werd hezelfde horloge maar met een redail verkocht voor €2000.

Hoe kun je dit dan verklaren, Jack?

Jaren 80 Rus.

10 likes

Kort door de bocht: er hoeft maar één gek tussen te zitten. Bovendien zie ik heel veel horloges via eBay verkocht worden die daarna op miraculeuze wijze toch weer worden aangeboden. Ik denk dat dit niets afdoet aan mijn opmerking over het verschil tussen verzamelaars en het grote publiek.

Ik zal eerlijk toegeven dat ik ook een beetje moe wordt van je - in mijn ogen - ongezonde fixatie op de waarde van je vintage horloges. Wat vind je nu zelf eigenlijk echt mooi? Of is dat voor jou helemaal geen criterium? Dat bedoel ik overigens niet als kritiek, het staat alleen ver af van hoe ik deze hobby beleef.

Daar ben ik het niet mee eens. Het grootste deel van de vintage liefhebbers is juist liefhebber van patina, verweerde platen, verkleuringen, ghost bezels etc etc. Tot op zekere hoogte natuurlijk.
Jouw horloge viel voor veel liefhebbers niet onder compleet beschadigd, maar eerder begerenswaardig.

Als ik een horloge wil hebben dat er nieuw uit ziet, dan koop ik wel een nieuw horloge.

Daarnaast zijn er wel meer veilingen op ebay waar horloges ver onder de marktwaarde. Dat kan aan een hoop dingen liggen.

Het klopt idd Jack dat sommige horloges weer worden aangeboden na de veiling maar in dit geval is daar geen sprake van; ik ken de verkoper en heeft het horloge al verstuurd naar de koper. Dit is geen doorgestoken kaart.

Mijn criterium is een horloge in een zo goed mogelijke staat te krijgen en waarde is van belang en een van mijn motivaties mocht ik het ooit verkopen. Het meeste houd ik maar soms verkoop ik een horloge en wil dan geen verlies hebben. Vandaar dus dat ik waarde hecht aan de waarde.

1 like

Ik wil de discussie niet groter maken dan nodig maar wat zijn die hoop dingen dan?

Vandaag deze

12 likes