🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Fijne avond!

14 likes

De nieuwste aanwinst: Seiko 7006-8030
Set nu compleet; ook de varianten met zwarte, oranje en blauwe wijzerplaat in bezit.
Binnenkort meer…

11 likes

Ik wil niet lullig overkomen maar je bent op de hoogte van dat dit een vermoedelijke fake is? Sommige van die 7006’s die nu verkocht worden zijn niet eens franken maar volledige fakes volgens mij.

Is dit zo ??? Is mij niet bekend.

Er zijn er recentelijk opeens super veel op de markt gekomen. Het is een vrij zeldzaam model maar de afgelopen maand duiken er opeens tientallen op ebay op. Sowieso zijn de bezel insert, wijzerplaat en wijzers aftermarket. Maar ook de uurwerken zien er apart en niet helemaal koosjer uit en de achterdeksels lijken ook wel laser engraved.

1 like

Dat doet me dit recente draadje herinneren…

Even los van de vraag over de echtheid van je -zeer nette- Seiko @WVE, baal ik er ongelovelijk van dat die verd**** Chinesen inmiddels blijkbaar een stap verder zijn gegaan met de vintage Japanners.

Affijn, voor mij een oude Fransoos vandaag …

10 likes

Ik heb hem eens goed bestudeerd en je zou gelijk kunnen hebben.
Dit zou dan toch wel een erg goede “fake” zijn, ik had hier echt geen idee van.
Uurwerk niet bekeken, maar caseback zou inderdaad laser engraved kunnen zijn :neutral_face:
Hij loopt wel perfect :smiley:

Het bolletje van de insert is vaak een snelle check om te kijken of het horloge origineel is. Want bij origineel Seiko steet het bolletje er nooit boven uit. Wat ik denk dat ze gedaan hebben is een partijtje kasten laten maken en daar vervolgens aftermarket onderdelen in laten zetten. Zullen ook wel helemaal geserviced zijn, dus ze lopen vast wel weer goed. Zo hoort zo’n caseback er uit te zien (natuurlijk met andere cijfertjes :wink: )

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/7/7/d77d6de04928419344760a392bdb8b83ed02ce6e.jpg

1 like

Evening swap

12 likes

Altijd interessant voor in de toekomst om te weten waar je in eerste instantie op moet letten :ok_hand:

1 like

11 likes

Eterna Sonic Electronic ESA9162

13 likes

Fijne dag mensen​:+1:t2::blush:

8 likes

Anda met zijn merkwaardige 12 en 6.

12 likes

Doet mij erg veel denken aan de berg Jacques Monnat chronos die al een tijdje door veel vintage handelaars en verzamelaars worden aangeboden.

Ook klokjes die een laser engraved case back hebben en totaal niets met vintage te maken hebben.

Enfin, voor mij vandaag deze net wel/net niet vintage Omega Dynamic:

14 likes

IN een schraal lentezonnetje :sun_with_face: Baume Mercier ondankts het craquelér glaasje een fijn draagbaar Vintage horloge :wink:

8 likes

8 likes

15 likes

CTZ windertje… :slightly_smiling_face:

8 likes

16 likes