Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Dit topic is na 24 uur automatisch geopend.

Vandaag de Dubois de hele dag :smirk:

Inside gesigneerde AS 1187

15 likes

18 likes

Vandaag deze binnen gekregen:

Met 2 Cetehor sterren op de achterkant:

17 likes

22 likes

Vandaag de volledig tegenovergestelde kant van het prestigieuze en kostbare geweld op dit forum . :wink::grin:
Mijn NA van gisteren een Ruhla uit de jaren 60-70 met het fameuze 24-31 kaliber.
Hahaha jongens wat een uitermate goedkoop en eenvoudig stukje techniek is dit.
Het is dat je het leert waarderen en in perspectief te zien door het stuk dat @Scudo ooit heeft geschreven.

Ik vond dat er zeker 1 Ruhla in mijn collectie moest zitten omdat het toch een belangrijk stuk historie vertegenwoordigd uit de na-oorlogse periode in de DDR.
Het 24-3X kaliber is natuurlijk daar in huis ontworpen om zo goedkoop mogelijk te zijn en het quarts geweld te trotseren. Mogelijk zou je kunnen stellen dat het misschien dus zelfs een manufacture is dat in de latere ontwikkelingen zelfs plastic onderdelen heeft gekregen (geweldig! :joy:).
En dan ga je dit stukje “goedkoop” (want eerlijk is eerlijk, dat is het) stiekem toch erg leuk vinden.
Draag het dus vandaag met trotsch!!! :grin:

26 likes

Leuk duikertje :+1:

Ik weet er verder weinig van, maar ik heb wel eens gelezen dat die Cetehor-‘keuring’ altijd door 3 sterren werd gemerkt? Weet jij meer?

Maar eens een beetje ruimte creëren in de projectenbak; Gisteravond deze geinige Helicon met Lorsa P75A kaliber afgemaakt. Verse service, nieuw glaasje en nieuwe kroon, vroemvroem, weer een klaar. :sweat_smile:

22 likes

No way… kijk eens wat ze nog vragen voor dit kaliber :open_mouth:
De horloges zelf kosten nog geen 35 procent van dat !!

2 likes

De Cetehor sterretjes komen voor in zowel 1, 2, 3 als 4 sterren. Hoe meer sterren hoe strenger de keurings eisen.

Hier vind je meer info over de diverse gradaties: http://www.montrespourtous.org/viewtopic.php?t=2564

2 likes

Waarom was dit topic nou 24 uur dicht en waarom werd er niet eerder ingegrepen?

Had ik wat negatief gezeur ergens gemist, of aparte reacties?

Een nieuwkomer had een neppe Rolex gepost.

2 likes

Bedankt; leuk leesvoer !

Aha thanks. What a dumbass. Maar goed, wat vlotter opereren mag dan wel hoor. 24 uur geen vintage plaatsen is onmenselijk😊

5 likes

Ja ik snap ook niet helemaal waarom dit topic dan niet weer geopend werd, de post met de nepperd was al vrij snel verdwenen. :thinking:

5 likes

Overigens;

In dit stuk wordt beweerd dat de Pontiac sterren niet officieel Cetehor zijn, maar wel als marketing instrument (voor de Franse markt?) gebruikt werden.
Zou dit kunnen betekenen dat de de Pontiac 1,2,3 en 4 sterren voldoen aan respectievelijk de Cetehor 1,2,3 en 4 ster eisen (maar dan zonder lid te zijn en te betalen?).

Zou een antwoord (kunnen) zijn, op het hoe en waarom van die sterren op de Pontiac-platen ? :roll_eyes:

1 like

Mooie bijdrage Paul!
Ik herinner me dat stukkie van @Scudo ook nog wel.
Ga het straks weer lezen.

Deze Ruhla lag nog bij mij in de bak ( en straks op tafel D12 in Houten (:wink:)
Heb hem even omgedaan voor de foto, precies 10 over 10
Mooier wordt ie niet

Ps: die band kan echt niet! Ja weet ik

17 likes

Die band kan echt niet!
:wink:

2 likes

En de Ruhla alweer afgedaan


(dit heet ‘pluggen’ :blush:)
Want de nieuwkomer moet om.
Foto’s van gisteren en van 3 min geleden

16 likes

Wel komen hé! De 6e.
Kun je hem even proberen.
Dit is nog eens wat anders dan zo’n Landeronnetje…